Pagina 1 van 1

Luchtstroom K&N filter

Geplaatst: 05 mar 2006, 14:56
door Maaij
Hoi,

Hier 3 manieren om de K&N van lucht te voorzien:

1: Standaard:
Afbeelding

2: 60mm koppeling:
Afbeelding

3: 70mm koppeling:
Afbeelding
Close up:
Afbeelding

Wat vinden jullie? Welke is het beste om te gebruiken (1, 2 of 3)?

Geplaatst: 05 mar 2006, 15:05
door Peter
2 en 3 zijn het beste.

Volgens mij maakt de dikte niet uit aangezien de buis waar het kniestuk op aangesloten zit de zelfde diameter blijft....

Geplaatst: 05 mar 2006, 15:10
door wally
Ik heb optie drie eropstaan, doch heb geen idee of dit werkelijk een groot verschil uitmaakt. Zie mijn dyno-grafiek.

Afbeelding

Geplaatst: 05 mar 2006, 16:32
door Herbie
@ maaij: Jij had toch een openair filter van pipercross? Althans op de testbankdag zag ik je er mee rondlopen. Waarom toch gekozen voor K&N filter? Of is deze niet van jou?

Afbeelding

Geplaatst: 05 mar 2006, 17:27
door Berthil
Ik heb de vermogensgrafiek van snans gezien. 10 pk winst door een BMR filter zo te zien. Ik zou voor die gaan :)

Geplaatst: 06 mar 2006, 08:23
door hansie
Zal weinig uitmaken allemaal.

Het probleem is dat de lucht even makkelijk door de radiator als je luchtbuis gaat en zo de lucht rondom je filter opwarmt :shock:

Alhoewel ik een pipercross heb (ex van Maaij :wink: ) weet ik vrij zeker dat het vermogen kost door de warmere lucht maar mij gaat het meer om de sound.

Ik ga binnenkort weer terug naar standaard maar ga de pipercross op mijn BMWtje schroeven.

Geplaatst: 06 mar 2006, 14:10
door Maaij
Herbie schreef:@ maaij: Jij had toch een openair filter van pipercross? Althans op de testbankdag zag ik je er mee rondlopen. Waarom toch gekozen voor K&N filter? Of is deze niet van jou?
Klopt. Had deze even in mijn MINI gemonteerd. Zit nu in de MINI van Hans :)
Had ook de K&N 57i erin gehad. Nu de K&N Typhoon :)
Berthil schreef:Ik heb de vermogensgrafiek van snans gezien. 10 pk winst door een BMR filter zo te zien. Ik zou voor die gaan :)
Ziet er idd goed uit. Misschien volgende keer ook eens proberen ;)

Geplaatst: 09 mar 2006, 19:44
door wally
Maaij schreef:
Berthil schreef:Ik heb de vermogensgrafiek van snans gezien. 10 pk winst door een BMR filter zo te zien. Ik zou voor die gaan :)
Ziet er idd goed uit. Misschien volgende keer ook eens proberen ;)
Ik was ook op die testbank-dag waar Snans z'n BMC heeft laten monteren. Ik heb namelijk identiek
dezelfde MCC als Snans, maar dan met een Typhoon. Verschil in onze grafiek is !!! 10 PK !!! Wat is dan het
verschil tussen een Typhoon en een BMC ? Dat er geen enkele identieke filter bestaat, tot daar toe. Maar
10 PK verschil, dat gaat mijn petje te boven ......