Pagina 1 van 2
Koelvloeistof
Geplaatst: 02 jan 2006, 22:56
door LUV2XLR8
Ik heb mijn MINI ('05) al 2x koelvloeistof moeten bijvullen...
Er staat nu ruim 13.000 km op de teller en volgende week krijgt hij z'n eerste beurt...
Hij is al eens eerder bij de dealer geweest (voor iets anders),
maar die konden geen lek vinden. Ik vind het toch wel vreemd...
Iemand ervaringen hiermee...???
Re: Koelvloeistof
Geplaatst: 02 jan 2006, 23:05
door Rob
LUV2XLR8 schreef:Ik heb mijn MINI ('05) al 2x koelvloeistof moeten bijvullen...
Er staat nu ruim 13.000 km op de teller en volgende week krijgt hij z'n eerste beurt...
Hij is al eens eerder bij de dealer geweest (voor iets anders),
maar die konden geen lek vinden. Ik vind het toch wel vreemd...
Iemand ervaringen hiermee...???
Bij mij wel bekend, echter niet zo vaak bij moeten vullen als bij jou. Ook geen lek kunnen vinden.
Groet,
Rob
Geplaatst: 03 jan 2006, 06:41
door Sepp
Om eerlijk te zijn zou ik niet eens weten waar het koelvloeistofreservoir zit en wat de juiste stand zou zijn? Misschien moet ik ook maar 's controleren?
Geplaatst: 03 jan 2006, 20:10
door werner
Je moet het peil van de koelvloeistof controleren als hij warm is,dan moet het peil tussen de min en de max streep staan. Het kan goed zijn dat het peil nu, als het erg koud is iets onder de min zit. Als je dit dan bijvult dan gaat het via het overstroompijpje er weer uit als hij warm wordt.
Ik hoop dat dit julie probleem oplost
GR.werner
Geplaatst: 03 jan 2006, 21:27
door mini7benno
Marco, ik heb het je al vaker verteld, je moet je rijstijl aanpassen

Geplaatst: 03 jan 2006, 21:39
door Robert
Er was ook ooit een probleem met de potjes....precies op de lasnaad gingen ze lekken. Op zich redelijk makkelijk te zien; kijk even op de hitteschilden van de uitlaat. Hier druppelt de vloeistof op, en als het hitteschild erg wit is, dan heb je een redelijke lekkage aan koelvloeistof gehad. De lekkage sporen beginnen dan uiteraard op de lasnaad van het tankje. Het is trouwens het kleine plastic potje aan het schutbord, ongeveer in het midden. (zie foto, potje bovenin, met heel iets een paar witte spoortjes van lekkage van het bijvullen, denk ik)
klik hier voor de foto, 763kb
Oja, als het hitteschild erg wit is, kan het ook komen om iemand een keer teveel vloeistof heeft bijgevuld.
De motor wordt warm en heeft dan teveel vloeistof, en dan morst ie dan ook bij het potje eruit. De lekkage sporen komen dan vanaf de dop.
Geplaatst: 03 jan 2006, 21:52
door LUV2XLR8
mini7benno schreef:Marco, ik heb het je al vaker verteld, je moet je rijstijl aanpassen

Inkoppertje...!!!

Geplaatst: 03 jan 2006, 22:16
door Cooperdriver
Marco,
Het verhaal van Robert klopt helemaal, ik heb het zelf ook gehad.
Als je geen sporen vindt, ze het koelsysteem bij Breeman al afgeperst/onder druk hebben gezet (zowel warm als koud) hebben, kan het volgens mij nog een ander iets zijn, (wat ik niet hoop voor je) namelijk dat je koppakking lekt.
Geplaatst: 04 jan 2006, 17:04
door LUV2XLR8
Geen (lek) sporen te vinden...
Inmiddels alweer ruim 100 km achter de (MINI) kiezen en nu nog geen verbruik geconstateerd...
Beetje vreemd...

Geplaatst: 17 jan 2006, 23:03
door LUV2XLR8
Mijn MINI staat nu al 2 (!!!) dagen in de werkplaats van Breeman...
Afgelopen maandagochtend ingeleverd voor z'n eerste beurtje,
en gelijk maar gemeld (voor de tweede keer overigens) dat er iets niet in orde is met de koelvloeistof,
verbruik aan de (zeer) hoge kant...
Gelukkig is het geen kapotte koppakking of gescheurd reservoir,
maar een kapotte thermostaat...(???)...
Alleen bij koud weer (als er een min voor de temperatuursaanduiding staat),
gooide het systeem er automatisch koelvloeistof uit...raar maar waar...
Nu belden ze gister dat ze het onderdeel niet zelf op voorraad hebben,
en dat deze de volgende ochtend geleverd zou worden...
Ik kon overigens wel een gratis leenauto meekrijgen, een BMW 116i...
Hebben ze vandaag een verkeerd onderdeel binnen gekregen,
dus zit ik nog een extra dag in de Beemer...
Hoop dat ik morgen gewoon weer in m'n MINI kan rondscheuren!!!

Geplaatst: 18 jan 2006, 18:58
door Yvon
amai, je hebt toch wel een foto van je mini op je nachtkastje staan h??
Maar goed liever dat mini wat langer staat dan dat het niet goed gerepareerd wordt. En jammer dat je een bwm als leenauto hebt en geen mini (weet nog wel een mooie MCSC PW daar staan, wordt toch pas volgende week geleverd....

)
Geplaatst: 18 jan 2006, 19:49
door Arjan
Luv zonder Mars-O en met Beemer schreef:
Nu belden ze gister dat ze het onderdeel niet zelf op voorraad hebben,
en dat deze de volgende ochtend geleverd zou worden... Hebben ze vandaag een verkeerd onderdeel binnen gekregen,
dus zit ik nog een extra dag in de Beemer...
Hadden ze nog toch (alvast) die aerosideskirts voor je laten komen?

Geplaatst: 18 jan 2006, 20:18
door LUV2XLR8
Geplaatst: 18 jan 2006, 21:05
door Berthil
Zo'n 116i is best te pruimen maar mij iets te strak van binnen, gaat ook wel goed door de bochten maar de 16i is echt ondergemotoriseerd. Ik heb er ook al eens meegehad. De laatste keer had ik een 1 serie diesel mee, die reed motorisch beter dan de 16i.
Niks is zo lekkker als na een paar dagen afwezigheid weer in je MINI te rijden

Geplaatst: 18 jan 2006, 21:09
door LUV2XLR8
Berthil schreef:Zo'n 116i is best te pruimen maar mij iets te strak van binnen
De deuren zijn simpelweg te klein/smal...
Je moet je echt door die opening in je stoel laten vallen...
Ik zit namelijk altijd in de laagste stand...
Berthil schreef:Niks is zo lekkker als na een paar dagen afwezigheid weer in je MINI te rijden

Idd, is echt weer helemaal geweldig!!!
