Pagina 1 van 2

Rammelende SuperSprint uitlaat

Geplaatst: 24 aug 2007, 14:52
door snans
zoals jullie weten onlangs een volledige SS uitlaat geplaatst.

nu rammelt dat ding nogal fel. reden hiervoor is dat de achterpijp op een steunbalk rust.

Afbeelding


ik vraag me af hoe ik deze superirritante herrie kan wegkrijgen.
de pijp rust (beetje onder druk) op die balk. voor de rest hangt ie aan de originele ophangrubbers.

kan/mag ik die pijp aan die verstevigingsbalk vastmaken ? (hoe?)
kan ik er iets (rubber??) tussensteken om de trillingen op te vangen ?
kan het kwaad als de uitlaatbuis vasthangt (en niet meer kan bewegen ?)

Geplaatst: 24 aug 2007, 16:02
door hansie
vastmaken is een slecht idee : de trillingen gaan je hele carroserie door en blijven kabaal maken.
En : Door het kantelen van je motor bij gasgeven/lossen komt de uitlaat onder spanning te staan en deze gaat na een tijdje scheuren..

na mijn inzicht heb je 2 opties :
1- de uitlaat hoger hangen zodat deze de balk niet meer raakt met een gewijzigd ophangsysteem.kweet niet of het mogelijk/ruimte is, zal niet.
2- de uitlaat eronder uit en ter plaatse van het raakpunt de pijp ovaal persen (heet stoken?) De doorlaat zal ongeveer gelijk blijven.Of iets van een deuk maken, zal theoretisch verlies geven maar praktisch onmerkbaar zijn.

Het lijkt me bijzonder onwenselijk om de versteviging te gaan wijzigen, ik zou het altijd in de uitlaat zoeken.

Suc7

Geplaatst: 24 aug 2007, 20:05
door Peter
Mijn Milltek lag ook klem op de verstevigingsbalk. Gaf een hoop trillingen... Je benen gingen op een gegeven moment gewoon tintelen.

Ik zou inderdaad ook de uitlaat warm stoken en kijken of je er een lichte 'knik' in kan krijgen of zoals Hansie aangeeft de uitlaat ovaal proberen te maken.

Je kan wellicht iets ruimte winnen door de verstevigingsbalk een aantal mm te laten zakken door er een paar RVS ringen tussen te leggen. Ik denk dat dat verder geen enorme gevolgen heeft.

succes,
Peter

Geplaatst: 24 aug 2007, 20:07
door coendek
ik ben ook voor het knikje maken.. steunen verkorten zou ook optie zijn maar weet niet hoe het met de ruimte zit!

ik ga ook voor de optie knikje maken of deukje maken... probleem is dat je niet weet of hij daarna nog gaat zakken..

misschien beide doen..

Coen

Geplaatst: 24 aug 2007, 20:53
door snans
knoei niet graag met de verstevigingsbalken. die krengen zitten er niet voor niets onder. is behoorlijk stuk staal dat een groot bevestigingsvlak heeft met het chasis. als je daar ringen of dergelijke gaat tussen steken ben je naar mijn gevoel je stevigheid kwijt.
wat ik wel kan bekijken is of ik in staal een soort spacer kan maken die de volledige draagvlak gebruikt. toch best even navragen bij de stealer zodat de stabiliteit van de wagen niet in gedrang komt.

spacer ism knikje/ovaaltje is mss wel een oplossing idd :)

bedankt alvast voor de input !!

B's

Geplaatst: 24 aug 2007, 21:01
door BigD
Je kan natuurlijk ook iets van rubber of dik isolatie materiaal ertussen doen en kijken of dat helpt. Als dat dan niks is kan je altijd nog een knikje maken :roll:

Greetz BigD

Geplaatst: 24 aug 2007, 21:11
door snans
weet niet direct iets dat bestand is tegen de hitte van de uitlaat ...

Geplaatst: 24 aug 2007, 21:13
door BigD
Eigenlijk zou je dan zoiets moeten hebben net als onder tegen je motorkap maar dan wat dikker :roll: zou alleen niet weten waar je dat moet halen :? bouwmarkt miss :roll:

Greetz BigD

Geplaatst: 24 aug 2007, 21:53
door maus105
BigD schreef:Eigenlijk zou je dan zoiets moeten hebben net als onder tegen je motorkap maar dan wat dikker :roll: zou alleen niet weten waar je dat moet halen :? bouwmarkt miss :roll:

Greetz BigD
:lachuh zou dat zeker niet gebruiken dan gaat het een beetje roken(een uitlaat word heet)
als je een soort demping zou willen zou je aan iet moeten denken van aluminium met een rubberlaag erin
zoals ik het verhaal lees zou ik ook zeggen hang hem wat lager
succes in ieder geval echt weer lekker heb je een mooie pijp rammelt die :? :wink:

Geplaatst: 24 aug 2007, 21:56
door BigD
@maus105: Daarom moet je daar ook hittebestendige voor gebruiken :p die is er ook :D

Greetz BigD

Geplaatst: 24 aug 2007, 21:59
door maus105
BigD schreef:@maus105: Daarom moet je daar ook hittebestendige voor gebruiken :p die is er ook :D

Greetz BigD
oke dat wist ik niet sorry dan
dacht dat je letterlijk dat spul bedoelde want dat gaat schroeien en is zeker niet hittebestendig

Geplaatst: 24 aug 2007, 22:17
door kwiebje
in de kartsport gebruiken ze ook een soort isolatietape. En deze kan tegen hevige tempraturen. Alleen weet niet of die nog verkrijgbaar is. Maar het is er wel geweest. Maar isolatie zal het klapperen al dempen.

Geplaatst: 24 aug 2007, 22:19
door marss
Over een spruit wordt toch ook regelmatig iets van canvas of iets dergelijks gedraaid, is dat niets?

marss

Geplaatst: 24 aug 2007, 23:22
door snans
de spruit is mooi ingetaped... daar is geen probleem. het zit hem in de achterdemper die op de steunbalk rust

Geplaatst: 25 aug 2007, 00:09
door marss
@ snans, ik snap idd dat de spruit goed is ingetapt (heb je verhaal gelezen). Wat ik bedoelde is dat die tape mogelijk iets kan zijn om oover de achterdemper te tapen, zodat de tape tussen de achterdemper en steunbalk komt. Klaarblijkelijk kan deze tape tegen hitte, anders kan die niet om de spruit. Da war ut idee, ge kekt mar of ge er wa mee ken :mrgreen: Heb er verder geen verstand van, maar tracht creatief met je mee te denken.

marss