Pagina 1 van 1
Brandlucht
Geplaatst: 24 apr 2011, 20:30
door Adrenalin Junkie
Ik heb sinds kort als ik uitstap dat ik een vreemde brandlucht ruik, net alsof er iets loopt te smeulen oid, niet goed dus...
Ik heb onder de kap gekeken (daar komt de lucht vandaan) maar kan niks vinden.
Het lijkt wel alsof ik weer koelvloeistof lekkage hebt, kan dat ook gaan stinken?
Iemand tips?
Er is de laatste tijd niks gewijzigd, behalve een setje andere wielen gemonteerd.
Grtz
Geplaatst: 24 apr 2011, 20:36
door Marcel Always Open
als je expansievaatje van de koelvloeistof (KVS) lek is, dan lekt het op hete onderdelen en geeft een chemische lucht.
Je zult dan onder de motorkap bij het expansievat ook heel veel witte aanslag zien.
Als de brandlucht meer naar verbrande olie ruikt , hoef je niet naar je KVS te gaan speuren.
Geplaatst: 25 apr 2011, 12:10
door franklyn85
misschien een stuk plastic op je uitlaat heb ik wel is gehad

Geplaatst: 26 apr 2011, 06:14
door bullie
of het plastic kapje over je bougiekabels, vlak achter je turbo, die is bij mij ook zijn orginele vorm een beetje kwijt...

Geplaatst: 26 apr 2011, 12:49
door WimS
bullie schreef:of het plastic kapje over je bougiekabels, vlak achter je turbo, die is bij mij ook zijn orginele vorm een
beetje kwijt...

Adrenalin Junkie heeft een R53

dus geen turbo

Geplaatst: 26 apr 2011, 15:32
door bullie
Dan is dat het niet!!

Geplaatst: 26 apr 2011, 17:49
door Adriaan
Had ik ook. Was bij mij het expansietankje vn de koelvloeistof. Een nieuwe besteld bij de dealer en er zelf ingezet. Was een kwartier werk.
Geplaatst: 26 apr 2011, 19:48
door franklyn85
Adriaan schreef:Had ik ook. Was bij mij het expansietankje vn de koelvloeistof. Een nieuwe besteld bij de dealer en er zelf ingezet. Was een kwartier werk.
serieus zelf............

Geplaatst: 29 apr 2011, 15:26
door Adrenalin Junkie
Ik ben er btw nog steeds niet achter...
Het lijkt wel minder geworden.
Adriaan schreef:Had ik ook. Was bij mij het expansietankje vn de koelvloeistof. Een nieuwe besteld bij de dealer en er zelf ingezet. Was een kwartier werk.
Oke, die tank is ook helemaal gaar bij mij, je ziet er niks meer doorheen...
Moest je dan niet weer helemaal ontluchten oid?
Kan je vertellen hoe je het gedaan hebt? en hoe afgetapt?
Geplaatst: 02 mei 2011, 08:18
door Adriaan
Adrenalin Junkie schreef:Ik ben er btw nog steeds niet achter...
Het lijkt wel minder geworden.
Adriaan schreef:Had ik ook. Was bij mij het expansietankje vn de koelvloeistof. Een nieuwe besteld bij de dealer en er zelf ingezet. Was een kwartier werk.
Oke, die tank is ook helemaal gaar bij mij, je ziet er niks meer doorheen...
Moest je dan niet weer helemaal ontluchten oid?
Kan je vertellen hoe je het gedaan hebt? en hoe afgetapt?
Jahoor

Ik heb niks afgetapt en de volgende stappen uitgevoerd...
1. Je M7 Strut verwijderen
2. Boutje boven verijderen
3. Klem zijkant losmaken
4. Tankje uit de bevstiging onder tillen
5. Tankje op zn kant houden zodat je de onderste klem kan losklikken
6. Dan de tank zo houden, dat er zo min mogelijk vloeistof op je hitteschild druipt
7. Tank eruit halen en de nieuwe erin op dezelfde manier...
Ik heb er weer wat koeivloeistof ingestopt en na een tijdje de motor stationair laten lopen. Je ziet dan meteen dat er meer vloeistof (roestwater

) in het tankje loopt. Daarna af laten koelen en vullen tot goede niveau. Ik daarna een rondje gereden en nogmaals gechecked.
Geplaatst: 03 mei 2011, 13:24
door Adrenalin Junkie
Adriaan schreef:Adrenalin Junkie schreef:Ik ben er btw nog steeds niet achter...
Het lijkt wel minder geworden.
Adriaan schreef:Had ik ook. Was bij mij het expansietankje vn de koelvloeistof. Een nieuwe besteld bij de dealer en er zelf ingezet. Was een kwartier werk.
Oke, die tank is ook helemaal gaar bij mij, je ziet er niks meer doorheen...
Moest je dan niet weer helemaal ontluchten oid?
Kan je vertellen hoe je het gedaan hebt? en hoe afgetapt?
Jahoor

Ik heb niks afgetapt en de volgende stappen uitgevoerd...
1. Je M7 Strut verwijderen
2. Boutje boven verijderen
3. Klem zijkant losmaken
4. Tankje uit de bevstiging onder tillen
5. Tankje op zn kant houden zodat je de onderste klem kan losklikken
6. Dan de tank zo houden, dat er zo min mogelijk vloeistof op je hitteschild druipt
7. Tank eruit halen en de nieuwe erin op dezelfde manier...
Ik heb er weer wat koeivloeistof ingestopt en na een tijdje de motor stationair laten lopen. Je ziet dan meteen dat er meer vloeistof (roestwater

) in het tankje loopt. Daarna af laten koelen en vullen tot goede niveau. Ik daarna een rondje gereden en nogmaals gechecked.
Thnx man, ook maar is zo een tankje halen...
Geplaatst: 03 mei 2011, 17:03
door Adriaan
Graag gedaan kerel
Geplaatst: 04 mei 2011, 14:14
door Hercules
Nog steeds een brandlucht zeker?
En je woont in de buurt van Schoorl?
groet uit Goes,
Hercules

Geplaatst: 04 mei 2011, 14:30
door Adriaan
Hercules schreef:Nog steeds een brandlucht zeker?
En je woont in de buurt van Schoorl?
groet uit Goes,
Hercules

