Pagina 1 van 2

1100rpm

Geplaatst: 21 jun 2012, 23:34
door Black_Devil
Beste MINI drivers,

Vandaag hebben we een proefrit gemaakt in een MINI cabrio uit 7/2006.Afbeelding


Wat mij opviel is dat het stationair toerental in geen geval onder de 1100rpm komt, ook niet bij een warme motor. Zou dit kunnen komen door een vervuild gasklephuis?? Is dit te reinigen of zou er een nieuwe in moeten?? Of zou de oorzaak van het hoge toerental iets anders kunnen zijn?

En zijn er verder nog specefieke punten waar ik op moet letten bij het kopen van een Mini Cabrio met een aotomaatbak? Alle informatie is welkom

Graag jullie advies..

Geplaatst: 22 jun 2012, 00:10
door Black_Devil
Ik wist niet dat dat kon.. Het motortje komt aardig zenuwachtig over met z'n 1100rpm.

Geplaatst: 22 jun 2012, 00:29
door Black_Devil
Het viel me op dat hij het ook in z'n N(-eutraal) doet. Ook als de airco uit is.

Thnx

Geplaatst: 22 jun 2012, 09:47
door Cannuccia
Lees even deze buyers guide van Motoringfile. Hier vind je veel informatie over welke problemen er kunnen voorkomen in welke bouwjaren. Over de CVT zijn ze meestal niet erg positief.
Maar er rijden op het forum ook CVT's rond zonder/met weinig problemen.

Geplaatst: 22 jun 2012, 10:17
door Black_Devil
Ok thnx :) , ik zal de buyers guide bekijken..

Geplaatst: 04 jul 2012, 00:55
door Ben
Na aller waar schijnlijkheid is de dynamo aan het hemellen.
De laat spanning word via de motor regeleenheid geregeld.
Als de spanning niet hoog genoeg is gaat de motor sneller draaien.
Dit is niet normaal.
Gr Ben

Geplaatst: 04 jul 2012, 10:18
door mushrop
Lijkt me ook niet normaal. Aangezien Ben technisch nogal veel weet zet ik mijn geld op het antwoord van Ben!

Geplaatst: 04 jul 2012, 10:57
door Cor
boris_brznjef schreef:Shit verkeerd gelezen dat het een automaat is.Automaten maken in D inderdaad meer toeren dan stationair een handbak.de automaat heeft een zogenaamde kruipstand en deze zorgt ervoor dat de auto trekt en inderdaad wat onregelmatig overkomt.Meestal scheelt het ongeveer 200 toeren met wel of geen aandrijving.
dat is dus niet zo,
mijn cooper automaat draait netjes rond de 825 t/min in D.
in vrij of park,draait hij iets meer toeren,maar niet meer dan 850 t/min.

Geplaatst: 04 jul 2012, 11:22
door Cor
boris_brznjef schreef:hmm ik weet niet hoe het zit met CVT automaten want het principe is anders (riemen ipv koppelomvormer) maar ik heb bijna altijd wel een verschil gehad van ongeveer 200 toeren als ik met een automaat reedt of meereedt met iemand met een automaat.
met gewone automaten klopt het ongeveer wel wat je zegt,
ik rij al jaren en jaren automaat.
bij mijn Porsche scheeld het ongeveer 75 t/min in D t.o.v. N en P

bij de CVT van mini dus iets minder verschil. :wink:

Geplaatst: 04 jul 2012, 12:04
door Cor
boris_brznjef schreef:dat is inderdaad helemaal niks met die Porsche. PDK???

hehe hij draait wel lekker mooi laag in zijn toeren
geen pdk ,maar gewoon een degelijke 3 traps automatenbak eronder.
Porsche is 30 jaar oud. :wink: