Pagina 1 van 1
Trillingen bij 2.100rpm in elke versnelling na APK keuring
Geplaatst: 20 feb 2011, 21:48
door remooon
Goede dag mensen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vorige week is mn cooper s voor apk keuring weg geweest..
Er zat een gaatje in mn uitlaat, dat hebben ze dicht gemaakt, verder alle kleine
standaard dingetjes gedaan zoals olie etc.. Daarnaast wiellagers vervangen.
Sinds hij terug is van de keuring trilt de auto heel erg bij 2100 toeren.
Het maakt niet uit in welke versnelling en zodra ik onder de 2100 of erboven rij is het weg.
Raar verhaal, hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Groeten,
Rémon
Geplaatst: 21 feb 2011, 08:15
door henne
hmm vreemd,
hebben ze de wiellagers voor ook vervangen!?
ik heb het ooit eens meegamaakt dat de oer waar je aandrijfas mee vastzit was losgelopen omdat hij niet geborgt was door middel van de rand van de moer met een dremel plat te slaan in de asuitsparing waardoor hij iets losloopt en je onbalans krijgt in je fusee en je lager omdat het niet goed vastzit!
conrtoleer zelf je wielbouten eens wil ook nog wel eens vergeten worden om na te trekken
in ieder geval zou ik terug gaan want het hoort niet en lijkt mij dat er iets loszit.
succes
Geplaatst: 21 feb 2011, 16:47
door Floor-is
Henne: hij schrijft zelf dat er wiellagers zijn vervangen, dus ja
Teruggaan: de moer waarmee de wiellagers vast zouden moeten zitten zou wel eens een beetje speling kunnen hebben. Los daarvan sowieso teruggaan: een auto slechter terugkrijgen dan je hem hebt ingeleverd kan en mag de bedoeling niet zijn immers

Geplaatst: 21 feb 2011, 17:08
door henne
floor-is ik kan lezen!
maar hoeft niet te betekenen dat hij ze alle 4 vervangen heeft!
kan ook achter alleen!
Geplaatst: 21 feb 2011, 17:16
door Floor-is
True, true... Op zich kan één zo'n wiellager al genoeg zijn natuurlijk

Geplaatst: 21 feb 2011, 17:20
door henne
Geplaatst: 21 feb 2011, 18:17
door remooon
bedankt voor jullie reacties allereerst!!
Zou een wiellager de oorzaak hiervan kunnen zijn?
Geplaatst: 22 feb 2011, 20:15
door reddevilduc
Zoals je zelf schrijft is het bij 2100 toeren . . . . dat is dus in de 1e versnelling heel wat langzamer dan in de 5e versneling.
Als iets met je wielager aan de hand is dan zou het bij een bepaalde snelheid moeten zijn en dus onafhankelijk van het motortoerental.
Als bijvoorbeeld je wiellager niet goed vast zit of verkeerd gemonteerd is dan zal er iets bij een bepaalde snelheid gaan trillen en als je harder rijdt meer of minder worden.
Er treden bepaalde trilingen op bij een bepaald toerental . . . .. ik kan me zo voorstellen dat ze de auto opgekrikt hebben op de brug tijdens de APK waardoor misschien het rubber van een motorsteun is verschoven of gescheurd.
En verder kan er nog van alles aan de hand zijn.
André
Geplaatst: 22 feb 2011, 20:35
door remooon
reddevilduc schreef:Zoals je zelf schrijft is het bij 2100 toeren . . . . dat is dus in de 1e versnelling heel wat langzamer dan in de 5e versneling.
Als iets met je wielager aan de hand is dan zou het bij een bepaalde snelheid moeten zijn en dus onafhankelijk van het motortoerental.
Als bijvoorbeeld je wiellager niet goed vast zit of verkeerd gemonteerd is dan zal er iets bij een bepaalde snelheid gaan trillen en als je harder rijdt meer of minder worden.
Er treden bepaalde trilingen op bij een bepaald toerental . . . .. ik kan me zo voorstellen dat ze de auto opgekrikt hebben op de brug tijdens de APK waardoor misschien het rubber van een motorsteun is verschoven of gescheurd.
En verder kan er nog van alles aan de hand zijn.
André
Hallo André,
Bedankt voor je reactie.
Dat klinkt logisch inderdaad, zal toch maar is even trg gaan..
Het is een lokale autohandelaar die apk keuringen doen, ben altijd bang dat er
weer is wat naar de klote geholpen is door die gasten.
Groeten,
Rémon
Geplaatst: 22 feb 2011, 20:57
door reddevilduc
. . . Sterkte !!
André