Pagina 1 van 2
Roest en vreemd geluid
Geplaatst: 17 mei 2010, 12:49
door Michel ACS
Beste minioten,
Ik heb een mini uit 2004 met een kilometer stand van rond de 55000 km en heb een tweetal vragen.
Afgelopen weekend auto gewassen en toen bleek dat er onder de rechter voor koplamp op de motor kap roest zit.
Zijn er meer die hier last van hebben.
Ook heb ik het probleem dat ik alles hoor en aanvoel in een auto. Nu is het geval dat er een vreemd geluid aanwezig is.
Het geluid lijkt op een (metalen) ventilator die aanloopt, geluid wordt heviger bijvoorbeeld bij ongeveer 2800 toeren in elke versnelling. Zodra ik de auto in zijn vrij zet (al rijdend) valt het geluid weg maar als ik dan gas geef (in zijn vrij) komt het geluid weer terug. De versnellingsbak is al gereviseerd en de koppeling is ook al vervangen.
Wie heeft er ideeen ik heb namelijk nog garantie en wil dit opgelost hebben.
Groet,
Michel
Geplaatst: 20 mei 2010, 20:14
door Raphael
Beste Michel
Vraag het even aan Berthil, die weet een hoop
gr
Raphael
Geplaatst: 20 mei 2010, 21:01
door JorisD
Wt het geluid betreft, rijd even langs bij Beek en het zou me niets verbazen als ze zo kunnen zeggen wat het is.
Succes!
Geplaatst: 21 mei 2010, 01:14
door Marcel Always Open
Als er roest onder de rechtervoorlamp zit, neem ik aan dat je bedoelt dat het dus in de lamp zit. Dan is je glas kapot en dat is APK afkeur.
Als het echt de carosserie is die roest, dan is dit een heel bijzondere plaats waar normaal gesproken geen roest terechtkomt. Je Mini zal normaal alleen in de dorpels (onder het rubber) roestplekjes kunnen krijgen en zo her en der onder de auto zelf (en op de remschijven natuurlijk).
Het geluid klinkt niet echt hoopvol en ik zou er absoluut een punt van maken bij de dealer waar je de garantie hebt.
Geplaatst: 21 mei 2010, 08:20
door cooperke s
Kun je het geluid localiseren?
Links-rechts-onder-boven?
Tom.
Geplaatst: 21 mei 2010, 08:57
door Beek Auto Racing
Ik heb het even nagevraagd bij Klaas, maar zo 1,2,3 komt de omschrijving niet bekend voor...
Maar je bent welkom om er even naar te laten kijken.
Geplaatst: 21 mei 2010, 09:55
door MoNkToNk
Als je nog garantie hebt, kun je toch naar de dealer toe? Veel succes iig bij het oplossen

Geplaatst: 22 mei 2010, 10:22
door Michel ACS
Bedankt voor jullie reacties.
De auto gaat zeker terug naar de dealer.
Roest vorming ondr koplamp:
Je hebt ongeveer tussen de chromen rand van je koplamp en de motor een halve centimeter ruimte. De roest vorming vindt plaats op de motor kap onder de chromen rand van de koplamp.
Vreemd geluid:
Het geluid zou je ook kunnen omschrijven als een ping pong balletje met daarin een zandkorrel.
Waar het geluid vandaan komt is lastig te omschrijven omdat het door de hele auto zeer goed te horen is.
Het schakelen in zijn 1, 2,5 en achteruit gaat ook heel erg zwaar.
Groet,
Michel
Geplaatst: 31 mei 2010, 17:23
door Michel ACS
Update
Het zwaar schakelen is verholpen. Er bleek iets stuk te zijn maar moet nog navragen wat dit precies was. Zodra ik dit weet zal ik dit hier melden.
Zal van de roest plek onder mijn voor koplamp een foto maken en hier op de site plaatsen.
Michel
Geplaatst: 02 jun 2010, 22:12
door Michel ACS
Zoals hiervoor omschreven is het zwaar schakelen verholpen, bij navraag bleek dat ze een en ander gesmeerd (niet vervangen) hebben wat betrekking heeft op het schakelen.
Het geluid is nu wel zachter geworden maar nog steeds niet weg, komt nog steeds in alle versnellingen voor, rond de 2800 toeren. Als je de koppeling in trapt en geen gas geeft gaat het geluid langszaam weg.
Zal binnenkort bij Beek langsrijden kijken of zij het kunnen vinden. Dan kan ik hiermee naar de garage.
Michel
Geplaatst: 04 jun 2010, 11:36
door Michel ACS
In mijn gallery staan 2 foto's waar op te zien is dat er roest aanwezig is op de motorkap onder de rechterkoplamp.
Geplaatst: 04 jun 2010, 11:37
door coendek
Geplaatst: 04 jun 2010, 11:59
door Michel ACS
Dank je coendek voor het plaatsen van de foto's kreeg dit zelf niet voor elkaar.
Geplaatst: 04 jun 2010, 12:34
door PPCS
Lijkt op steenslag. Tja ik denk dat je dit het beste kan oplossen met een lakstift. Andere optie is de hele motorkap opnieuw spuiten, maar ja dat kost flink wat duiten. Ff lakstift bij de dealer bestellen en voorzichtig druppie er op.
Succes
Geplaatst: 04 jun 2010, 12:48
door Shadow_Breaker
PPCS schreef:Lijkt op steenslag. Tja ik denk dat je dit het beste kan oplossen met een lakstift. Andere optie is de hele motorkap opnieuw spuiten, maar ja dat kost flink wat duiten. Ff lakstift bij de dealer bestellen en voorzichtig druppie er op.
Succes
kijk nog maar eens onder de koplamp, want dat is echt geen steenslag.
ik zou daarmee recht naar de dealer rijden want dit lijkt me plaatkanker of (indien de koplampen niet vervangen zijn geweest) een foute afwerking onder de koplamp.
Als he plaatkanker is kan je dat aan de binnenkant van je motorkap ook zien (het metaal splits in 2 en gaat open van binnen uit waardoor de lak bol gaat staan.
ik denk eerder dat de lak beschadigd is geweest ooit bij het vervangen van ee koplamp.