Pagina 1 van 2
Mini Cooper slaat niet aan!
Geplaatst: 19 mei 2011, 17:24
door wesleydo
hoi
Ik reed vanmorgen naar mijn school toe.. daarvoor even getankt euro 95 (bon gecontroleerd) dus geen diesel of iets!
heb ongeveer 10 km gereden valt de motor in eens uit.. heb hem langs de weg moeten zetten, blijkt dat hij niet meer aan wil slaan

Ik moet wel vertellen dat ik gister de motor ruimtje heb afgespoten met hogedruk!(motor af)
Bougi kabels gecontroleerd niets mis mee puntjes onsteking drooggemaakt en schoon.
Had toevallig een busje remmen reiniger bij me en daar liep die even 2 a 3 sec mee!! Dus dacht zelf brandstof pomp?
(zekering brandstofpomp is in orde!)
heeft iemand dit al een keer meegemaakt? cooper uit 2001 1600 benzine
Alvast bedankt
Geplaatst: 19 mei 2011, 17:49
door henne
als je het contact aanzet hoor je dan dat de pomp benzine oppompt?
wat deze eerste versies veel hadden was dat de pomp in je tank het begaf.
Geplaatst: 19 mei 2011, 17:52
door wesleydo
ja je hoort hem de eerste 3 seconde ofzo even gaan!
Geplaatst: 19 mei 2011, 18:05
door henne
pomp ie de benzine wel op!
kijk eens onder de motorkap bij je rembekrachtiger pomp daar zit wel eens een veiligheids knop die op de raarste momenten uitspringt en dan start hij niet meer(niet meer aanslaan)
als je die indrukt mits hij erop zit moet het goed zijn
als die er niet op zit is het een ander probleem.
Geplaatst: 19 mei 2011, 18:12
door wesleydo
Bedankt voor het snelle reageren! ik ga vanvond even kijken. hij staat namelijk nog langs de weg dat word slepen of rijden!!
ik laat het even weten!
Geplaatst: 19 mei 2011, 21:41
door wesleydo
Heb hem vanavond toch weggesleept!
ik heb nog gekeken met de hoop naar huis te kunnen rijden. maar ik heb het niet zien zitten,Moet ik je wel zeggen dat ik onderweg een dof klapje hoorde, Vannochtend paar km verder op nokte hij er mee..
Zit die nog op een bepaalde plek bij je rem bekrachtiger?
iemand nog enig idee? ga maar even de tester er op gooien dan

Geplaatst: 20 mei 2011, 20:24
door wesleydo
henne schreef:pomp ie de benzine wel op!
kijk eens onder de motorkap bij je rembekrachtiger pomp daar zit wel eens een veiligheids knop die op de raarste momenten uitspringt en dan start hij niet meer(niet meer aanslaan)
als je die indrukt mits hij erop zit moet het goed zijn
als die er niet op zit is het een ander probleem.
Henne
ik heb nog even gekeken je bedoelt het zwarte schakelaartje rechts naar de rembekrachtiger?!
met een rubber hoesje? zoja ik dacht dat het een knop was voor de noodvoorziening bij aanrijdingen etc.. of zit ik fout?ik wil het even zeker weten voordat ik wat in druk!
groetjes
Geplaatst: 20 mei 2011, 21:15
door Marcel Always Open
Jullie hebben het over hetzelfde.
De veiligheidsknop doet de brandstoftoevoer stoppen en misschien ook de accu afkoppelen (laatste weet ik niet zeker). Het wordt normaal geactiveerd bij een flinke aanrijding.
Als het niet aan die knop ligt, zou het ook nog vervuilde benzine kunnen zijn. De vluchtstrook van de A13 hier , net na de Texacopomp, heeft wel eens volgestaan met gestrande automobilisten, op 1 km van het benzinestation.
Geplaatst: 20 mei 2011, 22:36
door wesleydo
Marcel Always Open schreef:Jullie hebben het over hetzelfde.
De veiligheidsknop doet de brandstoftoevoer stoppen en misschien ook de accu afkoppelen (laatste weet ik niet zeker). Het wordt normaal geactiveerd bij een flinke aanrijding.
Als het niet aan die knop ligt, zou het ook nog vervuilde benzine kunnen zijn. De vluchtstrook van de A13 hier , net na de Texacopomp, heeft wel eens volgestaan met gestrande automobilisten, op 1 km van het benzinestation.
Okee zoiets dacht ik al!
Ja ik begon al aan me zelf te twijfelen maar t was de goede brandstof, Heb ook glijk die middag gebeld of ze klachten hebben binnengehad.. maar nope!
Ik heb zelf wel wat verstand van auto's maar niet al teveel.Ik heb even de brandstof slang los gehaald(voor rails) en iemand laten starten maar dan spuit hij geen benzine in? wel als je het contact omzet dat de pomp zegmaar doet pompen dat er wat uit komt! Kan dat wat zijn? of trekt die rails vacuum (brandstof)
ik hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt
Geplaatst: 20 mei 2011, 23:03
door bartvdlinden
als er wel benzine komt met contact aan en niet tijdens het rond starten lijkt het er op dat de ecu geen toerentalsingaal krijgt...
vermoed een defecte nokkenas of krukassensor..
maar om te beginnen maar eens het motormangement uitlezen. dan zal je wel wat wijzer worden
groetjes Bartje
Geplaatst: 22 mei 2011, 13:07
door wesleydo
bartvdlinden schreef:als er wel benzine komt met contact aan en niet tijdens het rond starten lijkt het er op dat de ecu geen toerentalsingaal krijgt...
vermoed een defecte nokkenas of krukassensor..
maar om te beginnen maar eens het motormangement uitlezen. dan zal je wel wat wijzer worden
groetjes Bartje
Ja dat dacht ik dus eerst ook, maar ik heb even verder gekeken nu zit er een ventiel op de brandstof rails en die spoot wel aardig hard toen hij gestart werd!
PS. krukas sensor zit voor tegen het blok als het goed is toch? krap bij je radiateur..
ik ga hem vanmiddag evne uitlezen hoop dat ik verderre info krijg!
Ik laat het weten
groetjes
Geplaatst: 25 mei 2011, 17:19
door wesleydo
Na een paar dagen weer actief hier.. drukke dagen gehad dus kon niet echt veel doen!
Ik ben er nu achter dat hij druk in zijn brandstof rail heeft! Ik heb een doek ondergedoopt met benzine in de inlaat slang gedaan (luchtfilterhuis) en wel ja hij liep!
Dus Injectoren willen niet open? kwaaltje? iemand hier mee bekend?
ik zelf zou denken relais stuk?
nokkenas sensor en krukassensor schoonmaken controleren?
iemand nog enig idee voordat ik hier aan begin?!!
Alvast bedankt!
Geplaatst: 28 mei 2011, 11:49
door wesleydo
Iemand nog wat info?
Mijn oog is nu gevallen op een massa kabel van de injector rails naar de dynamo. vocht corrsosie?
alleen krap om bij te komen hoe ontspan je de dynamo?
alvast bedankt!

Geplaatst: 29 mei 2011, 22:56
door Ben
Heb je de accu al eens los gemaakt.
Klinkt mij meer dat de startonderbreker de inspuiting niet vrij geeft.
Bedradings problemen komen bijna niet voor.
Heb je hem al eens uit laten lezen en de brandsstof hooftschakelaar eens ingedrukt als je die hebt.
Gr Ben
Geplaatst: 30 mei 2011, 19:27
door wesleydo
hoi ben. ja ik heb de accu polen al een paar keer gedemonteerd.
ja dat dacht ik dus eerst ook andere sleutel geprobeerd maar nee nog steeds niet..
Dat werd mij ook verteld ik heb even iemand laten kijken die bij bmw werkt die zegt ook dat ze eigelijk weinig bedrading of stekkers problemen hebben.
ik kijk nu richting de noodschakelaar bij me rembekrachtiger hij springt ook op zijn allarm lichten? bekend met die schakelaar?
groeten