Pagina 1 van 1

Aandrijfhoes gescheurd (Binnenste, howto?)

Geplaatst: 25 apr 2007, 12:58
door Night
Allen,

Helaas ben ik alleen nog een lezer op dit forum.
Dit komt omdat wij een Mini Cooper steptronic uit 2001 hebben gekocht.
Maar kregen wij gelijk het goede idee om deze kwa uiterlijk om te bouwen naar een Mini Cooper S Works. 8)
Daar zijn we nu bijna mee klaar.

Hij is gespoten en weer in opbouwende fase.
Dus binnenkort heel snel een compleet verslag! 8)

Maar het volgende, ik kwam er bij controle achter dat de aandrijfhoes aan de bestuurderskant aan de binnenkant gescheurd is.

Nou kon ik in ETK achterhalen dat er een reparatie set voor te koop is.
Dus die is onderweg.
Maar hoe maak je hem in godsnaam los aan de binnenkant? :s
Zodat je die hoes er overheen kan schuivenen weer kan af monteren?

Misschien iemand tips? werkt altijd iets makkelijker :lol:

Geplaatst: 25 apr 2007, 15:50
door FastBunny
Welkom ! Als je btw nog een bumperset zoekt ;) heb er eentje op marktplaats staan ;)

Succes met het ombouwen :)

Geplaatst: 02 mei 2007, 14:11
door Night
Er zit al een complete Works set omheen.

Iig bedankt voor het aanbod! 8)

Geplaatst: 29 mei 2007, 13:43
door Night
Voor de personen die het nog willen weten.

Opzich stelt het niet zoveel voor.
Je moet uiteraard even weten hoe! :mrgreen:
Voor degene die het willen weten let me know... :wink:

Geplaatst: 29 mei 2007, 13:47
door SCUD
Foto's en een verslag is altijd leuk leesmateriaal, hoop het snel te lezen!
Greetz SCUD

Geplaatst: 29 mei 2007, 13:59
door Berthil
Toevallig heb ik hetzelfde, maar ik laat het maken door de dealer.
Sinds zondag op een leuke snelheid van en naar Strahlung Pur zaten er vet-druppels op de binnenkant van de velg.
Het is niet zo heel veel werk maar kan speciaal gereedschap vereisen.

De stuur-kogel en onderste fusseekogel moeten namelijk los om de aandrijfas er uit te kunnen halen. Als die los zijn kan de naaf enigszins weggeklapt worden zodat de as er uitgehaald kan worden. Die twee kogels kunnen enorm vast zitten en kan een speciale trekker nodig zijn, al helpt opwarmen en heel veel hameren ook wel. De veerpoten kunnen blijven zitten, al kan het loshalen van de drie schoeven aan de bovenkant van de veerpoot wat makkelijker zijn zodat het geheel beter weggeklapt kan worden. De dikke geborgde bout op de naaf moet er natuurlijk ook af.