Pagina 1 van 1

Cooper S Motor

Geplaatst: 19 okt 2006, 13:48
door red_devil
Is het mogelijk om een cooper S motor in een cooper te bouwen?
Ik had namelijk het idee, wanneer ik de 100.000 km passeer om een cooper S motor te halen in Duitsland. En deze in mijn mini te bouwen. Ik kan hulp krijgen van de monteur van mijn vaders garage. Dus ik denk dat inbouwen geen probleem is. Of komt er meer bij kijken?

Geplaatst: 19 okt 2006, 14:26
door MINIJCW
Dat zal wel mogelijk zijn, maar het zal niet een kwestie zijn van de een eruit halen en de ander erin lepelen. Je hebt nu een 5 bak en een S heeft een 6 bak.

Geplaatst: 19 okt 2006, 14:39
door red_devil
Ja maar als ik een motor incl. versnellingsbak (6bak) erbij koopt. Dan is het toch klaar? Of niet...... :?

Geplaatst: 19 okt 2006, 14:44
door kwiebje
Je kan beter je cooper in ruilen voor een cooper s, heb je veel minder werk en ellende...

Geplaatst: 19 okt 2006, 14:48
door red_devil
Ja zou dacht ik eerst ook, maar ik wil mijn mini niet kwijt. Alles wat ik erop en eraan heb gezet ben ik dan kwijt. Kan ik weer van voor af aan beginnen. Moet er niet aan denken. Maar misschien over 2 jaar, denk ik er anders over...... Of niet. Ik weet het nog niet.

Een cooper S motor koop je al voor rond de 1500 euro :wink: is toch goedkoper dan een mini cooper S

Geplaatst: 19 okt 2006, 14:55
door kwiebje
Ja, maar er hoort ook een andere uitlaat op. En je hebt een andere motorkap nodig etc, dat moet je ook allemaal tellen.

Geplaatst: 19 okt 2006, 16:01
door red_devil
en wat ik vaak te koop zie staan ik de cylinderkop.
Wat kan ik daarmee? Of past dat niet op een cooper motor?

Geplaatst: 19 okt 2006, 16:30
door Mini Poeper
Voordat je een motorswap gaat doen zou je je beter kunnen verdiepen in de de motortechniek. Sla er wat literatuur en lectuur op na en speur het internet af. :roll:

Geplaatst: 19 okt 2006, 16:55
door Gnoekie
Mini Poeper schreef:Voordat je een motorswap gaat doen zou je je beter kunnen verdiepen in de de motortechniek. Sla er wat literatuur en lectuur op na en speur het internet af. :roll:
@Mini Poeper: lang leve het forum > u vraagt en wij draaien? :mrgreen:

Geplaatst: 19 okt 2006, 21:20
door red_devil
Dit kreeg ik van Sid via mail:
Sid schreef:
je hebt nodig van een cooper s:
- blok met ecu
- versnellingsbak
- schakelkabels
- motorkap
- m7 short air intake (alleen al ongeveer 800 euro, anders kom je met je luchtfilter en accu in de knel)
- cooper s motorsteunen

zonder deze dingen gaat het absoluut niet werken.

daarna moet je:
- chiptuning op maat
- misschien een andere radiateur
- misschien een ander klokkenhuis (deze schijnt maar met 1 specifiek blok samen te werken, iets met startbeveiliging...)
- motorkabelboom van je huidige blok overzetten naar het s-blok

nog wat grappig, wat allemaal wel niet hetzelfde is op een cooper en cooper s:
- cilinderkop heeft zelfde artikelnr
- bougies heeft zelfde artikelnr
- ecu heeft zelfde artikelnr
- uitlaatspruitstuk heeft zelfde artikelnr
- gasklep heeft zelfde artikelnr

je kan door te vergelijken op http://www.realoem.com/bmw/ heel veel te weten komen!

Grt Sid

ps: totale kosten excl. manuren? reken op 6000 euro als je overal voordelig aan kan komen...
tel hier nog eens 50 manuren bij op! dan ga je toch weer aan een s denken he :wink: ik weet het, been there done that!
Dan toch maar sparen denk over een paar jaar (± 2jaar) voor een oude S (dus neit de nieuwe versie, maar het huidige model) Dat vind ik denk een betere optie. Hopelijk kan ik er dan nog eentje vinden met weinig km's.

Geplaatst: 19 okt 2006, 21:28
door henkietenk
red_devil schreef:Dit kreeg ik van Sid via mail:


Dan toch maar sparen denk over een paar jaar (± 2jaar) voor een oude S (dus neit de nieuwe versie, maar het huidige model) Dat vind ik denk een betere optie. Hopelijk kan ik er dan nog eentje vinden met weinig km's.
Misschien een S-je van een oud vrouwtje :mrgreen:

Geplaatst: 19 okt 2006, 22:01
door Braspenning Racing
De charme van een andere auto is juist weer het van voren af aan beginnen en dan op meetings je "oude" wagentje weer terug te zien :wink:

Geplaatst: 20 okt 2006, 00:34
door Sid
was de andere aandrijfassen nog vergeten :roll:
300 euro p/stuk @ dealer, 2 stuks nodig

Geplaatst: 20 okt 2006, 00:36
door henkietenk
Sid schreef:was de andere aandrijfassen nog vergeten :roll:
300 euro p/stuk @ dealer, 2 stuks nodig
Jaja, het was al duidelijk! geen beginnen aan :mrgreen: