Pagina 1 van 2

Verschil tussen compressor pulley en krukas pulley?

Geplaatst: 15 okt 2007, 14:48
door kevinmini
Ik wil mijn mini gaan voorzien van een andere pulley incl. het aanpassen van de software. Nu heb ik contact gehad met Beek autoracing en zij kunnen het volgende leveren:

Krukas pulley incl. software 599.- euro
compressor pulley incl. software 795.- euro

Wat is de beste keus qua prijs/vermogen? Er zit namelijk circa 200,- euro verschil in deze twee, wat is de beste keus? En wat is exact het verschil? Ik verneem het graag van jullie.

Geplaatst: 15 okt 2007, 14:58
door Berthil
Met een kleinere compressor pulley gaat alleen de compressor harder draaien door de kleine diameter.

Met een grotere krukas pulley gaat de compressor wat harder draaien, maar ook de dynamo en waterpomp. Resultaat is aan deze onderdelen ook wat meer slijtage. Als je even op crank pulley op het forum zoekt zie je dat er nog enkele mogelijke nadelen maar ook andere voordelen aan een crank pulley zitten.

Normaliter wordt eerst de compressorpulley gedaan.

Geplaatst: 15 okt 2007, 20:45
door iDarkDesign
Eerst compressorpulley + software doen. Als je daar aan gewent bent dan ga je de krukaspulley erop zetten.


iDD

Geplaatst: 15 okt 2007, 20:45
door Wint
Of gewoon alle 2 tegelijk. :wink:

Geplaatst: 15 okt 2007, 20:51
door kevinmini
IDD vanwaar eerst compressor pulley en pas daarna de krukas pulley?? En wat gebeurt er met het vemogen wanneer ik ze er alle twee erop zet incl. het aanpassen van het motormanagement?

Geplaatst: 15 okt 2007, 21:14
door Wint
kevinmini schreef: En wat gebeurt er met het vemogen wanneer ik ze er alle twee erop zet incl. het aanpassen van het motormanagement?
Dan ga je ervandoor als een tiet!
Bop Bop Bop!!! Vroemmmmm! 8)

Geplaatst: 15 okt 2007, 23:36
door Berthil
Je kan niet alletwee doen en niets doen aan de inlaatluchttemperatuur.

Betere intercooler er op is dan een must, en dan niet meer volgas op de Duitse Autobahn bij 30 graden buitentemperatuur.

Hierbij nog even een tip voor de mensen die een wat hogere compressordruk rijden. Neem de NGK Works bougies ook al zijn die prijzig. Op het Duitse forum is er weer iemand die door pingelen en dingen die zijn afgebroken van zijn Iridium bougies motorschade heeft opgelopen. Niet op besparen, de Works bougies nemen.

Geplaatst: 16 okt 2007, 13:19
door kevinmini
Dus als het goed is dien ik eerst de compressor puley incl. software te monteren en eventueel daarna de krukas pulley waarbij ik het hier onder staande erop dien te zetten. Berthil enig idee hoeveel ik vermogen hier uiteindelijk mee kan winnen??
[web]http://www.altaminiperformance.com/prod ... er-Classic[/web]

Geplaatst: 16 okt 2007, 13:29
door Hans
Ik zal een GP intercooler nemen als ik jou was.. goedkoper en beter, als ze moeilijk doen over een GP chassisnr geef maar een PMtje :wink:

Of anders alleen stage 2 doen, compressor pulley en software.. dan heb je ongeveer 210pk geloof ik..
en idd iedereen die stage 2 doet.. aub Koudere Works erbij kopen.. bij de dealer €25,- per stuk! Niet zeuren over de prijs gewoon doen, zonde als je dadelijk motorschade heb!

Geplaatst: 16 okt 2007, 15:05
door iDarkDesign
Wel GVD! daar kom je nu mee!

Als ik weer geld heb zal ik er een andere compressor op laten schroeven en betere bougies.


iDD

Geplaatst: 16 okt 2007, 15:09
door Hans
Andere compressor heeft geen zin bij jou.. je heb de nieuwe al :wink: Alleen die bougies zal ik even doen en je software..

Geplaatst: 16 okt 2007, 16:07
door iDarkDesign
Op zich is de supersprint software wel aardig, maar nog niet optimaal...

Bougies komt wel. EERST verlagen en ik verwacht nog een factuur.... :(


iDD

Geplaatst: 16 okt 2007, 16:22
door kevinmini
Ik denk dat ik voor de compressor pulley ga incl. de software... eventueel aangevuld met de intercooler van de GP + de Works bougies.

Uiteraard maak ik graag gebruik van jou aanbod Hans inzake het chassis nummer.

Enig idee wat de intercooler van de GP kost, en zijn er afbeeldingen van?

Geplaatst: 16 okt 2007, 16:49
door frankie
Afbeelding

Plaatje, momenteel alleen eentje via E-bayte koop voor $625 ex verzenden

Geplaatst: 16 okt 2007, 16:59
door Hans
Wat een geld! :shock: Ik geloof dat je direkt bij de dealer goedkoper uit ben.. je heb ook wel de montagebeugels nodig.. nogmaals die GP intercooler heb je alleen nodig als je een 102% pulley erbij neemt.. dus is niet nodig voor jou Rein! Heeft te maken met de extra temperatuur die ontstaat door meer compressordruk, Berthil weet het precies te vertellen :wink: