Pagina 1 van 1

Door JCW vervangen onderdelen overnemen vorige eigenaar?

Geplaatst: 06 jan 2012, 13:28
door Fluitmans
Vrij recent een Cooper S JCW gekocht en onlangs contact gehad met de vorige eigenaar.
Dit om het JCW certificaat te verkrijgen.

Deze, groot Mini liefhebber, heeft destijds de Mini nieuw gekocht en de JCW tuning laten uitvoeren.
Hij heeft de vervangen onderdelen zoals de cilinderkop, compressor en uitlaatlijn nog op zolder liggen.
Hier is slecht 10 km mee gereden. Hij biedt dit nu ter overname aan tegen een redelijke prijs.

Nu vraag ik me af of ik dit wel of niet moet overnemen. In principe heb ik het niet nodig, enkel vind ik het wel leuk om dit erbij te hebben. Dus meer emotionele waarde :s Vrees namelijk dat het bij mij ook op zolder komt te liggen.

Wat zouden jullie doen? Gewoon er bij kopen?

groeten,

Berry

Geplaatst: 06 jan 2012, 14:20
door Shag
voor een schappelijke prijs zeker doen, kan altijd iets stuk gaan o.i.d. dan is het toch fijn om vervangend materiaal te hebben, ook al ga je er dan (jcw -> standaard) wat PK's op achteruit.

Geplaatst: 06 jan 2012, 14:30
door BMX
Afhankelijk van de prijs overnemen.. je kan het zelf miss ook nog kwijt voor een leuk prijsje :)
En als noodvervanging als iets stuk gaat zoals Shag al zegt :)

Geplaatst: 06 jan 2012, 15:24
door Peter
Je hebt er niet veel aan. Is ook geen compressor met coating. Mag echt niet meer dan een paar honderd kosten.

Geplaatst: 06 jan 2012, 16:09
door MartijnGizmo
Idd, en dan nog, wat moet je ermee?

Geplaatst: 06 jan 2012, 18:27
door P5ycH0
Elke dag poetsen en in de huiskamer ten toonstellen !! :-)) :lachuh
Doe ik ook maar dan minus het poetsen en in de keuken ipv woonkamer.

Geplaatst: 06 jan 2012, 18:32
door Adrenalin Junkie
Shag schreef:voor een schappelijke prijs zeker doen, kan altijd iets stuk gaan o.i.d. dan is het toch fijn om vervangend materiaal te hebben, ook al ga je er dan (jcw -> standaard) wat PK's op achteruit.
x2

Ligt er aan wat hij ervoor wil hebben...
Wat is het bouwjaar van je MINI, is het een facelift? als de compressor zwarte schoepen heeft (facelift type) en in nieuwstaat is zou je daar al makkelijk 300 voor kunnen vangen.
Al zou ik het zelf op voorraad houden.

Geplaatst: 06 jan 2012, 22:54
door Marcel Always Open
het gaat om een auto van maart-2004 (volgens de parking). Ik zou het niet kopen; je hebt het niet nodig omdat je nu al beter hebt,
stel dat je echt één van die onderdelen nodig gaat hebben, kan je altijd nog bijkopen.

Geplaatst: 06 jan 2012, 23:15
door dangixxer
R53 JCW.....zo laten!!!!
Schandalig veel geld voor de onderdelen die je krijgt
Enkel de badge steekt iedereen (=niet-kenners) hun ogen ogen uit
Deze JCW's hebben nooit de belofte van 200 of achteraf 210pk kunnen waarmaken

Geplaatst: 07 jan 2012, 10:50
door griendar
mijn R53 JCW heeft 200PK gemeten bij Beek
dangixxer schreef:R53 JCW.....zo laten!!!!
Schandalig veel geld voor de onderdelen die je krijgt
Enkel de badge steekt iedereen (=niet-kenners) hun ogen ogen uit
Deze JCW's hebben nooit de belofte van 200 of achteraf 210pk kunnen waarmaken

Geplaatst: 08 jan 2012, 13:29
door dangixxer
griendar schreef:mijn R53 JCW heeft 200PK gemeten bij Beek
dangixxer schreef:R53 JCW.....zo laten!!!!
Schandalig veel geld voor de onderdelen die je krijgt
Enkel de badge steekt iedereen (=niet-kenners) hun ogen ogen uit
Deze JCW's hebben nooit de belofte van 200 of achteraf 210pk kunnen waarmaken
Ik heb er al meer gezien die 190 draaien dan 200.....
Zelfs 185 is geen uitzondering.
En dat gaat dan over de 210pk versies....

Geplaatst: 09 jan 2012, 10:04
door FastBunny
dangixxer schreef:
griendar schreef:mijn R53 JCW heeft 200PK gemeten bij Beek
dangixxer schreef:R53 JCW.....zo laten!!!!
Schandalig veel geld voor de onderdelen die je krijgt
Enkel de badge steekt iedereen (=niet-kenners) hun ogen ogen uit
Deze JCW's hebben nooit de belofte van 200 of achteraf 210pk kunnen waarmaken
Ik heb er al meer gezien die 190 draaien dan 200.....
Zelfs 185 is geen uitzondering.
En dat gaat dan over de 210pk versies....
Mwah onze MINI had standaard al 184PK (ipv de opgegeven 170PK), na de JCW 210PK kit was dit 200PK op de bank van Beek. Echter na een kleine software aanpassing (aangepaste GP software) komt deze wel netjes op 218PK uit :)



Overigens was destijds het vermoeden dat het JCW luchtfilter op de testbank niet voldoende rijwind krijgt bij de 2e 'klep' die rond de 4000rpm op gaat en de inlaat onder het rooster van de ramen heeft.

(overigens kwam een orginele GP ook maar op 208PK uit op de bank)

Geplaatst: 10 jan 2012, 08:59
door Fluitmans
Bedankt voor de reacties!

Onderdelen zijn inmiddels overgenomen tegen een zeer redelijke prijs, nu nog even ophalen.

Even andere auto regelen, complete uitlaat past niet echt in de Mini :lol:

En wat PK's betreft, ben er (nog) niet mee op een rollenbank geweest.
Hij voelt in ieder geval voor mij voldoende snel aan, was zelfs verbaasd over de acceleratie vanaf 110 per uur in de 6e versnelling. Wie weet in de toekomt een keer op de bank...

Groeten,

Berry