Pagina 1 van 1
Spruitstuk zelf vervangen?
Geplaatst: 08 jan 2007, 16:15
door FastBunny
Wie heeft er wel eens zelf zijn spruitstuk vervangen? Is dat veel werk/moeilijk? Of heeft er iemand een handleiding voor? Als je het wil laten monteren ben je tussne de 150 en 200€ kwijt namelijk
Of kan je hier beter niet aanbeginnen zelf en het maar gewoon laten doen?
Geplaatst: 08 jan 2007, 16:31
door Peter
uurtje werk. Zo gepiept.
Hans doet het met zijn ogen dicht en dat terwijl ie echt onhandig is

.
Geplaatst: 08 jan 2007, 16:57
door Berthil
Hij moet wel op de brug want het moet van onderop.
Zie ook hier
Re: Spruitstuk zelf vervangen?
Geplaatst: 08 jan 2007, 23:08
door werner
FastBunny schreef:Wie heeft er wel eens zelf zijn spruitstuk vervangen? Is dat veel werk/moeilijk? Of heeft er iemand een handleiding voor? Als je het wil laten monteren ben je tussne de 150 en 200€ kwijt namelijk
Of kan je hier beter niet aanbeginnen zelf en het maar gewoon laten doen?
Je hebt inderdaad wel een brug nodig zodat je er vanaf onder goed bij kunt!
Als je een brug kunt regelen wil ik wel even helpen.
Let wel je zult na montage spruitstuk wel de lambda regeling uit moeten laten zetten.
Anders gaat je motorstorings lampje branden!!!!!
Re: Spruitstuk zelf vervangen?
Geplaatst: 09 jan 2007, 12:00
door miniracer
werner schreef:FastBunny schreef:Wie heeft er wel eens zelf zijn spruitstuk vervangen? Is dat veel werk/moeilijk? Of heeft er iemand een handleiding voor? Als je het wil laten monteren ben je tussne de 150 en 200€ kwijt namelijk
Of kan je hier beter niet aanbeginnen zelf en het maar gewoon laten doen?
Je hebt inderdaad wel een brug nodig zodat je er vanaf onder goed bij kunt!
Als je een brug kunt regelen wil ik wel even helpen.
Let wel je zult na montage spruitstuk wel de lambda regeling uit moeten laten zetten.
Anders gaat je motorstorings lampje branden!!!!!
en hoe doe je dat dan, want ik ga dat binnekort ook laten plaatsen...
Geplaatst: 09 jan 2007, 12:02
door coendek
zie drie posts omhoog... en KLIK!!
Geplaatst: 09 jan 2007, 12:44
door miniracer
coendek schreef:zie drie posts omhoog... en KLIK!!
ja dat weet ik want ik heb die link daar vroeger gepost
maar staat dat van die lambda sondo daar dan ook in... ik zal eens kijken... misschien heb ik erover gekeken

Geplaatst: 09 jan 2007, 13:03
door FastBunny
Stel dat je niets aan de software doet, en je gaat rijden en het storingslampje gaat branden kun je dan gewoon nog doorrijden ? Of gooit de software de auto in noodloop en is die vervolgens niet meer vooruit te branden (lees: ervaring mee...)
Geplaatst: 09 jan 2007, 13:05
door coendek
miniracer schreef:coendek schreef:zie drie posts omhoog... en KLIK!!
ja dat weet ik want ik heb die link daar vroeger gepost
maar staat dat van die lambda sondo daar dan ook in... ik zal eens kijken... misschien heb ik erover gekeken

sorry

lambda sonde niet gechecked daar dus... je vraag is terecht
cheers
coen
Geplaatst: 09 jan 2007, 15:23
door miniracer
FastBunny schreef:Stel dat je niets aan de software doet, en je gaat rijden en het storingslampje gaat branden kun je dan gewoon nog doorrijden ? Of gooit de software de auto in noodloop en is die vervolgens niet meer vooruit te branden (lees: ervaring mee...)
sommigen zeggen dat hij dan in LIMP MODUS gaat en dat je wagen dan maar 30 km/uur haalt...
kom dan maar is racen, zou ik zo zeggen
BADKARMA had dit ooit is meegemaakt, denk ik.....
Geplaatst: 09 jan 2007, 15:51
door Berthil
Ik heb het ook gehad, alleen het motorlampje gaat branden ten teken dat er wat aan de hand is geweest. Hij gaat niet over op limp modus. Dat is als je b.v. je compressiedruksensor kapot is. Als je compressordruk boven de 1,15 bar komt gaat je DSC lampje branden en gaat de motor mager lopen, dat is wel gevaarlijk voor ej motor als je dan nog steeds tot 6000 door gaat trekken. Alleen het emissielampje is niet zo erg.
Geplaatst: 09 jan 2007, 20:52
door werner
Berthil schreef:Ik heb het ook gehad, alleen het motorlampje gaat branden ten teken dat er wat aan de hand is geweest. Hij gaat niet over op limp modus. Dat is als je b.v. je compressiedruksensor kapot is. Als je compressordruk boven de 1,15 bar komt gaat je DSC lampje branden en gaat de motor mager lopen, dat is wel gevaarlijk voor ej motor als je dan nog steeds tot 6000 door gaat trekken. Alleen het emissielampje is niet zo erg.
Inderdaad alleen lampje, geen noodloop.
Beek kan de lambda gewoon uitzetten, dit gebeurd ook bij de MTH software en beek tuning.
Dit is afhankelijk welke KAT er gebruikt is, bij de supersprint kan hij gewoon aan blijven dacht ik.
Geplaatst: 09 jan 2007, 21:07
door Maaij
werner schreef:Inderdaad alleen lampje, geen noodloop.
Beek kan de lambda gewoon uitzetten, dit gebeurd ook bij de MTH software en beek tuning.
Dit is afhankelijk welke KAT er gebruikt is, bij de supersprint kan hij gewoon aan blijven dacht ik.
Bij een SS kan dit gewoon aanblijven
