Pagina 1 van 3

Welke bougies?

Geplaatst: 12 jan 2007, 19:54
door Bas
Nav oplichten van diverse controlelampjes en toeters en bellen toch maar even naar de dealer geweest :?
Leek wel of-ie op drie poten liep, ging meer benzine door de uitlaat als dat het verbrand werd

En idd was er 1 bougie losgelopen en deels afgebroken

Bougies zijn vervangen en rijdt weer als een :zon

De nwe bougies die geplaatst zijn, zijn voor de MCS (zegt de techneut van de dealer) :|

Aangezien mijn MINI getuned is door DIGI-tec vraag ik me af of de goeie erin zitten?? :?
Heb wat achtergrond info uit deze topic

Oude bougies: BRISK premium DOR12LGS
Nwe bougies: BMW BKR6EQUP

Kan het kwaad, iemand idee/oplossing

bvd Bas

Geplaatst: 12 jan 2007, 20:08
door Sid
one, cooper en cooper s hebben zelfde bougies :wink:
alleen de works en gp hebben andere.

Geplaatst: 12 jan 2007, 20:25
door Miniboard
Voor mijn ex, bouwjaar 11-2002, Digitec-MINI (210 pk) schreef Digitec bougies voor van Bosch, type FR 6 DTC. Aandraaien met een momentsleutel tot 40 Nm (dacht ik).

Bij mijn ex-Mini hebben ze zelfs een grote sticker in de motorruimte geplakt met de juiste omschrijving van de bougies, het aandraaimoment en na max 20.000 km wisselen.

http://forum.mini2ig.de/showthread.php? ... tec+kerzen (topic bij onze Oosterburen)

Geplaatst: 12 jan 2007, 20:44
door chris1975
heb ook een digi tec en doet ook heel raar vorige x bobine vervangen en bougi s toen heeft het 2000km goed gegaan nu weer van het zelfde...
heb je er ondertussen al een oplossing voor?
maar vooor de rest gewoon prachtig rijden met die 210pk he :rijden
groetjes chris

Geplaatst: 12 jan 2007, 20:53
door werner
Je hebt echt de koudere bougie's nodig!
Bij de eerste digitec uitvoeringen werd nog warmtegraad 6 toegepast, maar toen waren er gevallen met motorschade(gaten in de zuigers gebrand)
Ook works heeft nu warmtegraad 7, ( BKR7EQUP ) ipv ( BKR6EQUP )
Ik zou zeker het risico niet nemen!!!!!

Geplaatst: 12 jan 2007, 21:16
door Bas
Ik dacht zelf ook aan de Bosch DTC-FR6 bougie (aanbeveling DIGI-tec)
Die heeft Berthil er ook in zitten meen ik

Iemand nog adresje of op de plank liggen? :?

Bvd voor de respons

gr. Bas

Geplaatst: 12 jan 2007, 21:31
door Berthil
De Bosch bougies zijn er niet meer sinds Digi-Tec ter ziele is.

Ik heb er gewoon de Works bougies in, ik wil er geen risico mee lopen, dan maar 100 euro want ze gaan rustig 50.000 km mee.
Ik lees ook goede verhalen over de NGK Iridium IX22 bougies.

Geplaatst: 22 mei 2007, 13:11
door Jenkins
Berthil schreef:Ik lees ook goede verhalen over de NGK Iridium IX22 bougies.
NGK heeft officieel geen iridium bougies voor de Mini.
Denso daarentegen wel; de Denso IK20.

Daarvan krijg ik binnenkort een setje toe gestuurd. :wink:

Geplaatst: 23 mei 2007, 11:58
door Mini Poeper
Jenkins schreef:Daarvan krijg ik binnenkort een setje toe gestuurd. :wink:
Ik ook, met mijn modificaties de beste optie volgens Lohen.

Geplaatst: 25 mei 2007, 12:48
door Jenkins
Op Mini2.com had ik een kleine discussie met iemand die meende, dat NGK wel en Denso niet officieel voor Mini iridium bougies levert.
Laatst sprak ik iemand van NGK Duitsland en vroeg naar de iridium bougie die voor m'n Mini geschikt zou zijn.
Ze bleken geen IR in het assortiment te hebben.
Denso geraadpleegd en zij bieden de IK20 aan.

Op Mini2.com beweerde iemand dat NGK net WEL IR bougies levert voor Mini.
Aan het twijfelen geraakt nog eens met iemand van de technische afdeling van NGK gebeld.
Deze persoon bevestigde wat ik in de NGK catalogus vond; officieel geen IR bougie door NGK.
Hij kon niet garanderen dat hun IR bougies probleemloos zouden functioneren.
Ook betwijfelde hij of het voor deze auto uberhaupt wel technische voordelen zou bieden om de standaard (platina) bougies voor iridium te wisselen.
Volgende week laat ik de 30K beurt doen en zal de chef werkplaats om advies vragen;
OF de standaard NGK platina's
OF de Denso IK20s

:?

Geplaatst: 25 mei 2007, 18:31
door Bas
Heeft even geduurd maar heb de DENSO IK22 besteld ivm de warmtegraad. 8)
LaurenZio heeft ze ook, heb daar geen negatieve berichten over gelezen

vr.gr. Bas

Geplaatst: 28 mei 2007, 22:35
door Bas
@ Jenkins
Jenkins schreef:Op Mini2.com had ik een kleine discussie met iemand die meende, dat NGK wel en Denso niet officieel voor Mini iridium bougies levert.
Laatst sprak ik iemand van NGK Duitsland en vroeg naar de iridium bougie die voor m'n Mini geschikt zou zijn.
Ze bleken geen IR in het assortiment te hebben.

Op Mini2.com beweerde iemand dat NGK net WEL IR bougies levert voor Mini.
Deze persoon bevestigde wat ik in de NGK catalogus vond; officieel geen IR bougie door NGK. :s
:?
Om de vraag uit de wereld te helpen zijn er wel degelijk NGK iridium bougies voor de Cooper :p

zie link

Suc6 Bas

Geplaatst: 20 jun 2007, 21:59
door Bas
Jenkins, weet niet of je die NGK bougies al hebt weten te bemachtigen, maar ze worden aangeboden op ebay :wink:
klik

gr. Bas

Geplaatst: 19 okt 2007, 18:56
door Wint
Vandaag NGK BKR7EQUP (works) bougies laten monteren!
Wat een wereld van verschil!
MINI pakt veel sneller en makkelijker op!
Ook lijkt het of de uitlaat minder "ploft", en als ie ploft dan zijn het hardere knallen.
(kan ook in m'n hoofd zitten hoor :wink: )

iig echt superrrr! 8)

Geplaatst: 19 okt 2007, 19:02
door kamiel
Ik heb gisteren ook de works bougies besteld, morgen kan ik ze ophalen en monteren.
Kosten waren 25euro per stuk :shock: :shock: :shock:

Leuk om te horen dat de mini er veel beter door gaat oppakken, ik hoop dat het bij mij van hetzelfde is :mrgreen: :mrgreen: