rekening van de dealer
Geplaatst: 17 jun 2013, 22:20
Zo gingen wij vanochtend even naar de bmw dealer om de mini S (r53) 2002 (175d km) weg te brengen voor 'inspectie 1'. De wagen vroeg daarom.
Ze zouden er even naar kijken en een offerte opstellen als ze nog wat tegen kwamen, nou en dat kwamen ze.
Heeft u even?
Klikje:
http://infiltrate.nl/rekening.png
Letwel, we kwamen rijdend binnen, niet op de ambulance...
Ik had hem gebeld of we voor dat geld een nieuwe motor kregen met titanium uitlaat en koolstofremschijven maar dat was helaas niet het geval.
Nu snap ik uiteraard dat de dealer een tikkeltje duurder is, idem de onderdelen.
4,8 liter castrol 0W30 is 106 euro ex.. Zelfs langs de snelweg vind ik hem goedkoper denk ik.
5 liter kan op internet doet 62 euro incl... maargoed. next.
Euhm, airco vullen? Die doet het al als een malle.
Kofferbak slot, na mijn weten werkte die perfect... "Jaa.. nou.. die moest je best hard dicht slaan." Euhh oke. Nooit gemerkt. De zwaartekracht doet hem al sluiten.
Voor 20 piek ff de sproeier op de voorruit schoonmaken? Compressor erop en tsjakka, schoon.
Uitlaat van voor tot achter vernieuwen.. (er zou een lekje in de rechter achterdemper zitten)..
En toen kwam het, hij lekt olie! Ik vroeg hem of hij zweten.. "Nee... jaa.. ik noem dit geen zweten meer!"
Voor 't gemak doen we er ook een nieuwe voorruit in, enkele putjes, geen scheuren.
EHBO tas, ja tuurlijk.
Waarom wilt hij de ventilateur uit en inbouwen voor 100?
Nieuwe koelvloeistof, nieuw remvloeistof, nieuwe versnellingsbak olie รก 100 euro per liter.
Afijn, nu is mijn vraag, ben ik gek of is dit normaal voor een 'beurt' voor een Cooper S? Volgens mij rijdtie goed, schakelt goed, geen vage geluiden of mankementen. Ja, 1 klein dingetje, soms tijdens het warm, vol optrekken houdt hij een beetje in, gaatie weer , houdt wat in, etc... Gek genoeg heb ik ze daar niet over gehoord.
De onderdelen, zijn die via andere kanalen net zo duur? Is het zo een kl*te auto om aan te werken? Zitten zijn BMW niet te wachten op oudere mini's? Wat raden jullie mij aan?
Ze zouden er even naar kijken en een offerte opstellen als ze nog wat tegen kwamen, nou en dat kwamen ze.
Heeft u even?
Klikje:
http://infiltrate.nl/rekening.png
Letwel, we kwamen rijdend binnen, niet op de ambulance...
Ik had hem gebeld of we voor dat geld een nieuwe motor kregen met titanium uitlaat en koolstofremschijven maar dat was helaas niet het geval.
Nu snap ik uiteraard dat de dealer een tikkeltje duurder is, idem de onderdelen.
4,8 liter castrol 0W30 is 106 euro ex.. Zelfs langs de snelweg vind ik hem goedkoper denk ik.
5 liter kan op internet doet 62 euro incl... maargoed. next.
Euhm, airco vullen? Die doet het al als een malle.
Kofferbak slot, na mijn weten werkte die perfect... "Jaa.. nou.. die moest je best hard dicht slaan." Euhh oke. Nooit gemerkt. De zwaartekracht doet hem al sluiten.
Voor 20 piek ff de sproeier op de voorruit schoonmaken? Compressor erop en tsjakka, schoon.
Uitlaat van voor tot achter vernieuwen.. (er zou een lekje in de rechter achterdemper zitten)..
En toen kwam het, hij lekt olie! Ik vroeg hem of hij zweten.. "Nee... jaa.. ik noem dit geen zweten meer!"
Voor 't gemak doen we er ook een nieuwe voorruit in, enkele putjes, geen scheuren.
EHBO tas, ja tuurlijk.
Waarom wilt hij de ventilateur uit en inbouwen voor 100?
Nieuwe koelvloeistof, nieuw remvloeistof, nieuwe versnellingsbak olie รก 100 euro per liter.
Afijn, nu is mijn vraag, ben ik gek of is dit normaal voor een 'beurt' voor een Cooper S? Volgens mij rijdtie goed, schakelt goed, geen vage geluiden of mankementen. Ja, 1 klein dingetje, soms tijdens het warm, vol optrekken houdt hij een beetje in, gaatie weer , houdt wat in, etc... Gek genoeg heb ik ze daar niet over gehoord.
De onderdelen, zijn die via andere kanalen net zo duur? Is het zo een kl*te auto om aan te werken? Zitten zijn BMW niet te wachten op oudere mini's? Wat raden jullie mij aan?