Pagina 1 van 1

Motor valt ineens uit.......

Geplaatst: 26 mar 2009, 09:03
door Glenn-DUB
Wie o wie weet wat dit probleem is?

Ik heb het al een paar keer gehad, dat als ik s'ochtends de auto start en er niks bijzonders valt te merken dat als ik langzaam weg wil rijden de motor bijna of helemaal uitvalt, het lijkt net of die dan geen brandstof krijgt???
Maar als ik hem vervolgens weer start is er niks aan de hand en loopt die gewoon weer prima en kan ik gewoon weer normaal weg rijden zonder raar te doen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Geplaatst: 26 mar 2009, 09:36
door speedy
Zou er even na laten kijken want dat is niet normaal :roll:

Geplaatst: 26 mar 2009, 11:12
door spenki
Hoi Glenn:

Dit probleem ken ik nog niet, dus kan ik je moeilijk helpen.
Brand er geen lampje als ie uitvalt?? of voordat ie uitvalt?
Dan zou je hem nl kunnen laten uitlezen.
Als je hem de 2e keer start blijft ie dan gewoon goed lopen de rest van de dag?

Gr Roy

Geplaatst: 26 mar 2009, 11:20
door W!d
Heb ongeveer hetzelfde probleem.. Normaal bij koude start iets hoger toerental, maar af en toe dan lijkt hij of het niet aankan en dan geef je gas is het weg.. zoniet dan slaat hij af. Nog een keer starten en nergens meer last van.

Maar geen idee wat het is :s

Geplaatst: 26 mar 2009, 12:02
door Glenn-DUB
@ Roy en W!d

Nee er branden geen lampjes en ook niet net voordat die uitvalt en als ik hem gelijk daarna weer start is er niks raars op te merken, niet raar lopen ofzo geen hoger toerental, dacht zelf misschien een luchtfilterprobleem os misschien de bougies????

Ik zal het de komende dagen even aankijken, want het is ook niet bij elke koude start, heel af en toe :?

Geplaatst: 26 mar 2009, 13:23
door WoK
Automaatje kopen misschien :mrgreen:

Geplaatst: 26 mar 2009, 17:12
door PPCS
Paar suggesties??

Regelaar stationair toerental (stappenmotor oid)
LMM Luchtmassameter geeft verkeerde waarden
Brandstof pomp

Raar eigenlijk. Probeer eens was stekkertjes te controleren op oxidatie oid van de dingen die ik noemde. Het lijkt namelijk wel een probleem met een van je sensoren oid. Electronica.. ZUCHT :?

Geplaatst: 27 mar 2009, 08:40
door Glenn-DUB
Ok, zal het even meenemen zaterdag, ga dan de auto een beurtje geven en kan dan gelijk alles even nalopen thanks

Geplaatst: 27 mar 2009, 09:21
door ginoceros
Probleem kan idd zoals al gezegd wordt legio zijn en de elektronica kan ook nog een belangrijke oorzaak hierbij zijn.
Heb zelf ooit koudestartproblemen gehad door ander octaangehalte benzine.

Wat naast de genoemde problemen bij jou wellicht ook nog zou kunnen zijn is het brandstofdrukregelaartje.
Zit in de buurt vd injectoren en is eenvoudig te vervangen. Heb het mij ook vervangen omdat ik vemoedde dat het ding de brandtsofdruk na een nacht staan niet vast hield.
Dat kan wellicht de reden zijn waarom hij wellicht de eerste keer nog net start en pas bij de tweede keer weer volle druk geeft ?
Heb tevens de brandstoffilters in de tank ook al eens bekeken. Las op een buitenlands forum dat iemand ook dit soort problemen had omdat 1 vd leidingen bij (in tank) de pomp losgeschoten was. Meen de retourleiding.

zomaar wat suggesties waar je nog allemaal naar kunt kijken.

op de foto zit het ding bij mijn duim

Afbeelding

Geplaatst: 27 mar 2009, 11:30
door Glenn-DUB
@ Che

Dat zijn natuurlijk ook opties ook erg duidelijk beschreven, dank je wel
Ik zal het zeker even bij de hand houden.

Thanks

Geplaatst: 27 mar 2009, 19:07
door FunkyRAT
Heb ooit wat gelezen op NAM hierover toevallig, en volgens mij moet je hier wel wat mee kunnen:
Key-on for about 3-seconds BEFORE starting. Let the fuel pump run until it's quiet and then crank to start.
btw op NAM lijken heel veel mensen (one/cooper/s) van alle bouwjaren ermee te maken hebben... verbaast me dat er hier geen gevallen bekend van zijn...