Ik kan je snel vertellen:
Wij hebben een "s" Milltek onder een One, ongeveer zelfde model als een org s uitlaat.
Als eerste hebben we de achterbumper gedemonteerd, tezamen met de plastic ''bak''die links hangt. Gewoon alle schroefjes losdraaien, ook in de wielkast.
Vervolgens hebben we de beugel bij de laaste pot losgemaakt. Daarna in het midden onder de wagen de ''plaat'' losgemaakt. De uitlaat komt nu al los. Daarna de flens vooraan losmaken. Bij ons was de boel aardig vastgeroest en erg lastig los te krijgen.
Daarna hebben we de ''s'' beugels links en rechts opgehangen. Deze kun je met een schroef rechts gewoon vastmaken en links door de kofferbak draaien.
Dan kun je de 's' uitlaat eronder hangen. Voraan de flens vastzetten, dan in de beugels hangen en de plaat in het midden onder de wagen weer vastdraaien.
Als je ''pech'' hebt, dan zit er nog een steun onder je Mini, deze kan in de weg zitten bij de linker pot van de uitlaat. Deze moet je er dan afslijpen, tenminste dat hebben wij gedaan.
Kijk ook eens naar een one-ball-mod. Dit zorgt voor betere prestaties en is wellicht makkelijker te monteren
Ook kun je Spenki vragen voor tips, hij bouwt regelmatig one's/coopers om met een ''s'' uitlaat.
Succes iig
Tis al laat; ik lees dit verhaal morgen nog wel eens door 