Pagina 1 van 1

Mega compressieverlies, please help

Geplaatst: 03 aug 2010, 22:03
door gilles
zit ik met een probleem sinds vandaag ;

eenmaal boven de 5000 toeren hoor ik zo een fluitend geluid uit de motor ruimte komen ..
net of er een perslucht slang doorschiet ...

van nul tot 5000 is er niks te merken .. ook niet bij stationair draaien ..

maar boven de 5000 is de power weg en een heel naar drukverlies ..

ik heb sinds een maand een 15% pulley bij beek laten steken .. (is echt wel super btw :mrgreen: )

wie kan me wat aanraden te doen of na te kijken ?

zit er eigenlijk een overdrukventiel of iets gelijkaardigs op de compressor ? ik heb zo de indruk dat er boven de 5000 een klep open gaat waardoor er druk ontsnapt...

alle input welkom .. liever hier eerst eens vragen ipv naar de stealer te lopen :roll:

greetz

Gilles

Geplaatst: 03 aug 2010, 22:07
door Berthil
Kijk even de rubbers na waarmee de intercooler vast zit, die zwarte links en rechts.
Misschien is er één gescheurd, gebeurd wel eens.
Zeker na demontage en opnieuw aandraaien van de klemmen.

Geplaatst: 03 aug 2010, 22:10
door werner
veertje van de bypass klep stuk. Berthil heeft dit ook gehad geloof ik.

Geplaatst: 03 aug 2010, 22:30
door gilles
hmmm ok .. morgen is dit dan men eerste werk ..
ik had net voor de trip naar beek een gp cooler gestoken .. zal even de rubbers checken

bypass klep .. is dat dan een 'overdruk klep' ? hoe kan je dat weten of zien dat de veer ervan kapot is ?

( btw de mini geeft geen foutcodes )

thx voor de tips .. ik raporteer morgen mijn bevindingen :D

Geplaatst: 03 aug 2010, 22:35
door Berthil
Bypass klep maakt geen sissend geluid en dan heb je vanaf het begin geen druk omdat de klep dicht blijft.
Net of je een Cooper rijdt maar met het meergewicht van een S :)

Als je net de intercooler hebt gewisseld zou ik de rubbers en bevestigingen eens goed nakijken.

Geplaatst: 03 aug 2010, 22:45
door gilles
ik heb nog volle bak druk, het is echt vanaf een bepaald punt (net boven de 5000) dat er teveel aan is, en hij ergens ontsnapt ..

(wat bijkomende info, net 3 jaar oud, 55 000km,uitlaat & luchtfilter veranderd, al een jaar beek soft .. nu pas een maand de pulley en gp cooler)

Geplaatst: 04 aug 2010, 18:19
door BadSMini
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Ik heb het opgelost door de intercooler rubbers aan de binnenzijde dik in de vaseline te zetten.
Er zouden eigenlijk nieuwe rubbers op moeten maar ik rij al 2 jaar rond met dezelfde klodder vaseline :P

Succes!

Geplaatst: 04 aug 2010, 21:22
door gilles
ik heb net de rubbers nagekeken .. ze zien er nog prima uit ..
alles mooi weer gemonteerd .. een testritje gemaakt en het is nog steeds hetzelfde ..
het is hier wel heel hard aan het regenen, echt goed heb ik het niet kunnen testen (mijn banden zijn net slicks en zweef over de baan ..) dus morgen in de droge eens testen..
en ik ga zal ook eens de vaseline test doen morgen :wink: ..


ik kan ook mijn oem intercooler eens terug monteren .. mischien is er een scheurtje in de gp koeler ??

ik breng morgen verslag uit

Gilles

Geplaatst: 05 aug 2010, 21:59
door gilles
alles is inorde :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

het is idd verlies langs de rubbers ..

ik had gisteren getest zonder cover op de intercooler ..
vandaag gemonteerd ; de gp koeler trekt zichzelf nog een goede halve cm naar de cover toe :wink: ...
en zit dan op de juiste positie .. alles nog eens goed vastgezet en het is terug ok ... oef :wink:

thx jongens .. weer een trip naar daeler vermeden .. leve de stoeprandsleuteraars . .of hoe zeg je het :mrgreen:

btw zijn die samco rubbers aan te raden of beter met oem rubbers ? heeft hier iemand de samco's op zn intercooler ?

Geplaatst: 05 aug 2010, 22:05
door JunkyXL
gelukkig man, goedkope oplossing zo :)

Geplaatst: 06 aug 2010, 00:16
door cooperke s
gilles schreef:alles is inorde :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

het is idd verlies langs de rubbers ..

ik had gisteren getest zonder cover op de intercooler ..
vandaag gemonteerd ; de gp koeler trekt zichzelf nog een goede halve cm naar de cover toe :wink: ...
en zit dan op de juiste positie .. alles nog eens goed vastgezet en het is terug ok ... oef :wink:

thx jongens .. weer een trip naar daeler vermeden .. leve de stoeprandsleuteraars . .of hoe zeg je het :mrgreen:

btw zijn die samco rubbers aan te raden of beter met oem rubbers ? heeft hier iemand de samco's op zn intercooler ?
Oem rubbers nemen!

Geplaatst: 06 aug 2010, 13:27
door werner
Standaard rubbers zijn voorgevormt, deze hebben een betere passing :wink:

Geplaatst: 07 aug 2010, 12:29
door AA-16V
gilles schreef:alles is inorde :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

het is idd verlies langs de rubbers ..

ik had gisteren getest zonder cover op de intercooler ..
vandaag gemonteerd ; de gp koeler trekt zichzelf nog een goede halve cm naar de cover toe :wink: ...
en zit dan op de juiste positie .. alles nog eens goed vastgezet en het is terug ok ... oef :wink:

thx jongens .. weer een trip naar daeler vermeden .. leve de stoeprandsleuteraars . .of hoe zeg je het :mrgreen:

btw zijn die samco rubbers aan te raden of beter met oem rubbers ? heeft hier iemand de samco's op zn intercooler ?

Ik heb de silicone set van Alta op mijn Forge gebruikt. En ik moet zeggen dat de originele (voorgevormde) beter passen. Want die stijve silicone zijn moeilijk te monteren...

Grtn,
Gerrit

Geplaatst: 07 aug 2010, 17:34
door Berthil
Ik heb ook siliconen van GTT maar die passen goed en gaan er gemakkelijk op. Voordeel van de siliconen is dat deze stugger zijn en bij montage niet per ongeluk dubbel komen te zitten.

Ik ken enkele gevallen waarbij de standaard rubbers er bij mensen uitgeblazen waren of waren gescheurd door te strak aandraaien van de klemmen. Maar dat wil niet zeggen dat de standaard rubbers slecht zijn. De klemmen blijven wel beter op hun plaats al zijn ze bij mij nog nooit verschoven over de siliconen stukken.

Afbeelding