Pagina 1 van 1

Mini Cooper (chili) uit 2002 valt 3 keer uit op snelweg

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:02
door patrice_naomi
Ik ben nu sinds een maand eigenaar geworden van een Mini Cooper uit 2002 (chili). Na de eerste dag werkte de raam aan de bestuurderskant niet meer, ik hoorde alleen nog maar een klikkend geluid maar verder deed hij niks. Later zag ik dat de raam aan de passagierskant ook niet goed werkte, die maakte heel veel lawaai en ik kreeg veel strepen/vegen op de raam. Een paar dagen later merkte ik dat mijn auto in zijn koude toestand erg kan haperen in de eerste en vooral in zijn tweede versnelling. Het lijkt alsof hij dan wil uitvallen en ik kan dan geen gas bijgeven. De garage heeft toen iets gedaan om de luchtfilter schoon te maken, maar dat had niet geholpen. Nu ben ik afgelopen maandag naar Bloemendaal gereden en toen reed hij de eerste 50 km prima en daarna viel hij om de 30 km uit. Hij start daarna wel gewoon. Auto gecheckt en pech hulp had mijn auto uitgelezen maar die kon ook niks traceren. De garage ook niet. Ik heb nog 5 maanden Bovag garantie (bij een algemene dealer), maar als niemand het probleem kan vinden, wat dan? Heeft iemand ervaring met deze problemen zoals het uitvallen van de auto?

Groetjes,

Naomi

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:12
door Floor-is
Dat klinkt als 'terugbrengen en laat hun het maar oplossen' als ik eerlijk ben.

Hoort trouwens niet in dit forum, maar hier: Vragen en oplossingen MINI R50, R52, R53 (of in die van het nieuwere type). :)

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:15
door patrice_naomi
Hahha ja idd! Ze moeten het idd maar gewoon oplossen, maar wel snel want wil over 3 weken gaan touren door zuid frankrijk. Dus ze mogen wel vaart gaan maken. Maar thanks, ik ga mij probleem even in de juiste forum plaaten :)

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:34
door Floor-is
Laat hier maar staan, als iemand zich geroepen voelt, dan wordt het wel verplaatst :P

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:51
door BurnoutBram
Ik volg Floor-is zijn mening, je MINI bij de dealer laten ;)
Je hebt garantie dus het is niet jou zorg ;) Zelf zeker niet aan sleutelen.

Geplaatst: 30 mei 2012, 17:25
door mushrop
wegbrengen en laten oplossen. Pas weer ophalen als het probleem opgelost is. Ze kunnen moeilijk zeggen "sorry, we kunnen het niet vinden, succes ermee"

Al sje echt BOVAg garantie hebt dan kun je altijd de hulp van de BOVAG inroepen. Als het goed is heb je bij aanschaf de BOVAG voorwaarden mee gekregen en daar staat precies op wat je moet doen als je niet goed geholpen wordt.

Succes

Oh ja, Berthil zal het topic vanzelf verplaatsen

Geplaatst: 02 jun 2012, 11:08
door patrice_naomi
Hoi hoi,

Auto had ik inmiddels weggebracht. In beide ramen motortje vervangen en ze hadden de auto uitgelezen en alles gecontroleerd, maar ze konden helemaal niks vinden. Ze zeiden dat er een misschien een stofdeelte op de sensor had gezeten of gewoon slechte benzine. Hij zei dat er een grote kans is dat het nooit meer gebeurt, dus " neem 'm maar mee, ga er mee rijden en mocht hij nog een keer uitvallen, dan gaan we dan weer even kijken. Want wij kunnen nu niks doen, hij geeft nergens storing".
Mijn auto had 's middags opgehaald en 's avonds merkte ik dat de raam aan de passagierskant kon fluiten! Echt niet normaal, ik wist niet dat Mini's dat ook konden....deze auto blijft me telkens verrassen en de garage trouwens ook.
Ik vroeg een vriend van mij om tijdens het rijden even te voelen waar het precies vandaag kwam en te voelen of de rubber wel goed zat. Tot mijn verbazing vloog ineens de omlijsting (wat verbinding maakt tussen de voorruit en de passagiersraam. Ongeveer 10 cm breed en 60 cm lang) van mijn auto. Later parkeer ik mijn auto in de garage en toevallig stond ik naast een mini, ik keek naar zijn ramen en zag dat zijn ramen boven helemaal mooi aansluiten. Dat doen mijn ramen dus ook niet, die van mij hangen ongeveer 3 of 4 millimeter lager. Ik krijg hier echt een sik van...heeft iemand advies voor mij? Tijd om me geld terug te vragen of een nieuwe auto te vragen denk ik zo....

Naomi

Geplaatst: 02 jun 2012, 11:28
door Marcel Always Open
als de kap van de A-stijl loskomt , is dat waarschijnlijk het gevolg van het hergebruiken van de kap toen de voorruit vervangen werd. Een echte dealer vervangt ook de A-stijl kapjes ipv de oude (met de gebroken clipjes) te hergebruiken.

De raammotor lijkt toe te zijn aan vervanging. Zijn ze allebei zo of is links beter dan rechts? Er bestaat mogelijkheid om de ramen te resetten zodat het raam de nieuwe "nul-stand" weer weet. Even op dit forum zoeken naar "nul-stand".

Auto terugbrengen. Uitval van de motor tijdens het rijden is een groot risico , stel dat het op de snelweg gebeurt (ik heb dat ooit enkele malen met een peugeot meegemaakt, onder andere op de linkerbaan met 120 km/u , leidt tot levensgevaarlijke capriolen). Ik acht het een onverantwoord advies van die dealer.

Geplaatst: 06 jun 2012, 15:43
door Misterman
Je hebt natuurlijk garantie. Op gepleegde reparaties heb je natuurlijk ook garantie. Motorproblemen en hakkerig lopen kan door oude software komen. Die software is namelijk niet altijd ingesteld op ouder wordende motoren, maar enkel op fabrieksnieuwe motoren.

De ramen fluiten bij mij ook wel eens. In mijn geval heeft dat dan te maken met vocht of juist droogte wat het rubber laat fluiten.

Ik zou maar eens een praatje gaan maken met de beste man. Is het een MINI dealer of een gewone garage? Maak goede afspraken en zorg dat ze niet allen "wat" doen, maar ook echt het probleem zoeken, verhelpen en checken.