Pagina 1 van 1
Invoeren vanuit Duitsland COC bescheinigung ??????
Geplaatst: 02 jul 2007, 17:04
door Damien-98

Wie weet of kan mij laten zien hoe deze eruit ziet?
Zit deze standaard bij een Mini of moet men deze bij de Dealer aanvragen. Dat heb ik namelijk ook wel eens gehoord?
WIE o WIE kan mij misschien verder helpen?
Bedankt alvast,
Marco
Geplaatst: 02 jul 2007, 17:07
door Eddie
Het ziet eruit als een dubbelzijdig bedrukt A4-tje. Alle wagengegevens, gewichten, maten etc. staan erop. Ik heb mijn MINI uit 10-2005 particulier in duitsland gekocht en heb het gewoon samen met de autopapieren gehad.
Invoeren vanuit Duitsland COC bescheinigung ??????
Geplaatst: 02 jul 2007, 17:11
door Damien-98
Heb jij dit document toevallig nog? Of heb je deze bij invoer in moeten leveren?
Weet jij zo de Duitse naam nog die erop stond dan kan ik eens vragen of deze er misschien al bij zit?
Groet Marco
Geplaatst: 02 jul 2007, 17:27
door Eddie
Ik heb hem even opgezocht. In het duits heet het, daar komt hij:
EG-Ubereinstimmungsbescheinigung.
Het certificaat is autogebonden, chassisnummer etc. staat er namelijk ook op. In principe moet het bij de auto meegeleverd worden, zo niet is het bij de importeur via een dealer te regelen. Ik weet dat ze bij de RDW bij invoer er heel blij mee zijn, scheelt namelijk een hoop moeite.
Geplaatst: 02 jul 2007, 17:37
door coendek
pak wel een duitse importeur... dan betaal je niks...
nederland durven ze er 100 euro voor te vragen

Invoeren vanuit Duitsland COC bescheinigung ??????
Geplaatst: 02 jul 2007, 17:41
door Damien-98
Eddie top man dat je even voor mij hebt gekeken!
Ik zal eens navragen of dat ding er toevallig al bij zit...........scheelt weer werk!
Bedankt en groet!

Geplaatst: 02 jul 2007, 17:43
door coendek
ik heb de mijne ingevoerd zonder... kwest van ff auto opmeten en wegen.. en klaar

Geplaatst: 03 jul 2007, 01:22
door minipino
De coc heb je tegenwoordig niet meer nodig. Bespaar je de moeite (en het geld)
Geplaatst: 03 jul 2007, 08:52
door Eddie
Dat het COC niet perse nodig is klopt. Het is echter wel handig om te hebben. Ten eerste staan alle juiste gegevens erop, en het bespaart de RDW moeite en vooral tijd om die gegevens uit te gaan zoeken. Als het de RDW tijd bespaart, bespaart het jou dus ook tijd.
Ik zou er dus niet teveel moeite en geld aan gaan besteden, maar handig is het zeker wel.
Geplaatst: 11 jul 2007, 20:49
door marcelm
Van de RDW sited:
Certificaat van Overeenstemming (CVO)
Het Certificaat van Overeenstemming is het “geboortebewijs” van het voertuig. Sinds enkele jaren hebben personenauto’s, motorfietsen, bromfietsen en driewielige motorrijtuigen die Europees typegoedgekeurd zijn een CVO. Hierop staan alle specificaties van het voertuig.
Met het CVO wordt aangetoond dat het voertuig voldoet aan de gestelde toelatingseisen. Als u bij de invoerkeuring bij de RDW geen CVO meeneemt, dan kan dit in bepaalde gevallen betekenen dat u voor extra kosten komt te staan. Dit is afhankelijk van het land van herkomst van het voertuig.
Ook kan het voorkomen dat bepaalde technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs ontbreken, met name de trekgewichten. Bij het ontbreken van de trekgewichten mag u met het voertuig geen aanhangwagen trekken.
dus als je met je tandemasser caravan achter je mini op vakantie wil dan wel een cvo
ik kreeg hem overigens gratis bij de duitse dealer waar ik onze mini kocht
Geplaatst: 31 okt 2008, 15:53
door smetje
weet er iemand hoe het zit om een mini vanuit duitsland naar belgïe in te voeren?
de cooper s heeft er 175pk maar kan deze naar 163pk gebracht worden zodat er zoveel inschrijvingstaxen niet hoeft betaald te worden?
Geplaatst: 31 okt 2008, 17:37
door Sven
Is het dan de bedoeling om het later weer naar die 175 pk te brengen?
Zoniet, dan kun je hem misschien wel laten chip'down'tunen? Ipv meer pk's ietsje minder....
Als je wel weer 175 pk wil lijkt me dit wel een duur grapje..

Geplaatst: 02 nov 2008, 12:29
door smetje
ik wel hem enkel op papier naar 163pk zodat de inschrijving in belgïe niet zo duur is.