Pagina 1 van 3
Stationair lopen op 3 cylinders
Geplaatst: 25 dec 2012, 14:47
door Silver
Ik heb naar het zich laat aanzien de auto en dus ook de problemen gekocht van PeSaMini. Dit betekent dat de cooper uit 2002 wanneer deze even stationair loopt overgaat op 3 cylinders. Ik heb ondertussen een obd scan gekocht en de fout uitgelezen: geen vonk op cylinder 4 (p0304)
Ik heb gisteren de benzine injecteurs verwisseld van cylinder 3 en 4, maar geen verschil( fout is niet overgegaan naar cylinder 3)
Wie kan mij hiermee verder helpen?
Geplaatst: 25 dec 2012, 15:04
door Ronsworld
Bougie, bougie kabel, bobine.
Suc6,
Ron.
Geplaatst: 25 dec 2012, 16:51
door spenki
Geen vonk betekend inderdaad eerst kijken naar :
Bougie kabel 4e cyl
Bougie 4e cyl
Bobine
In ieder geval heeft het niets met de injector te maken.
Gr Roy
Geplaatst: 25 dec 2012, 17:22
door zmorf
en als je echt pech hebt,foute aansturing vanuit de ECU

die moet dan vervangen worden en dat is een heel duur grapje.
been there
succes !
Geplaatst: 25 dec 2012, 22:32
door Silver
Bobine, bougie en bougiekabels zijn al vervangen, helaas geen resultaat. Weet wel niet of er veel kwaliteit verschil in zit, had de 1e 3 maanden na het vervangen van de bougiekabels geen problemen, is nu echter weer terug, wil nog de bougiekabels van cyl. 3 en 4 verplaatsen evenals de bougies om te kijken of het hier aan ligt.
Geplaatst: 26 dec 2012, 14:17
door Manick
Ik ben zelf Automonteur en heb zelf bij een Cooper ongeveer het zelfde mee gemaakt
Liep ook stationair op 3 poten toen ook bobine vervangen zonder resultaat
bleek er een verbrande uitlaat klep te zijn,
dus mijn advies als je de bobine + Bougies en kabels heb vervangen zou ik toch maar eens Compressie meten want dan kan je snel uitsluiten of je geen compressie verliezen heb bij je kleppen enz
gr. Manick
Geplaatst: 26 dec 2012, 16:35
door franklyn85
Als je idd een hoge kilometerstand heb kan je ook behoorlijk versleten klepzittingen hebben en dan verbranden je kleppen.....
Maar ik zie dat het een cooper 2002 is vandaar de vraag je kilometerstand
Geplaatst: 31 dec 2012, 15:40
door Silver
compressietest vandaag gedaan: cylinder 4 heeft maar de helft aan druk als de overige 3 cylinders. Volgende stap wodr waarschijnlijk een lektest laten uitvoeren om vast te stellen waar het lek zit.
Geplaatst: 31 dec 2012, 16:15
door franklyn85
Silver schreef:compressietest vandaag gedaan: cylinder 4 heeft maar de helft aan druk als de overige 3 cylinders. Volgende stap wodr waarschijnlijk een lektest laten uitvoeren om vast te stellen waar het lek zit.
wat is je kilometer stand....... als je tegen de 2ton loopt kan het KZS(klepzittingslijtage) zijn of gewoon koppakking scheur
Geplaatst: 02 jan 2013, 13:47
door Silver
km stand is ongeveer 140.000 km
Geplaatst: 02 jan 2013, 16:25
door franklyn85
Dat valt nog wel mee
Geplaatst: 02 jan 2013, 18:28
door zmorf
heb helaas hetzelfde euvel gehad

.
gat in klep gebrand.halve blok uit elkaar ,kop gevlakt,klep vervangen,klepzetting afgesteld.en klein materiaal.incl.arbeidsloon en BTW,
bij de (st)dealer € 1800,- dus niet "cheap"

Geplaatst: 02 jan 2013, 18:29
door franklyn85
Gewoon sam bellen als dat zo is scheelt de helft
Geplaatst: 02 jan 2013, 18:39
door Berthil
Voor 1800 Euro heb je een geflowde kop met grote Schrick uitlaat kleppen en bronzen klepgeleiders, alleen dan er zelf in zetten zoals ik gedaan heb. Best te doen met b.v. een Haynes manual. Maar voor een Cooper is dit natuurlijk niet zo interessant. Een Cooper S kop past ook op een Cooper, er zijn nog steeds zo goed als nieuwe cilinderkoppen in omloop van JCW transformaties maar ze worden wel schaarser.

Geplaatst: 02 jan 2013, 18:41
door MartijnGizmo
Waarbij een Cooper-S-kop ook nog eens betere (hardere) kleppen heeft...