Pagina 1 van 2
Prijs Mini One Pepper
Geplaatst: 14 feb 2006, 11:44
door mars
Mensen,
Ik kan een Mini One Pepper (zwart dak) met handmatige airco kopen. De auto is van Oktober 2003 en is een ex-lease auto. De auto heeft 45000km op de teller. De prijs is €16000,=.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat de prijs betreft........Is dit nu een goede prijs ???
Ik ben benieuwd naar jullie reakties.
Groet,
Marcel
Geplaatst: 14 feb 2006, 11:55
door Maaij
Allereerst welkom op het forum
Bedoel je een Pepper Withe ONE of een Pepper pakket?
Geplaatst: 14 feb 2006, 12:03
door mars
Bedankt alvast voor je reactie !!!
Het is een Pepper White met een Pepper pakket. (er zit ook cruise control op).
Geplaatst: 14 feb 2006, 12:12
door Maaij
Prijs weet ik niet zo. Heb er niet zoveel verstand van. Volgens mij valt het wel mee voor een MINI van 2003.
Een gebruikte ONE in Pepperwhite is wel moeilijk te vinden. Vooral met zwart dak

Is het een particulier verkoop? Prijs kan je altijd nog onderhandelen

Misschien even een proefritje maken?
Geplaatst: 14 feb 2006, 12:19
door Arjan
Welkom Marcel!!
Even terugkomen op je vraag. Hieronder wat "concurrenten":
One 9.000 km op de teller, tenaamstelling 20-01-2004 18.950 euro
One 27.800 km op de teller, tenaamstelling 27-06-2003 18.995 euro
Persoonlijk vind ik de aanbieding die je hebt niet verkeerd.
Kijk ook eens bij wat verschillende MINI dealers voor wat vergelijkingsmateriaal. Daar staan genoeg MINI's met Mini-next garantie.
Dat laatste is een veilig idee.
de MINI NEXT selectie van MINI vind je hier
Laat maar weten wat je keuze wordt. Succes met het maken van de keuze.
Veel forumplezier en graag tot meets

Geplaatst: 14 feb 2006, 12:26
door flyguy
Koop je bij een dealer/autobedrijf en krijg je garantie? Als dat niet zo is dan vind ik de prijs icm deze tellerstand aan de hoge kant. Voor dat geld kun je particulier ook wel een cooper zelfs met chili pakket vinden (misschien een iets oudere) daar zou ik dan eerder voor gaan.
Ik heb mijn toch wel rijk uitgeruste MINI cooper chili met ongeveer dezelfde tellerstand voor minder dan dit verkocht

(was wel jaartje ouder)
Deze was voorzien van 18inch wielen + set wielen met winterbanden, airco, chili pakket, 4 nieuwe sportremschijven, driving lights, K&N filter, MTH, checkered roof, etc.
Wil je de zekerheid van een next (garantie) dan betaal je daar wat meer voor maar daar krijg je ook extra zekerheid voor terug.
Geplaatst: 14 feb 2006, 12:42
door grand_cru
Vind ik persoonlijk en volgens Belgische normen nogal duur. zeker voor een ex leasing die dus zo goed als afgeschreven is.
Vraagje: komt er bij tweedehandse wagens nog van die BPM (of BMP) bovenop de prijs?
Jan
Geplaatst: 14 feb 2006, 13:18
door Eelke
Die BPM is afgedragen toen de auto nieuw was, dat hoeft niet opnieuw, maar daar zie je natuurlijk wel een deel van terug in de vraagprijs/verkoopprijs.
Geplaatst: 14 feb 2006, 14:25
door MINIJCW
De prijzen bij de dealer zijn altijd hoger. Je koopt opties en je krijgt ze nooit meer terug, dat weet iedereen. Ik zou voor dat geld en bouwjaar toch eens even over de grens gaan kijken. Voor dat geld heb je er in Duitsland wel 1 van 2004. Je moet er wel rekening bijhouden dat je voor extra acessoires nog BPM moet betalen
Geplaatst: 14 feb 2006, 14:34
door LUV2XLR8
Kijk anders ff op
deze site van de Douane...
Maakt mss een hoop duidelijk...

Geplaatst: 14 feb 2006, 15:36
door flyguy
MINIJCW schreef:Ik zou voor dat geld en bouwjaar toch eens even over de grens gaan kijken. Voor dat geld heb je er in Duitsland wel 1 van 2004. Je moet er wel rekening bijhouden dat je voor extra acessoires nog BPM moet betalen
Is idd ook een goede optie. Invoeren van een auto stelt echt niks voor. En als je bv in duitsland bij een BMW/MINI dealer koopt krijg je vaak garantie die in NL ook geldig is.
Sommige opties leveren juist weer korting op BPM op, zoals bandenspanningscontrole systeem, boordcomp met verbruiksmeter, 'gordijnairbags'.
Invoeren is zoals ik al zei erg simpel:
-zoek en koop een MINI. Kijk bv op
www.mobile.de daar kun je op postcode zoeken en daarmee voorkomen dat je ver moet rijden.
Spreek met de dealer af dat je de auto komt halen op de dag van de keuring (scheelt weer een trailer huren)
-Maak een afspraak met RDW voor een keuring en vraag meteen een 1-dagskenteken.
-Haal de auto op en rijd met 1-dagskenteken naar keuringsstation (verzekering niet vergeten!)
-Betaal BPM (bij douanepost op keuringsstation)
-Wacht 3 dagen tot je je kenteken ontvangt.
KLAAR!
Geplaatst: 14 feb 2006, 16:14
door flyguy
Heb effe gezocht en als je dat goed doet kun je voor dat geld zelfs een S rijden!
Deze (staat net over de grens bij nijmegen) kost ongeveer 2200 euro BPM om in te voeren. Beetje onderhandelen en je rijd 'm voor dezelfde prijs als die one!
Geplaatst: 14 feb 2006, 16:20
door Jivecar
De One is er alleen in een Salt uitvoering dacht ik.
Het zwarte dak is of de carosserie kleur (dus helemaal zwart) of gespoten.
Geen interesse in een One uit 11-2002? Handmatige airco, zwart en +/- 95.000, waarschijnlijk binnen een paar maanden te koop.

hier ga ik spijt van krijgen

Geplaatst: 14 feb 2006, 16:53
door jschip
flyguy schreef:kost ongeveer 2200 euro BPM om in te voeren. Beetje onderhandelen en je rijd 'm voor dezelfde prijs als die one!
Let wel op de nieuwe BPM tabel. Ik dacht dat deze per 1 januari 2006 is ingegaan. Hiermee betaal je meer BPM!
De nieuwe BPM-Tabel: Al meer dan een jaar wordt er een nieuwe BPM Tabel aangekondigd welke intreed met algehele nieuwe BPM-wetgeving. Deze nieuwe BPM Tabel voorziet in een afschrijving van de BPM naar 0% in 18 jaar en 10 maanden (!!) waar dat nu 9 jaar is tot 10%
Ik weet niet zeker of deze nu al van toepassing is. Dat moet je even bij de douanetelefoon navragen als je dit van plan bent.
succes!

Geplaatst: 14 feb 2006, 17:04
door flyguy
Ik gebruik meestal
deze site. Volgens mij is die wel redelijk accuraat. Als je het exact wilt weten moet ik eerst de netto catalogusprijs hebben en weten welke veiligheids verhogende/brandstof besparende opties erop zitten.