Pagina 1 van 2
Vervanging aandrijfassen/homokineten na verlaging?
Geplaatst: 09 feb 2011, 20:50
door sander_r53
De titel van het topic zegt eigenlijk voldoende:
Zijn er mensen die na extreme verlaging de aandrijfassen/homokineten vervangen hebben om het trillen tegen te gaan?
Is hiermee het trillen ook daadwerkelijk helemaal opgelost?
Ik erger me namelijk groen en geel aan het trillen en overweeg dan ook straks de hele bups te vervangen, maar wil wel zeker zijn dat dit daadwerkelijk soelaas biedt.
Geplaatst: 09 feb 2011, 21:03
door speedy
gewoon heel ff geduld hebben

voor 50 % verminderd het wel en die andere 50% ga je aan wennen

Geplaatst: 09 feb 2011, 21:07
door BlueCooperS
speedy schreef:gewoon heel ff geduld hebben

voor 50 % verminderd het wel en die andere 50% ga je aan wennen

@ Daiel,
Heeft de R56 hier ook last van?
Geplaatst: 09 feb 2011, 22:06
door speedy
minder maar zeker aanwezig

Geplaatst: 09 feb 2011, 22:08
door BlueCooperS
Ben benieuwd

Geplaatst: 09 feb 2011, 22:29
door Ragnar
hoe meer km hoe, meer last, hoe lager hoe meer last.
of te wel hoe meer km hij gereden heeft voor de verlaging. hoe meer alles is ingesleten.. dus dan heb je last van de trilling. en daarbij komt hoe laag je hem zet. Dus dan moet alles meer in de nieuwe hoek opnieuw inslijten. had er bij de cooper ook last van maar maar wat aantal km's werd het minde en ging zelfs weg.
Geplaatst: 09 feb 2011, 23:10
door sander_r53
Voor de verlaging heeft ie 98.000 gelopen. Dus we zijn al een aardig eindje onderweg.
Ik wil de eerste 5000 km ook afwachten. Daar heb ik nog wel geduld voor
Ik kan me niet voorstellen dat mensen met zo'n trilling blijven rijden en het uiteindelijk voor lief nemen. Lijkt me dan ook dat zij het vervangen hebben.
Ben erg benieuwd..
Geplaatst: 09 feb 2011, 23:32
door willem
Probleem had ik ook maar is met een 5000km minder maar heb ondertussen nieuwe aandrijfassen en homokneten en trillen is acceptabel maar nog steeds aanwezig.
Het inslijten heeft niet zo gek veel invloed, het is de hoek waarin de assen staan dat het trillen veroorzaakt en daar is niet echt wat aan te doen dan mee leren leven.
Geplaatst: 09 feb 2011, 23:43
door Peter
Daar is je antwoord Sander!!!
Helaas heb je er geen kl*te aan... Dus wennen of omhoog schroeven. Aan jouw de keuze over 5.000km.
Geplaatst: 09 feb 2011, 23:47
door sander_r53
Snik

.... en hij ligt zo lekker nu...
Geplaatst: 09 feb 2011, 23:53
door willem
Nou kijk maar eens wat er na een tijd rijden gebeurd het went en wordt wel wat minder.
Geplaatst: 09 feb 2011, 23:58
door Berthil
Die ringen om de motor op te hogen of aaandrijfassen te verlengen werken in ieder geval niet echt zoals ik al gemeld heb via PM. Ik lees er al jaren totaal niets meer over op de Mini fora.
Misschien dat een 1,25 graden negatief camber setje kan helpen, daarmee wordt de hoek waaronder de aandrijfas draait toch weer beter. En je hebt minder onderstuur als je gaat hoeken.
Geplaatst: 11 feb 2011, 19:34
door Chill-es
Is het te verwachten dat bij mij ook dergelijke problemen ontstaan als ik mijn r53 met Coendek veren 3 lager laat zakken? Mini heeft al ruim 120dkm gelopen zonder verlaging... Wat voor trillingen kan ik dan verwachten?
Geplaatst: 11 feb 2011, 19:54
door Adrenalin Junkie
chill-es schreef:Is het te verwachten dat bij mij ook dergelijke problemen ontstaan als ik mijn r53 met Coendek veren 3 lager laat zakken? Mini heeft al ruim 120dkm gelopen zonder verlaging... Wat voor trillingen kan ik dan verwachten?
Dat kan je nooit 100% zeggen, gewoon doen natuurlijk

.
Ik heb zeker dik 1 a 1,5 jaar 3cm eibach veren gehad, en nu een schroefset...
oke hij ligt niet extreem laag, beetje speling heb ik nog wel maar heb GEEN trillingen whatsoever

Geplaatst: 11 feb 2011, 20:04
door Chill-es
Ik ga het zeker proberen! Vette borbets
