Pagina 1 van 1

R50, R52 of R53?

Geplaatst: 21 mei 2016, 11:35
door Demelza
Hi guys! Tijd geleden!

Ik ben me (nu ze wat betaalbaarder en klassieker worden) aan het inlezen om voor het dagelijks vervoer naar een "nieuwe" Mini over te gaan. Een beetje rondbladeren leert mij al een hoop, maar zou graag ook de verschillen helder hebben in waar je bij de verschillende types extra op moet letten.

Mijn budget geeft mogelijkheid tot:

R50 Cooper 2005/2006, tussen 90.000 en 140.000km
R52 One of Cooper 2004-2006, tussen 100.000 en 140.000km
R53 Cooper S 2002-2004, rond de 140.000km

Heb al menig auto gekocht, dus standaard dingen kan ik wel herkennen. Maar wat zijn bij bovenstaande Minis model of bouwjaar specifieke mankementen?

Ik heb o.a. dit topic gelezen: viewtopic.php?f=22&t=39858 dus ik heb aardig wat info over de R50. Hier staat bijvoorbeeld dat je niet voor een R50 automaat moet gaan. Waarom is dat? En is dat ook voor de 2006 automaat die ik te koop zag staan?

Over de R52 carbid kan ik niet veel vinden op het forum. Zijn daar bekende dingen aan? Lekker toeren in de zomer staat me ook wel aan :-)

Bij de R53 heb ik wat gehoord over de motor die niet zo solide zou zijn. Tot welk jaar is dat?

En als jij zelf de keuze hebt tussen deze 3, welke zou jij dan kiezen en waarom? Ik weet dat je niet meer details heb dan hierboven, dus gaat vooral om gevoel.

Re: R50, R52 of R53?

Geplaatst: 21 mei 2016, 18:44
door Daveke
Ik zou gaan voor een R52Cooper S, dan heb je de beste zaken gecombineerd!

Re: R50, R52 of R53?

Geplaatst: 21 mei 2016, 20:07
door Demelza
Heeft die R52 dezelfde problemen qua automaat? En de versnellingsbak van de R52?

Re: R50, R52 of R53?

Geplaatst: 21 mei 2016, 21:08
door ArCadE
Er staat een mooie blauwe R52 Cooper S Automaat op marktplaats. Staat te koop in Strijen.

Re: R50, R52 of R53?

Geplaatst: 22 mei 2016, 09:50
door frankie
Techniek van de R52 is gewoon vrijwel hetzelfde als een vergelijkbare R50 of R53. Wel is de R52 altijd een facelift volgens mij. Dat scheelt, bijvoorbeeld in de compressor van de S die beter is.

Wel heb je natuurlijk een dakconstructie waarmee wel wat kan gebeuren.

Over de Figaro, die zie je niet vaak, en toch zag ik er eentje binnen 1 week eerst vlakbij/in Gouda en op de A12 bij Woerden. Geinig ding is dat.