Forge IC
Geplaatst: 13 jul 2011, 20:15
Wie van jullie is bekend met een Forge IC?
Ik heb deze onlangs gemonteerd (mbv BluecooperS
) en wil graag weten wat ik het beste kan doen met de originele luchtgeleider die onderaan de motorkap gemonteerd zit. Laten zitten? Aanpassen? Verwijderen?
Op de site van Beek wordt gezegd dat er geen aanpassingen nodig zijn: http://minispeed.nl/product.php?id=363&cat=33&model=1
Na montage van de Forge IC blijkt namelijk dat het foam vd originele luchtgeleider 5cm over de gehele breedte van de IC bedekt aan de raamkant... De motorkap zit er wel dicht op dus wellicht dat de rubberrand op de IC de originele luchtgeleider overbodig maakt?
Verder snijden de plastic pootjes vd originele luchtgeleider door de rubberrand op de IC. Zo dicht sluit het allemaal onder de kap...
Tot slot is er een stuk plastic van de originele luchtgeleider afgebroken... De rubberstrip die op de originele luchtgeleider zit ligt op de rand van de Forge Ic met motorkap dicht. Echter als ik ga rijden beweegt het blok iets waardoor hij tegen de IC aan komt te liggen waardoor het plastic dus is gescheurd. De rubberstrip heb ik er nu afgehaald maar als ik nu door de 'brievenbus' kijk zie ik de IC zo'n 3cm omhoog steken waardoor er nog maar max. 2cm tussen de motorkap en de IC overblijft. De lucht botst dus nu als het ware tegen de ZIJKANT van de IC aan... Iemand idee of dit dan wel functioneel is? Met de rubberstrip werd de lucht er bovenop geleid (maar dit kan nu dus niet meer omdat hierdoor het plastic scheurt).
Ter illustratie wat pics:

Volle brievenbus

Snee in rubber op IC (rode lijn)

Oorzaak snee (rode lijnen onder) + breuk in plastic van originele luchtgeleider (rode lijn boven), rubberstrip is er hier al af
Ik heb deze onlangs gemonteerd (mbv BluecooperS

Op de site van Beek wordt gezegd dat er geen aanpassingen nodig zijn: http://minispeed.nl/product.php?id=363&cat=33&model=1
Na montage van de Forge IC blijkt namelijk dat het foam vd originele luchtgeleider 5cm over de gehele breedte van de IC bedekt aan de raamkant... De motorkap zit er wel dicht op dus wellicht dat de rubberrand op de IC de originele luchtgeleider overbodig maakt?
Verder snijden de plastic pootjes vd originele luchtgeleider door de rubberrand op de IC. Zo dicht sluit het allemaal onder de kap...
Tot slot is er een stuk plastic van de originele luchtgeleider afgebroken... De rubberstrip die op de originele luchtgeleider zit ligt op de rand van de Forge Ic met motorkap dicht. Echter als ik ga rijden beweegt het blok iets waardoor hij tegen de IC aan komt te liggen waardoor het plastic dus is gescheurd. De rubberstrip heb ik er nu afgehaald maar als ik nu door de 'brievenbus' kijk zie ik de IC zo'n 3cm omhoog steken waardoor er nog maar max. 2cm tussen de motorkap en de IC overblijft. De lucht botst dus nu als het ware tegen de ZIJKANT van de IC aan... Iemand idee of dit dan wel functioneel is? Met de rubberstrip werd de lucht er bovenop geleid (maar dit kan nu dus niet meer omdat hierdoor het plastic scheurt).
Ter illustratie wat pics:

Volle brievenbus

Snee in rubber op IC (rode lijn)

Oorzaak snee (rode lijnen onder) + breuk in plastic van originele luchtgeleider (rode lijn boven), rubberstrip is er hier al af