Pagina 1 van 1
Spiegelkapjes ....
Geplaatst: 27 jul 2010, 17:32
door Door
Onlangs heb ik door de dealer m'n spiegelkapjes laten verwijderen. Thuis bleek dat 4 clipjes van één kapje stuk te zijn. Kortom niet meer te gebruiken. Na mijn verbazing bekomen te zijn dien ik een klacht in ... Als ik het kan moeten hun dat toch ook kunnen ...
Krijg ik de volgende reactie terug:
Ik heb overleg gehad met onze werkplaatschef ivm uw opmerking. Helaas moet ik u mededelen dat spiegelkapjes normaal gesproken voor eenmalig gebruik zijn. De klemmetjes zijn er niet voor gemaakt, de kapjes meerdere malen over te zetten. Het gebeurt dus helaas bij verwijdering dat deze klemmetjes afbreken.

... stelletje k....hommels
Dat is toch kwats ... Of wat vinden jullie ... de rekening betaal ik niet
Inmiddels een e-mail terug gestuurd met een DIY hoe het in het vervolg te doen ....

Geplaatst: 27 jul 2010, 17:37
door coendek
wtf!
grapjassen.. de kapjes zijn zeker wel om te wisselen.. waarom zouden ze anders jouw oude mee terug geven?! ;-)
Geplaatst: 27 jul 2010, 17:44
door kwiebje
De spiegelkappen zijn wel voor meermalig gebruik. Alleen je moet weten hoe je ze los moet maken. Bij bruut geweld en onvoorzichtig gedrag breken ze af.
Dus ik zou ze nog maar eens aanspreken voor nieuwe en even wachten met de factuur te betalen. Belachelijk dat ze je zo'n antwoord durven te geven.
Geplaatst: 27 jul 2010, 17:45
door Door
Ze hebben niks gezegd ... niet vooraf en niet achteraf.
Het rottige is ze waren puntgaaf ... geen enkel clipje was stuk. De witte heb ik zelf een keer vervangen door checkered flag.
De DIY laat bijvoorbeeld zien dat als je de spiegel demonteert je vrij zicht hebt op de clipjes. Maar ja dat durfde ik niet aan en ze moesten toch de de driving lights demonteren en monteren vanwege de plaatsing van de aero-grill dus ik dacht ... okay doe dat ook maar even ...
Geplaatst: 27 jul 2010, 17:49
door kwiebje
Zelfs je spiegelglas hoeft er niet eens uit. Als je de spiegel helemaal naar beneden doet en nog een beetje naar een kant doet dan kan je er met een schroevendraaier er acht en dan kan je ze zo los maken. Onder komen ze vanzelf los.
Geplaatst: 27 jul 2010, 17:55
door Let's MINI
Wij hebben hier speciaal kunstof gereedschap voor.. Dan wip je de spiegelkap er zo af...
Geplaatst: 27 jul 2010, 17:57
door Blont-007
Er staat ook nergens op de site van mini.nl dat de kappen van 124 euro voor 1 malig gebruik zijn

Geplaatst: 27 jul 2010, 18:03
door Door
De checkered flag is zwart van binnen en met mijn 49-jarige kippige ogen heb ik wat moeite om het goed te zien ... Bij de witte was het ff zoeken naar een handigheidje wat me 1 clipje heeft gekost.
@Linda ... daarom begrijp ik het ook niet .. Ik zit thuis te prutsen met een spijker en een schroevendraaier ...
Geplaatst: 27 jul 2010, 21:52
door Ivo
Haha, dat ze jou dit met droge ogen als antwoord durven te geven

. Grote onzin inderdaad en behoorlijk onbeschoft dat ze niet even melden dat ze de boel gemold hebben. Ik kan uit ervaring vertellen dat je die clipjes prima heel kan houden als je de kappen met beleid verwijdert. Mail ze maar even de link naar dit topic, dan kunnen ze zelf lezen hoe belachelijk het is. Absoluut niet betalen, die rekening

.
Geplaatst: 27 jul 2010, 22:17
door Pretty Cooper
OOPS

belachelijk!!! STEALER
Succes!!
gr, PC
Geplaatst: 27 jul 2010, 23:36
door Cabrio
Hadden ze je op z'n minst vooraf voor de risico's moeten waarschuwen.
Geplaatst: 28 jul 2010, 11:11
door Shag
inderdaad gewoon onzin dit. Lekker niet betalen en als ze moeilijk doen.... bring it on!!
Geplaatst: 28 jul 2010, 11:54
door Door
Bedankt allen!
Tot nu was ik absoluut niet ontevreden over m'n dealer ... sterker ... ik was lovend. De flutreactie op m'n klacht vind ik dus echt een domper ... hopelijk trekken ze het nog aan hun fatsoen

de rekening van 250 pieterballen blijft nog even liggen ... dat wel
Al moet ik zeggen dat ik van het voorjaar maar richting Arnhem ga om PW-tje in te ruilen voor een diesel Clubbie

Geplaatst: 28 jul 2010, 12:31
door Peter
Ik zou het gedeelte van de factuur wat met de driving lights te maken heeft wel betalen...
Eerlijk is eerlijk en tot nu toe was je lovend over je dealer. Laat het niet door 1 persoon verpesten... Ik zou de manager After Sales bellen (of er langsgaan) en vragen wat zijn standpunt is en wat jij, volgens hem/haar, als klant bij een premium merk mag verwachten...
Geplaatst: 28 jul 2010, 12:41
door Door
Daar ben ik het met je eens ... alleen is het een gecombineerde rekening. Het demonteren en monteren van de grill is apart ... blijkbaar heeft dat een andere code.
Op zich wel een goed idee om de after sales manager even te bellen; het is blijkbaar niet bij hem terecht gekomen. De hoofd werkplaats is namelijk met vakantie en dit euvel moet niet blijven liggen op de werkplaats.
Edit: Schiet niet op ... is dezelfde persoon
Nog een edit: fatsoenlijke reactie terug gekregen ... krijg nieuwe kapjes
