Pagina 1 van 1
Geplaatst: 21 nov 2007, 20:26
door Hans
Via software aanpassing, is een doorontwikkelde software van mijn GP, een standaard Works (ook de 210pk versie) heeft maar 200pk op de bank van Beek door deze software kom je op 218pk op dezelfde bank, vraag daarom ook gelijk of die op de bank kan diezelfde dag. Dus dit heeft wel degelijk zin

er rijden al aardig wat wannebee GPjes rond hier..
Geplaatst: 21 nov 2007, 22:40
door Nexus
Vraag maar eens aan FastBunny of MarjoleinART.
Hun Works + Beek rijdt echt super.
Volgens hen is Beek tuning bovenop Beek nog eens een flinke stap.
Voordeel: jij hoeft alleen software te laten doen (want je hebt al een kleinere compressorpulley door je Works), dit kost maar 325 euro!
Ik zou het dus zeker aanraden...
Geplaatst: 21 nov 2007, 23:44
door speedy
Ik ben laatst ook bij beek geweest voor software en kleinere puley(cooper s) samen met Smartie(cooper s works) en hij heeft alleen de software laten doen voor 325 euro (zit er met een minuut of tien op

) en hij was er wel tevreden over maar het verschil is niet zo extreem als van een "gewone" cooper s van 180 pk .naar 210 pk.
Je merkt het vooral in de lage of hele hoge toeren heel goed

Geplaatst: 22 nov 2007, 09:54
door FastBunny
Zeker doen die Beek tuning

, voor 325€ is het zeker zijn geld waard

Het voelt net aan als een 2e Workskit bovenop de huidige

. Hij trekt nog beter, is nog feller en zorgt voor nog meer plezier.
In een grafiekje

Standaard: 187PK @ 6500rpm / 225Nm @ 3500 rpm
Works: 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500 rpm
Works met MTH Spruit : 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500rpm
Works met MTH Spruit en Beek tuning: 218PK @ 7000 rpm / 270Nm @ 4500rpm
En je kunt er een leuke Porsche 944 S2 mee bijhouden bij het stoplicht
@Hans... erg he al die GP's hier

... maar wij waren wel de eerste 'wanabee' GP

Geplaatst: 22 nov 2007, 19:02
door Hans
Niet doen, die werkt niet! vraag maar aan fastbunny.. maakt wel een mooi geluid
Beek spruit erbij en je heb even veel vermogen als ik.. 225pk!
Geplaatst: 23 nov 2007, 09:24
door FastBunny
Thomas schreef:Er moet dus een MTH Spruitstuk opkomen?
Hans schreef:Niet doen, die werkt niet! vraag maar aan fastbunny.. maakt wel een mooi geluid
Beek spruit erbij en je heb even veel vermogen als ik.. 225pk!
Voor de tuning hoeft het niet, zie ook dat de 2 lijnen van de Works en Works met MTH spruit precies over elkaar lopen. Wat krijg je dan wel met een MTH spruit stuk.. lekker veel herrie

Maar het brengt je qua tuning in ieder geval helemaal niets

, het Beek spruitje geeft wel iets aan winst maar dan ben je een kleine 1000€ kwijt om van 218 naar 225 te gaan
En voor de Chip tuning heb je verder geen andere uitlaat nodig, die van ons heeft net als die van jouw de JCW Uitlaat en dat bevalt ons prima

Geplaatst: 23 nov 2007, 11:55
door Berthil
Een ander spruitstuk monteren heeft niet zo veel zin als de zwakste schakel in de ketting nog aanwezig is. Dat is de cilinderkop (de Works cilinderkop heeft dezelfde klepafmetingen dan de standaard cilinderkop).
Ik weet een testgrafiek van dezelfde Mini (met big valve cilinderkop) die binnen 45 minuten met een standaard spruitstuk en MTH spruitstuk op een testbank is geweest zonder modificaties aan de (al gewijzigde) software. Dat scheelde 15 pk!
Geplaatst: 27 nov 2007, 16:46
door bakker20
Heb gehoord dat er works versies zijn die opgevoerd zijn tot 250 pk.. Dat komt toch niet meer uit de startblokken? Lijkt me wat teveel voor n voorwielaandrijver.

ziek.
Geplaatst: 27 nov 2007, 16:49
door Jenkins
bakker20 schreef:Heb gehoord dat er works versies zijn die opgevoerd zijn tot 250 pk.. Dat komt toch niet meer uit de startblokken? Lijkt me wat teveel voor n voorwielaandrijver.

ziek.
Kan uit eigen ervaring vertellen dat dat best nog wel vooruit wil.
Niewaar, Berthil?

Geplaatst: 27 nov 2007, 16:53
door Berthil
Goed mee te rijden hoor, alleen even een beetje doseren in de 1e versnelling.
Op semislicks kan je wel gewoon stampen.
Bij nat weer is het een ander verhaal maar dan moet je ook niet met een achterwielaandrijver op het gas stampen want dan heb je nog meer een probleem vanwege het uitbreken van zijn achterwerk.
Geplaatst: 27 nov 2007, 18:49
door Hans
Geen probleem, goede banden en een sper doen een hoop.. er rijden ook golfjes rond met 400pk op de voorwielen.. dus 250 valt best mee
Oja in Engeland een Mini Cooper-s R53 met turbo met 307pk
