Pagina 1 van 3
Linker portierraam werkt niet meer, motor defect
Geplaatst: 08 jun 2009, 21:12
door werner
Zaterdag bij de vierlandenrit er spontaan mee opgehouden na wat slechte wegen in belgië
De zekeringen zijn goed, de module gereset met accu los daarna weer vast en 5 seconden de schakelaar omhoog (volgens TIS CD ). Dit heeft helaas niet geholpen. Als ik de schakelaar bedien hoor ik wel de relaybox schakelen rechts onder!
Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn voordat ik de bekleding van het portier afhaal

Geplaatst: 08 jun 2009, 21:53
door Carl
Even een flinke mep geven direct onder je tweeter. Gewoon met je vuist op het portier. Bij mij werkte dat. Heeft volgens mij te maken met de koolborsteltjes in je raammotor.
Geplaatst: 08 jun 2009, 22:11
door master2516
bij mijn deed hij het ook even niet en gister op eens weer wel ,... vindt het maar een vreemd ding van mini haha

Geplaatst: 08 jun 2009, 22:22
door werner
Carl schreef:Even een flinke mep geven direct onder je tweeter. Gewoon met je vuist op het portier. Bij mij werkte dat.
Heeft volgens mij te maken met de koolborsteltjes in je raammotor.
Dit lijkt me geen bijvende oplossing

Geplaatst: 08 jun 2009, 23:43
door iDarkDesign
heb ik ook gehad. Helaas waarschijnlijk motortje wisselen. Kan je goed zelf doen! scheelt een hoop kosten.
iDD
Geplaatst: 09 jun 2009, 09:04
door coendek
en toch kan die klap helpen!!
en dan is het voor een lange tijd weg.. was bij mij iig
Coen
Geplaatst: 09 jun 2009, 19:47
door Rini
X2!!!!!
En heb begrepen dat het zelfs definitief weg kan blijven.
Is gewoon ergens even iets blijven hangen.
Heb dit gehoord van een ervaren MINI monteur.
coendek schreef:en toch kan die klap helpen!!
en dan is het voor een lange tijd weg.. was bij mij iig
Coen
Geplaatst: 09 jun 2009, 19:55
door Assie
Bij mij deed hij het vorige week ook ineens niet meer, motortje doorgebrandt...is het een afgesproken week dat ze ermee stoppen?????
motortje vervangen en doet het weer perfect.
Succes
Astrid
Geplaatst: 09 jun 2009, 22:23
door werner
Kan ik het motortje vervangen zonder dat de ruit er uit moet?
Volgens de TIS CD moet de ruit er ook uit! Hoe hebben jullie dat gedaan?
@Coen die tikken helpen soms heel even helaas

Geplaatst: 10 jun 2009, 10:33
door Coen
coendek schreef:en toch kan die klap helpen!!
en dan is het voor een lange tijd weg.. was bij mij iig
Coen
Bij mij ging het raam stroef en hielp dit ook!

Geplaatst: 10 jun 2009, 11:18
door FunkyRAT
werner schreef:Kan ik het motortje vervangen zonder dat de ruit er uit moet?
Volgens de TIS CD moet de ruit er ook uit! Hoe hebben jullie dat gedaan?
@Coen die tikken helpen soms heel even helaas

ruit eruit halen is zo'n beetje de makkelijkste stap in het hele proces. Met een inbussleutel in de getande moer is het zo los. Er is al weinig ruimte in de deur dus het minst bewerkelijke is hele mechanisme eruit (dus moet t raam eruit). En als je de ruit terugplaatst deze goed afstellen anders gaat het fluiten. Het beste is even goed te kijken hoe de ruit zit voor je hem eruit haalt.
Geplaatst: 10 jun 2009, 19:29
door werner
Oké bedankt alvast voor de reactie's , zijn er verder nog ervaringen tips

Geplaatst: 12 jun 2009, 15:59
door Berthil
Wat ik heb gehoord is eigenlijk het er heel uithalen van het kabelmechanisme het moeilijkste. Daar schijnt nog wel eens wat aan kapot te gaan en een nieuw mechanisme kost 100 Euro.
Ik heb thuis een DIY over zelf vervangen van de koolborsteltjes want dat is waarschijnlijk het enigste probleem, ik moet het ook nog doen. De koolborsteltjes er uithalen en nieuwe kopen die er het meeste op lijken en dan na wat aanpassingen terug zetten. 5 Euro ben je klaar. Ik kan je helaas pas begin volgende week de DIY mailen.
Geplaatst: 12 jun 2009, 17:13
door werner
Berthil schreef:Wat ik heb gehoord is eigenlijk het er heel uithalen van het kabelmechanisme het moeilijkste. Daar schijnt nog wel eens wat aan kapot te gaan en een nieuw mechanisme kost 100 Euro.
Ik heb thuis een DIY over zelf vervangen van de koolborsteltjes want dat is waarschijnlijk het enigste probleem, ik moet het ook nog doen. De koolborsteltjes er uithalen en nieuwe kopen die er het meeste op lijken en dan na wat aanpassingen terug zetten. 5 Euro ben je klaar. Ik kan je helaas pas begin volgende week de DIY mailen.
Gister heb ik de complete motor vervangen en het afstellen van het raam is het lastige van alles.
En zeker zoals ik als het heel nauwkeurig moet
Iedereen bedankt voor de hulpreactie's en vooral FunkyRat zonder jou had ik nooit gezien dat er een imbus aan de achterkant van de ruitbevestiging zat
@Berthil dan kan ik de kapotte reviseren voor reserve

Geplaatst: 13 jun 2009, 11:59
door FunkyRAT
Ik vroeg me al af hoe het afgelopen was, goed om te horen dat je eruit gekomen bent!