Pagina 1 van 2

Runflat of Nonrunflat banden?

Geplaatst: 03 mar 2010, 13:16
door Sander--87
Even een vraagje:
Ik ga andere velgen onder mijn mini doen kan ik nu beter runflat of nonrunflat pakken?
Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,
Sander

Geplaatst: 03 mar 2010, 13:35
door Fred
Had je ff de zoekfunctie gebruikt had je zeker een hoop ervaringen kunnen lezen, maar om op je vraag te antwoorden. We zijn het er allemaal over eens dat runflat hard rijdt, stukken harder dan gewone banden. Gewone banden houden ook beter de baan en hebben minder last van spoorvorming en zijn nog goedkoper ook. Lijkt me zo wel duidelijk :) :wink:

Geplaatst: 03 mar 2010, 15:18
door GreyCooperS
RF is a NO NO :lol:

Geplaatst: 03 mar 2010, 18:35
door Sander--87
Het is duidelijk ik ga voor nonrunflat.
Ik wil gaan voor de bandenmaat 215 35 18".
Loopt dit niet aan ofwat?

Bedankt voor de reacties al :wink:

Geplaatst: 03 mar 2010, 18:57
door GreyCooperS
215 / 35 / 18 is zelf de ideale combinatie als je wat lager wilt gaan, omdat de band een klein beetje getrokken is. Je kunt eventueel een 225 nemen, maar die zal wss aanlopen bij een verlaging...

...ligt uiteraard ook aan het aantal J van je velg. Op een 8J velg ligt een 215 iets getrokken. Op een 7,5 J precies goed en op een 7J zelfs een klein beetje breed :lol:

Wat voor velgen heb je / ga je nemen?

Geplaatst: 03 mar 2010, 20:09
door Sander--87
Ik ga voor de JCW R 113.
Ik weet niet hoeveel j deze is jij?

Geplaatst: 03 mar 2010, 20:15
door GreyCooperS
alle OEM mini wielen zijn 7J

een 215 band kan prima hier omheen :lol:

kijk anders ook even hier voor overzichten van alle oem wielen :wink:

Geplaatst: 03 mar 2010, 20:40
door Sander--87
OKeej dna dus dat moet helemaal goed komen.
Of zou jij een andere bandenmaat aanraden?
En wat heb jij bij je in de auto voor als je een lekke band krijgt?

Geplaatst: 03 mar 2010, 20:44
door GreyCooperS
origineel ligt er 205 / 40 op...iets hogere band...

je kunt het beste bij een automaterialen zaak een klein compressortje en spuitbus met vulmiddel kopen (ong 45,- euro)

...of een anwb kaartje meenemen :mrgreen:

Geplaatst: 03 mar 2010, 23:57
door mushrop
als je band kapot is gereden, dan kan de anwb ook niks meer voor je doen.

Ik heb RF's en vind ze helemaal niet zo hard....Aangezien ik geen zin heb in compressors (die meestal toch onvoldoende capaciteit hebben) en spuitbussen blijf ik lekker bij RF's.

Geplaatst: 04 mar 2010, 00:16
door Shag
Ik sluit me aan bij Rob, beter wat harder maar toch eventueel door kunnen rijden dan gedoe met compressors en dergelijke.

zeker als je een S rijdt weet je gewoon dat je een "strakke" auto hebt, als ik comfort wil koop ik wel een C6 ofzo :D

Geplaatst: 04 mar 2010, 00:37
door mushrop
Shag schreef:als ik comfort wil koop ik wel een C6 ofzo :D
Amen! :mrgreen:

Geplaatst: 04 mar 2010, 07:07
door Kees en Annet
X3 :lol:

Lekker op RF. Ook in de winter. :wink:

Geplaatst: 04 mar 2010, 07:52
door Sander--87
Daar hebben jullie gelijk in.
Ik heb horen zeggen dat je met gewone banden meer grip jebt dan met runflats is dat zo?

Geplaatst: 04 mar 2010, 08:47
door GreyCooperS
mushrop schreef:als je band kapot is gereden, dan kan de anwb ook niks meer voor je doen.

Ik heb RF's en vind ze helemaal niet zo hard....Aangezien ik geen zin heb in compressors (die meestal toch onvoldoende capaciteit hebben) en spuitbussen blijf ik lekker bij RF's.
De RF's voelen niet zo zeer hard, maar maken een lawaai...niet normaal meer :?
Ik rijdt nu op 16" met RF en die rijden met minder comfort en met (heel veel) meer afrol geluid dan toen in 18" met 215 bandjes had...
Tijdens het rijden met de Schmids en non RF heb ik lek gereden en mn compressortje heeft me toen binnen 10 min weer op weg geholpen...

...ze zijn ook nog een een stuk duurder, en het inleveren van comfort en het hebben van geluid overlast, om alleen dat stukje te kunnen doorrijden voor het geval je ooit lek rijdt, zou het mij niet waard zijn...

Maar, to each its own, dus zelf beslissen :lol: