Kacheltje wordt gloeiend heet.
Geplaatst: 16 mei 2009, 17:38
Dag mensen!
Na toch alweer zo'n jaartje geen problemen te hebben gehad (zie topic stuurbekrachtiging blijft aan),
is Murphy weer eens bij mij langs geweest.
Het verhaal van de kachel:
Tijdens een midweekje weg naar Duitsland was het tijdens de heenreis al raak:
Het begon bij de voorruit zachtjes aan te roken. Om het verhaal kort te houden, kacheltje lek, omleiding
aan laten leggen door de bmw-service (wel aan te raden in het buitenland, kostte me maar 45 euro voor de arbeid,
de rijkosten werden betaald door BMW).
Na het kacheltje in Nederland vervangen te hebben, klapte het nieuwe kacheltje ook na 2,5 maand!
Echter nu met een bijkomend probleem, alle waarschuwingslampjes gingen aan, toerenteller, benzinemeter, temperatuurmeter noem maar op alles sloeg in de ronde.
Onder de garantiestelling is er weer een nieuw kacheltje erin gezet en na een week een vochtvreter in mijn auto te
hebben gelegd verdwenen de waarschuwingslampjes en dergelijke.
Wat een verhaal he?... maar nu het probleem:
Mijn kachel wordt echt laaiend heet!
- Heb gekeken naar het kacheltje en deze is een origineel van mini;
- Bij het rijden loopt de temperatuurmeter normaal op en blijft net onder het middelste streepje (goed dus);
- Na een kort stukje rijden wordt mijn radiator ook warm, dus de thermostaat gaat ook open;
- Ik kan ook geen kachelkraan ontdekken, zit deze mischien in of aan m'n motorblok? Op de WDS-cd-rom kan ik niks
over een kachelkraan vinden, alleen in de lijst signalen komt wel de kachelkraansignaal voor.
Iemand enig idee, ervaring?
Na toch alweer zo'n jaartje geen problemen te hebben gehad (zie topic stuurbekrachtiging blijft aan),
is Murphy weer eens bij mij langs geweest.
Het verhaal van de kachel:
Tijdens een midweekje weg naar Duitsland was het tijdens de heenreis al raak:
Het begon bij de voorruit zachtjes aan te roken. Om het verhaal kort te houden, kacheltje lek, omleiding
aan laten leggen door de bmw-service (wel aan te raden in het buitenland, kostte me maar 45 euro voor de arbeid,
de rijkosten werden betaald door BMW).
Na het kacheltje in Nederland vervangen te hebben, klapte het nieuwe kacheltje ook na 2,5 maand!
Echter nu met een bijkomend probleem, alle waarschuwingslampjes gingen aan, toerenteller, benzinemeter, temperatuurmeter noem maar op alles sloeg in de ronde.
Onder de garantiestelling is er weer een nieuw kacheltje erin gezet en na een week een vochtvreter in mijn auto te
hebben gelegd verdwenen de waarschuwingslampjes en dergelijke.
Wat een verhaal he?... maar nu het probleem:
Mijn kachel wordt echt laaiend heet!
- Heb gekeken naar het kacheltje en deze is een origineel van mini;
- Bij het rijden loopt de temperatuurmeter normaal op en blijft net onder het middelste streepje (goed dus);
- Na een kort stukje rijden wordt mijn radiator ook warm, dus de thermostaat gaat ook open;
- Ik kan ook geen kachelkraan ontdekken, zit deze mischien in of aan m'n motorblok? Op de WDS-cd-rom kan ik niks
over een kachelkraan vinden, alleen in de lijst signalen komt wel de kachelkraansignaal voor.
Iemand enig idee, ervaring?