Pagina 1 van 1
Vermogen kwijt en gebrom na vervangen uitlaat
Geplaatst: 01 dec 2008, 13:00
door Michel ACS
Ik heb zelf de uitlaat van onze mini vervangen. Heb een standaard mini uitlaat terug geplaatst want er zat volgens mij ook een standaard uitlaat onder. Na het monteren bleek er wel een verschil aanwezig te zijn tussen de twee uitlaten.
Nu is het probleem dat het lijkt of we minder vermogen hebben en het verbruik is ook meer geworden. Vanuit het midden van de mini komt nu ook meer gebrom. Heb al geprobeert om het koppelstuk (cat en nieuwe uitlaat) nog beter vast te draaien maar het geluid blijft. Het gebrom komt vooral naar voren bij het overschakelen van zijn 2 naar zijn 3e versnelling of als er extra gasa gegeven wordt.
Wie heeft dit ook meegemaakt of kan mij op ideeen helpen wat dit kan zijn.
Re: Vermogen kwijt en gebrom na vervangen uitlaat
Geplaatst: 01 dec 2008, 13:29
door Shadow_Breaker
Ilonat schreef:Ik heb zelf de uitlaat van onze mini vervangen. Heb een standaard mini uitlaat terug geplaatst want er zat volgens mij ook een standaard uitlaat onder. Na het monteren bleek er wel een verschil aanwezig te zijn tussen de twee uitlaten.
Nu is het probleem dat het lijkt of we minder vermogen hebben en het verbruik is ook meer geworden. Vanuit het midden van de mini komt nu ook meer gebrom. Heb al geprobeert om het koppelstuk (cat en nieuwe uitlaat) nog beter vast te draaien maar het geluid blijft. Het gebrom komt vooral naar voren bij het overschakelen van zijn 2 naar zijn 3e versnelling of als er extra gasa gegeven wordt.
Wie heeft dit ook meegemaakt of kan mij op ideeen helpen wat dit kan zijn.
jeps, uw rubbers van uw ophanging die versleten zijn, of dat hij niet goed in deze rubbers hangt, in mijn gallery staan foto's van toen ik men milltek plaatste, en bij mij was er 1 rubber versleten en had net hetzelfde, nu in elk geval mag hij geen verlies van vermogen hebben daardoor. is het verschil in vermogen goed te voelen?
Re: Vermogen kwijt en gebrom na vervangen uitlaat
Geplaatst: 01 dec 2008, 14:49
door ginoceros
Hoeveel heb je vervangen en daarbij niet per abuis de kabels vd Lambasonde beschadigd?
Geplaatst: 02 dec 2008, 12:00
door Michel ACS
Heb de uitlaat vanaf de cat vervangen inclusief de pakking en de rubbers en beugel. Ophanging volledig nieuw dus.
Lambasonde heb ik volgens mij niet beschadigd maar als dit wel zo zou zijn krijg je dan niet 1 of andere melding (lampje wat gaat knipperen).
Geplaatst: 02 dec 2008, 12:03
door Shadow_Breaker
inderdaad normaal zou er dan een lampje moeten gaan branden.
crap, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik denk dat je best naar de dealer kan rijden als hij het heeft want dan kan hij de motor aansluiten op de computer en het even uitlezen.
maar dat gebrom is toch dat de uitlaat ergens het hitteschild raakt. dat zou ik toch zelf eens controleren.
Geplaatst: 02 dec 2008, 13:33
door pascal189
Ik ben sinds ik hoorde dat mijn uitlaat lekte ook vermogen kwijtgeraakt, en het verbruik ook aanzienlijk meer geworden...
nu ben ik gister gaan kijken hoe ernstig de schade was en kwam ik erachter dat er bij de lasnaad van mijn cat een lek zit, dit lijkt mij het probleem te zijn waaraan ik mijn vermogensverlies en het gebrom te danken heb.
misschien eens kijken in de buurt van je cat voor een gaatje? Maar als er een lek in zit moet je dat wel kunnen horen denk ik...
Geplaatst: 03 dec 2008, 12:21
door Michel ACS
Bedankt voor de tip Pascal189.
Ik ga kijken bij de cat maar zit het lek bij jou aan de motor zijde of aan de andere kant.
Bij de mini kan je de cat aan de motor zijde niet goed bekijken hoe heb je dit gedaan met een spiegeltje of iets dergelijks.
Geplaatst: 03 dec 2008, 12:24
door Michel ACS
Moet er niet een lampje gaan branden, afhankelijk van de grote van het lek, want de lamdasonde kan niet meer goed meten.
Geplaatst: 03 dec 2008, 12:37
door pascal189
Ilonat schreef:Bedankt voor de tip Pascal189.
Ik ga kijken bij de cat maar zit het lek bij jou aan de motor zijde of aan de andere kant.
Bij de mini kan je de cat aan de motor zijde niet goed bekijken hoe heb je dit gedaan met een spiegeltje of iets dergelijks.
Het lek zit bij mij aan de andere zijde (niet-motor zijde), ik zag de scheur meteen.. ik had hem op de brug staan van een kennis.
om de cat zit een soort van hitteschildje, en net daar onder is hij gescheurd..
Wordt nog even een klusje dit netjes op te lossen...
en idd is het lastig te zien mocht het lek aan de andere kant zitten...
Maar dat zal ik meteen nakijken als ik zondag het spruitstuk demonteer
en wat betreft het lampje... heb ik nog niet zien branden, misschien is het lek niet groot genoeg... En denkt de sonde dat hij het met deze metingen nog wel aankan...
ik ben benieuwd naar je ondervindingen... mag ik vragen uit welk bouwjaar jou Mini komt?
Geplaatst: 03 dec 2008, 13:00
door Michel ACS
Onze mini komt uit 2003 dus uit hetzelfde jaar als die van jou.
Geplaatst: 03 dec 2008, 13:03
door Michel ACS
Hoe ga je spruitstuk demonteren zal veel werk zijn en lastig om erbij te komen.
Geplaatst: 03 dec 2008, 14:31
door pascal189
nog geen idee, ben op het forum aan het rondkijken of er misschien mensen zijn die ervaring hebben..
Is erg lastig bij te komen, ik rijd vanmiddag even langs de dealer om te vragen hoe zij het doen...
Moet toch nog 2 nieuwe pakkingen hebben.