Pagina 1 van 2

Zenuwachtig rijden vanaf 2000 rpm

Geplaatst: 27 jun 2012, 22:26
door Minir53
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat mijn mini R53 uit 2003 zenuwachtig rijd bij half gas geven en dan vanaf 2000 toeren begint die een beetje te hikken. Geef ik vol gas heeft die nergens last van??

Geplaatst: 27 jun 2012, 22:36
door Marcel Always Open
Nee , dat is niet normaal. Dit geeft een probleem weer , mijn eerste ingeving zegt dat je de bougie of bougiekabel moet checken..

Geplaatst: 27 jun 2012, 22:37
door Minir53
Marcel Always Open schreef:Nee , dat is niet normaal. Dit geeft een probleem weer , mijn eerste ingeving zegt dat je de bougie of bougiekabel moet checken..
Okee thnx dan ga ik die binnenkort na laten kijken :icon_top:

Geplaatst: 27 jun 2012, 22:48
door Minir53
marcel700 schreef:Waarschijnlijk de bybass klep van de compressor kapot.

Maar bougie,kabel.:bobine kan ook. Bij de bobine komt vaak voor dat er roest op de contact punten komt bij naame op numer 3.
Kan ik dit ergens bij een specialist na laten kijken in de buurt van doesburg??

Geplaatst: 27 jun 2012, 22:51
door BMX
beide omschreven oorzaken kunnen waar zijn.
Het is maar wat je zenuwachtig noemt.

Als je halfgas geeft gaat die schokken?
Dan is je bypass waarschijnlijk niet goed meer..

MAAR!
Toen ik de auto kocht had ik dat ook veel. Had veel stil gestaan.
Nu ik er mee rij en m af en toe een goed los gooi is er niets meer aan de hand :) Steeds minder iig :)


Stiekem hoop ik voor je op de kabels.. die zijn goedkoper :P

Geplaatst: 27 jun 2012, 22:54
door Minir53
BMX schreef:beide omschreven oorzaken kunnen waar zijn.
Het is maar wat je zenuwachtig noemt.

Als je halfgas geeft gaat die schokken?
Dan is je bypass waarschijnlijk niet goed meer..

MAAR!
Toen ik de auto kocht had ik dat ook veel. Had veel stil gestaan.
Nu ik er mee rij en m af en toe een goed los gooi is er niets meer aan de hand :) Steeds minder iig :)


Stiekem hoop ik voor je op de kabels.. die zijn goedkoper :P
Deze heeft inderdaad ook even stil gestaan, maar waar moet ik aan denken dan als het de bypass is?

Geplaatst: 27 jun 2012, 23:11
door Minir53
marcel700 schreef:Mijn klep koste denk ongeveer 110 euro geen idee wat die bij dealer kost.

Vervangen is te doen aleen beetje pielen

Demonteren :

intercooler
Lucht slaang naar gasklep
gasklep
inlaatbuis van intercooler naar inlaat spuitstuk
Steuntje van de inlaat buis naar de supercharger

En dan kan je hem er met een beetje pielen vervangen is wel in een uurtje te doen :D

Ik heb geen idee waar doesburg legt laat staan dat ik een specialist weet :D
Doesburg ligt in de buurt van Arnhem, Zutphen
Weet jij misschien ook waar ik onderdelen (goed)koop vandaan kan halen, ik ben namelijk helemaal nieuw hier ;)

Geplaatst: 27 jun 2012, 23:14
door BMX
Als je toch ooit denkt aan de klep te vervangen.. dan kan je beter voor een 'getuned' exemplaar gaan. Heb je sneller het vermogen tot je beschikking.
En qua prijs niet veel duurder

Geplaatst: 27 jun 2012, 23:17
door Minir53
BMX schreef:Als je toch ooit denkt aan de klep te vervangen.. dan kan je beter voor een 'getuned' exemplaar gaan. Heb je sneller het vermogen tot je beschikking.
En qua prijs niet veel duurder
Maar waar kan ik prijzen enzo zien dan of waar kan ik een getunede versie kopen?

Geplaatst: 27 jun 2012, 23:30
door Minir53
marcel700 schreef:vdg auto parts

Ik zou adviseren als je de klep vervangt vervagen met een nieuwe. Aangezien het een een onderdeel is waarvan algemeen bekent is dat het vaak kapot gaat en voor problmen kan zorgen en niet zo 123 te vervangen is.

Goedkoop is soms duur koop. En als je zoiets vervangt voor een gebruikte onderdeel en het probleem doet zich nog voor dan ga je al snel twijfelen of de gebruikte onderdeel wel 100% was etc..

Ik heb een "getunde " klep van kavs en raad ik niet aan voor niet getunde mni's . Standaard klep is goed genoeg voor een standaard mini.
Kan ik ik deze ook ergens nieuw kopen dan? ik zie dat die 2e hands 30 euro kost waar moet ik aan denken als ik deze nieuw wil aanschaffen?

Geplaatst: 28 jun 2012, 00:07
door Minir53
Dan ga ik morgen maar eens contact opneme met de garage. Ik laat ze dan wel even een proefrit maken en hoop dan dat ze al kunnen zeggen wat het precies is. Of iemand van de club met verstand van mini's moet zich aangesproken voelen :D