Pagina 1 van 1

Works uitlaat loopt aan

Geplaatst: 30 aug 2009, 22:44
door Xanlle
Ik heb een pre facelift works uitlaat op een facelift mini. Omdat de ophangen op facelift anders is, hangt de uilaat maar aan 2 haken ipv 4. In het begin werkte dat prima, maar de uitlaat is gaan zakken en schuurt nu ergens tegen aan wat een vervelend piepend geluid oplevert.

Weet iemand een bedrijf dat 2 van de 4 beugels op de juiste manier aan de uitlaat kan lassen, zodat deze op de juiste manier gemonteerd kan worden?

Of heeft iemand misschien een andere oplossing?

Geplaatst: 30 aug 2009, 22:52
door marss
Misschien nieuwe rubber plaatsen ....

kijk ook even of de uitlaat niet tegen je hitteschild aankomt ... geeft ook een raar geluid .. mocht het dat zijn, hitteschild gewoon buigen :wink:

succes,

marss

Geplaatst: 31 aug 2009, 10:45
door werner
Het moet met 4 rubbers opgehangen worden.
De uitlaat is te zwaar voor 2 rubbers :wink: Als het niet nodig was hadden ze het er niet op gemaakt :wink:
Gewoon even de beugels er op lassen bij de plaatselijke hoefsmit :mrgreen:

Geplaatst: 31 aug 2009, 11:27
door Getzz
werner schreef:Het moet met 4 rubbers opgehangen worden.
De uitlaat is te zwaar voor 2 rubbers :wink: Als het niet nodig was hadden ze het er niet op gemaakt :wink:
Gewoon even de beugels er op lassen bij de plaatselijke hoefsmit :mrgreen:
Onzin! Mijne hangt ook gewoon in 2 rubbers... nergens last van en er wordt wekelijks onder de auto gekeken.

Geplaatst: 31 aug 2009, 13:32
door Berthil
Toevallig hebben we in Duitsland mijn Milltek met pre-facelift ophanging op een Mini gezet die het uiterlijk had van een pre-facelift maar toch een face-lift ophanging bleek te hebben. Omdat ik die beugels niet bij me had heeft de monteur toch behoorlijk wat tijd er aan gespendeerd om toch de twee extra beugels te fabriceren zodat de uitlaat aan 4 beugels hangt.

Misschien dat heel even twee beugels voldoende is met nieuwe rubbers maar de uitlaat is aan de zware kant om al die tijd aan twee beugels te laten hangen. De R53 rubbers zijn ook niet van al te beste kwaliteit, het is maar een heel dun stukje rubber wat de pin van de beugel op zijn plaats houdt. Bij mij waren ze alle 4 gescheurd met de milltek en dus beweegt de uitlaat veel meer. De R56 uitlaat hangt aan twee beugels maar die is dan ook een stuk lichter dan een R53 uitlaat.

Geplaatst: 01 sep 2009, 12:33
door Xanlle
Bedankt voor alle info 8)

Kan ik ergens maten vinden, waar de beugel precies moet komen? Ik heb op realoem gekeken, maar daar staan afbeeldingen zonder maten :roll:

Geplaatst: 01 sep 2009, 20:59
door Xanlle
Even langs Hespo (Zevenhuizen) geweest. En ze gaan het fixen volgende week. Super zaak 8)