Pagina 1 van 1

Trillen van het stuurwiel met 18 inch 215/35/18 Kahn RSS

Geplaatst: 01 mar 2007, 19:03
door joriscleven
Heeft iemand een idee waar dit eventueel mee te maken kan hebben?
De velgen zijn reeds uitgebalanceerd en dit heeft minimaal resultaat opgeleverd.
Etwaarde en velgenmaat zijn correct.



Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groet,

Joris

Geplaatst: 01 mar 2007, 19:04
door emillio
Niet toevallig iets van speling op je stuurinrichting???

Vorige velgen geen last??? :shock:

Geplaatst: 01 mar 2007, 19:07
door Berthil
Je hebt geen parking ingevuld dus ik kan niet zien of je auto verlaagd is.

Het is bekend dat na verlagen bij een Mini die wat kilometers heeft gelopen zeker bij optrekken trillingen te voelen zijn omdat de ingesleten homokeneten na verlaging anders lopen.

Zijn het echte Kahns of replicas? Als het replica's zijn en als ze een flinke tik hebben gehad door een gat in de weg zijn ze waarschijnlijk niet meer helemaal rond. Dat krijg je niet meer weg met uitbalanceren.

Geplaatst: 01 mar 2007, 19:11
door joriscleven
Kahn's zijn inderdaad origineel.
Ik heb mijn MINI flink verlaagt met een AST onderstel.
Velgen zijn tweedehands maar verkeren in nieuwstaat.
Uitbalanceren heeft weinig effect gehad.

Geplaatst: 01 mar 2007, 19:17
door kamiel
is de bandenspanning correct? misschien de spanning iets verhogen?

Geplaatst: 01 mar 2007, 19:35
door Berthil
Als je vooral met optrekken trillingen voelt komt het door de verlaging. Tenzij je al verlaagd had en het trillen pas is begonnen met de nieuwe velgen, dan moet het dus in de velgen zitten (al de velgen van voor naar achter omgewisseld?)

Er zijn vier oplossingen voor in volgorde van afnemende kosten, maar vaak gaat het niet helemaal weg.
- Nieuwe homokeneten die opnieuw inslijten.
- Veel kilometers rijden zodat de homokeneten weer inslijten, bij mij is het zo minder geworden maar ik had het ook niet zo erg
- In Duitsland zijn er opvulringen te krijgen die de aandrijfas iets langer maken, dit schijnt in veel gevallen te helpen. Dit om de hoek van de homokeneten te verkleinen.
- Een andere methode om de hoek van de homokeneten te verkleinen is het motorblok ophogen met spacers van een halve cm onder elke motorsteun, hierdoor wordt de hoek waaronder de homokeneten draaien ook weer kleiner. Er zijn er dus die dit echt gedaan hebben en het helpt ook.