Pagina 1 van 8

Bandenspanningslampje / Run flat (en ABS) lampje brand

Geplaatst: 05 nov 2006, 22:22
door PPCS
Vandaag lekker aan het rijden met de mini. Zegt ie na 10km ping u heeft een lekke band. :? Rood lampje. Ik voelde niks aan de auto en ben gewoon doorgereden. Later banden visueel en gevoelmatig gecontroleerd.
Niks aan t handje. Echter ook bij herstarten nog steeds een lekke bandmelding. Heb uiteindelijk maar het systeem opnieuw geinitialiseerd.
Vervolgens probleem over. Ik ga uit van een storing in het systeem, aangezien ik geen problemen kon ontdekken aan de banden. Morgen maar eens even bandenspanning controleren en opnieuw initialiseren.
Maar ik neem aan dat je ook met RSC banden visueel kan zien of ze lek zijn :?

Hebben jullie hier ervaringen mee??

Gr,

PP

Geplaatst: 05 nov 2006, 22:27
door kwiebje
Ik heb hier ook wel eens last van. Maar dan geen rood lampje maar dan een geel. Van bandenspanning is te laag. Dus controleren heeft wel zin. Zo ben ik er achter gekomen dat een ventiel in 1 van de banden lucht door liet. En volgens mij doet rechtsvoor het bij mij nu ook...
Bandenspanning vaak controleren als het lampje begint te branden is geen overbodige luxe.

Geplaatst: 05 nov 2006, 22:54
door iDarkDesign
Ik heb er ook regelmatig last van, vooral als in lang in de file heb gestaan viel mij op. Het lampje gaat branden als het aantal omwentelingen heel erg verschilt met de standaard is mij verteld. En ook als er te weinig druk op op een band staat.

Zodra ik zo een melding krijg ga ik altijd meteen even lucht bijvullen en dan is het altijd 1 van de voorbanden. Laatst had ik de melding ook weer en toen bleek er nog maar 1.2 bar in te zitten ipv de 2.4 die ik altijd aanhou, maar geen lek oid.


iDD......... sowieso verstandig om je banden goed te onderhouden

Geplaatst: 05 nov 2006, 23:18
door Ivo
Bij onze MINI is het ook een keer gebeurd. Het lampje ging aan en ik ben meteen naar een tankstation gereden om de bandenspanning te controleren. De spanning rechtsachter was veel lager dan van de andere banden, dus daar heb ik lucht bij gedaan. Na het initialiseren leek alles goed. Een maandje later ging het lampje weer branden en toen was het weer de band rechtsachter met een spanning van 1.6 bar. De dealer heeft er toen naar gekeken en het bleek dat er een spijker in zat. Omdat ze runflat banden nooit mogen repareren moest er een nieuwe (dure) band op.

Ik zou dus inderdaad maar even de bandenspanning gaan controleren en kijken of alles dan goed blijft.

Geplaatst: 06 nov 2006, 11:19
door PPCS
ZO ff alles gecontroleerd. Voor beide banden veel te hard. Stonden op 2.7
Achter links goed en achter rechts stond op 2.1. Heb nu alles opnieuw geinitialiseerd en het blijft nu ok. ff afwachten, maar ik ga ervan uit dat alles goed blijft.

Helaas wel mn deur iets te hard tegen de banden-oppompunit gegooid. Klein beschadigingetje op het randje :cry: :cry: . Dan maar een lakstiftje halen. Wat een pechdag.

Gr,

PP

Geplaatst: 06 nov 2006, 11:41
door Sid
2,7 kan best hoor, zeker als je wat sportiever rijdt.

gezien het feit dat mn mini elke dag wel 5x tegen het abs aanzit vond ik hem erg zoekerig met hard remmen, maar met 2,7 wat er nu inzit is dit gedeeltelijk verholpen (niet mn eigen idee, profile tyrecenter kwam ermee).

Geplaatst: 06 nov 2006, 19:30
door PPCS
Vind m nu lekkerder sturen. Stuitert de bocht nu niet meer uit op slecht asfalt. Heb het gevoel meer grip en tractie te hebben.

Gr,

PP

Geplaatst: 06 nov 2006, 19:42
door Sid
ligt denk ik ook aan de banden.
heb zelf nu toyo proxes non-runflat.
veel en veel fijner dan de p9000 runflat.

Geplaatst: 06 nov 2006, 19:57
door coendek
HOE initialiseerd (?) je bandenspanning systeem?????

cheers

coen

Geplaatst: 06 nov 2006, 20:33
door PPCS
heb de dunlops, die zijn wat harder dan de pirelli's, dat verklaard een hoop

initialiseren: banden eerst op spanning controleren. vervolgens knopje onder handrem zo'n 5 sec indrukken tot t lampje geel gaat branden. knoppie loslaten en 5 sec wachten tot geel uit gaat

klaarrrrrrrrrrrrrrrr

Geplaatst: 06 nov 2006, 20:38
door Kingair
Ik heb ook verlies op mijn linkervoorband.
Eenmaal per week moet er lucht bij.
En is al gecontroleerd maar hij is niet stuk, geen nagel, niets . . . .
Nu lucht kost toch niets en zo weet ik dat alles ok is.
En ik rij nu op 2.6 kg met de Dunlop RF 9000.
Wel hard maar lekker !

Geplaatst: 06 nov 2006, 20:44
door Ivo
Kingair schreef:Ik heb ook verlies op mijn linkervoorband.
Eenmaal per week moet er lucht bij.
En is al gecontroleerd maar hij is niet stuk, geen nagel, niets . . . .
Nu lucht kost toch niets en zo weet ik dat alles ok is.
En ik rij nu op 2.6 kg met de Dunlop RF 9000.
Wel hard maar lekker !
Je zou dan zeggen dat er toch ergens een klein lek moet zitten. Ik weet dat de dealer bij onze MINI ook heel lang heeft gezocht voordat ze de spijker hadden gevonden.

Geplaatst: 06 nov 2006, 20:51
door Kingair
Hij moet volgende week toch binnen.
Moeten ze ermaar eens naar kijken.
En anders zo verder . . . .

Geplaatst: 06 nov 2006, 20:54
door MINIJCW
ventieldopje kapot misschien

Geplaatst: 06 nov 2006, 20:58
door kwiebje
Hopelijk zijn mijn banden snel versleten, dan komen er andere onder en dan geen Run Flats meer....