Pagina 1 van 1

Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 25 mar 2015, 22:23
door gerardNRG
Hallo,

De r53 gaat half uit elkaar om de krukas keerring (aan versnellingsbak kant) te vervangen.
(deze is waarschijnlijk kapot en de rede waarom af en toe een druppel olie op de stoep ligt)

Nu pak ik meteen powerflex rubbers mee voor in de draagarmen.

Iemand nog tips om mee te nemen?(kwa vervanging/verbetering)
Aangezien de auto al weer richting de 13 jaar oud is! (is niet te zien)

Het schakelen gaat bij vochtig weer soepeler?
Iemand hier ervaring mee om die ook soepel te krijgen voor droog weer?
Beek zegt misschien de schakel hevel op de versnellingsbak, of de kabels vervangen? (is dit iets wat handig is om te doen als hij toch half uit elkaar ligt?)

:rijden

Dank!

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 26 mar 2015, 01:36
door Cheek-O
schakel hevel kun je bij als de bak eraf is
de kabels vervangen is weer een ander punt qua half uit elkaar
want dan zou je je uitlaat vanaf de cat los moeten halen en demonteren
zodat je het schutbord los kunt halen, en daarachter zit het bakje van de versnellings mechanisme!

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 26 mar 2015, 07:29
door Minimaastricht
He GerardNRG,

Zie deze link voor wat voorkennis:
[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Denk ook aan de diverse O-ringen die je tegenkomt die na 13 jaar wel eens willen gaan lekken.
Heb hetzelfde ook als eerste moeten doen afgelopen jaar.

Succes! :icon_top:

Marcel

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 26 mar 2015, 07:32
door marinusrules
Het zwaar schakelen heb ik afgelopen weekend opgelost met 2 nieuwe versnellingsbak steun rubbers. Ook direct de kabels en hevels op de bak goed gesmeerd met brunox.

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 26 mar 2015, 15:49
door gerardNRG
Cheek-o:
Schakel kabels kunnen dus netzo goed andere keer? Als in: nu geen voordeel?

mrgt10:
Dat is de voorste krukas keering, was het die maar! daarvoor hoeft niet de halve auto uit elkaar.
Heb wel zijn andere video gezien die over de achterste krukas kering gaat (althans meer over de koppelingsplaat)

Marinusrules:
Wat kosten de versnellingsbak steun rubbers? (extra handig om nu mee te pakken?)
"de hevel op de bak" is dat het gedeelte waar je normaal ook bij komt als je de airbox eruit haalt (die heb ik in het verleden ook wel eens gesmeerd, helpt wel even iets maar is denk ik niet de oplossing)

Thanks all!

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 26 mar 2015, 17:48
door marinusrules
gerardNRG schreef:
Marinusrules:
Wat kosten de versnellingsbak steun rubbers? (extra handig om nu mee te pakken?)
"de hevel op de bak" is dat het gedeelte waar je normaal ook bij komt als je de airbox eruit haalt (die heb ik in het verleden ook wel eens gesmeerd, helpt wel even iets maar is denk ik niet de oplossing)

Thanks all!
Klopt, als je de airbox eruit haalt kun je er bij. Ik heb er powerflex rubbers in gezet kosten €24,50.

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 27 mar 2015, 01:24
door Cheek-O
klkopt, als in nu geen voordeel

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 29 mar 2015, 13:10
door gerardNRG
Marinusrules:

De powerflex rubbers zijn eigenlijk ter vervanging van nummer 3?:

Afbeelding

Merk je minder comfort dan origineel?
Misschien dat ik liever die gewoon origineel koop... maar dacht dat er 2 in zaten? (of zijn het twee dezelfde die ik dan bestel)

Afbeelding


Voor de schakelkabels:
Er zijn twee schakel kabels, en drie opties om te kopen. Iemand enig idee?

06 SCHAKELKABEL SCHAKELAS
25117531708 1 01/2004 € 78,83
€ 87,59 BESTEL
07 SCHAKELKABEL KEUZEAS
25117531707 1 01/2004 € 78,83
€ 87,59 BESTEL
07 SCHAKELKABEL KEUZEAS
25117547371 1 01/2004 € 61,43
€ 68,26 BESTEL

Afbeelding

Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 29 mar 2015, 13:33
door marinusrules
Klopt helemaal, of alleen de bak rubbers het comfort verslechteren durf ik niet te zeggen. Ik heb meteen alle rubbers vervangen door powerflex en dan gaat het comfort wel flink achteruit, veel trillingen in de lage toeren.. Klopt er zitten er 2 in, geen idee of de oem rubbers aan beide kanten het zelfde zijn.
gerardNRG schreef:Marinusrules:

De powerflex rubbers zijn eigenlijk ter vervanging van nummer 3?:

Afbeelding

Merk je minder comfort dan origineel?
Misschien dat ik liever die gewoon origineel koop... maar dacht dat er 2 in zaten? (of zijn het twee dezelfde die ik dan bestel)

Afbeelding


Voor de schakelkabels:
Er zijn twee schakel kabels, en drie opties om te kopen. Iemand enig idee?

06 SCHAKELKABEL SCHAKELAS
25117531708 1 01/2004 € 78,83
€ 87,59 BESTEL
07 SCHAKELKABEL KEUZEAS
25117531707 1 01/2004 € 78,83
€ 87,59 BESTEL
07 SCHAKELKABEL KEUZEAS
25117547371 1 01/2004 € 61,43
€ 68,26 BESTEL

Afbeelding

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 02 apr 2015, 13:51
door gerardNRG
Weet iemand welke schakelkabels in moet hebben?

Thanks!

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 02 apr 2015, 15:15
door Cheek-O
Direct goede antwoord is spenki bellen!

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 02 apr 2015, 23:56
door Marcel Always Open
Ga je het zelf doen of gaat Beek het doen? (dat maak ik niet op uit je eerste post)

Re: Krukas keerring + powerflex + ?

Geplaatst: 03 apr 2015, 08:36
door gerardNRG
Ga het met mn locale monteur doen! Aangezien het nogal wat scheelt per uur, kan hij er zelfs nog wel twee keer zo lang over doen.