R50, R52 of R53?
Geplaatst: 21 mei 2016, 11:35
Hi guys! Tijd geleden!
Ik ben me (nu ze wat betaalbaarder en klassieker worden) aan het inlezen om voor het dagelijks vervoer naar een "nieuwe" Mini over te gaan. Een beetje rondbladeren leert mij al een hoop, maar zou graag ook de verschillen helder hebben in waar je bij de verschillende types extra op moet letten.
Mijn budget geeft mogelijkheid tot:
R50 Cooper 2005/2006, tussen 90.000 en 140.000km
R52 One of Cooper 2004-2006, tussen 100.000 en 140.000km
R53 Cooper S 2002-2004, rond de 140.000km
Heb al menig auto gekocht, dus standaard dingen kan ik wel herkennen. Maar wat zijn bij bovenstaande Minis model of bouwjaar specifieke mankementen?
Ik heb o.a. dit topic gelezen: viewtopic.php?f=22&t=39858 dus ik heb aardig wat info over de R50. Hier staat bijvoorbeeld dat je niet voor een R50 automaat moet gaan. Waarom is dat? En is dat ook voor de 2006 automaat die ik te koop zag staan?
Over de R52 carbid kan ik niet veel vinden op het forum. Zijn daar bekende dingen aan? Lekker toeren in de zomer staat me ook wel aan :-)
Bij de R53 heb ik wat gehoord over de motor die niet zo solide zou zijn. Tot welk jaar is dat?
En als jij zelf de keuze hebt tussen deze 3, welke zou jij dan kiezen en waarom? Ik weet dat je niet meer details heb dan hierboven, dus gaat vooral om gevoel.
Ik ben me (nu ze wat betaalbaarder en klassieker worden) aan het inlezen om voor het dagelijks vervoer naar een "nieuwe" Mini over te gaan. Een beetje rondbladeren leert mij al een hoop, maar zou graag ook de verschillen helder hebben in waar je bij de verschillende types extra op moet letten.
Mijn budget geeft mogelijkheid tot:
R50 Cooper 2005/2006, tussen 90.000 en 140.000km
R52 One of Cooper 2004-2006, tussen 100.000 en 140.000km
R53 Cooper S 2002-2004, rond de 140.000km
Heb al menig auto gekocht, dus standaard dingen kan ik wel herkennen. Maar wat zijn bij bovenstaande Minis model of bouwjaar specifieke mankementen?
Ik heb o.a. dit topic gelezen: viewtopic.php?f=22&t=39858 dus ik heb aardig wat info over de R50. Hier staat bijvoorbeeld dat je niet voor een R50 automaat moet gaan. Waarom is dat? En is dat ook voor de 2006 automaat die ik te koop zag staan?
Over de R52 carbid kan ik niet veel vinden op het forum. Zijn daar bekende dingen aan? Lekker toeren in de zomer staat me ook wel aan :-)
Bij de R53 heb ik wat gehoord over de motor die niet zo solide zou zijn. Tot welk jaar is dat?
En als jij zelf de keuze hebt tussen deze 3, welke zou jij dan kiezen en waarom? Ik weet dat je niet meer details heb dan hierboven, dus gaat vooral om gevoel.