Acculampje en hoog stationair toerental
Geplaatst: 18 dec 2015, 20:32
Hoi allemaal,
Vanmiddag een account aangemaakt en ik heb het meteen al nodig.
Twee weken terug brandde het bandenspanningslampje in mijn auto ineens een paar minuten terwijl de bandenspanning prima was. Vanochtend brandde het acculampje ineens 3 seconden om vervolgens onregelmatig te gaan knipperen. De dynamo van de auto is pas vervangen, ik had verder geen problemen dus ben ik mede door het rare geknipper doorgereden. Op de terugweg (6 uur later) niks meer gezien/gemerkt.
Meteen op internet gekeken en naar aanleiding hiervan de accu gemeten. Die was slecht en laadde niet bij. Ook de ventilator sloeg niet meer aan waardoor de compressor hard moest werken en begon te ratelen. Door de niet werkende ventilator liep de motortemperatuur ook op tijdens stationair. Meteen auto stil gezet en een andere accu geregeld. Deze zit er net in en werkt volgens alle metingen prima. De fan komt weer netjes in en daarmee is ook de compressor stil.
Echter loopt de motor van de Mini nu de helft van de tijd erg hoog stationair, richting de 1800 bij warme motor. De overige tijd ligt dit netjes rond de 800. Naast dit euvel schiet het acculampje even aan bij flink gasgeven (zowel gekoppeld als ontkoppeld).
Iemand ideeën? Ik hoor het graag!
Vanmiddag een account aangemaakt en ik heb het meteen al nodig.
Twee weken terug brandde het bandenspanningslampje in mijn auto ineens een paar minuten terwijl de bandenspanning prima was. Vanochtend brandde het acculampje ineens 3 seconden om vervolgens onregelmatig te gaan knipperen. De dynamo van de auto is pas vervangen, ik had verder geen problemen dus ben ik mede door het rare geknipper doorgereden. Op de terugweg (6 uur later) niks meer gezien/gemerkt.
Meteen op internet gekeken en naar aanleiding hiervan de accu gemeten. Die was slecht en laadde niet bij. Ook de ventilator sloeg niet meer aan waardoor de compressor hard moest werken en begon te ratelen. Door de niet werkende ventilator liep de motortemperatuur ook op tijdens stationair. Meteen auto stil gezet en een andere accu geregeld. Deze zit er net in en werkt volgens alle metingen prima. De fan komt weer netjes in en daarmee is ook de compressor stil.
Echter loopt de motor van de Mini nu de helft van de tijd erg hoog stationair, richting de 1800 bij warme motor. De overige tijd ligt dit netjes rond de 800. Naast dit euvel schiet het acculampje even aan bij flink gasgeven (zowel gekoppeld als ontkoppeld).
Iemand ideeën? Ik hoor het graag!
