Pagina 1 van 1

wheelspin en vermogensterugval

Geplaatst: 05 mar 2006, 20:06
door mini7benno
Trok vanmiddag lekker sportief op (had weer eens een CRX te verslaan) kreeg heftige wielspin en liet het gas los. Vervolgens valt het toerental volledig weg en pakt slechts na rustig voelen aan het pedaal weer op. Grijpt hier een of andere beveiliging in? Pas na paar keer pompen op het gas met ingedrukte koppeling kreeg de MINI weer porrie om van start te gaan.
De CRX was weg maar de "S" kwam lekker bij, toch een beetje verloren gevoel.
Ik weet misschien niet verstandig te "sporten met Honda's maar kan het niet laten.

Wat gebeurd er met de MINI?

Geplaatst: 05 mar 2006, 20:12
door snans
k zou me geen zorgen maken, heb'k ook al gehad.
volgens mij één of andere beveiliging. k geloof dat mijn traction control op dat moment weigerde, k felle wheelspin kreeg, en dan van het gas moest en ik even weinig koppel had. ff pompen en was voorbij.

alsof ze zich verslikt had

Geplaatst: 05 mar 2006, 20:32
door Herbie
@Benno, laat die CRX-en gewoon met rust man! Is de moeite toch niet? En met die hapering van je MCSC van vandaag krijgen ze alleen maar kapsones.

Afbeelding

Re: wheelspin en vermogensterugval

Geplaatst: 05 mar 2006, 21:48
door werner
mini7benno schreef:Trok vanmiddag lekker sportief op (had weer eens een CRX te verslaan) kreeg heftige wielspin en liet het gas los. Vervolgens valt het toerental volledig weg en pakt slechts na rustig voelen aan het pedaal weer op. Grijpt hier een of andere beveiliging in? Pas na paar keer pompen op het gas met ingedrukte koppeling kreeg de MINI weer porrie om van start te gaan.
De CRX was weg maar de "S" kwam lekker bij, toch een beetje verloren gevoel.
Ik weet misschien niet verstandig te "sporten met Honda's maar kan het niet laten.

Wat gebeurd er met de MINI?
Traction controle uitzetten :lol:

Geplaatst: 05 mar 2006, 22:41
door Arjan
en meegaan naar Circuit Zandvoort :mrgreen:

Geplaatst: 05 mar 2006, 23:19
door Mini Poeper
Ik vind mijn MINI ook snel spinnen. Vooral al het maar een beetje vochtig wegdek is. :(

Geplaatst: 06 mar 2006, 09:22
door FastBunny
Waarschijnlijk brande het lampje van je ASC+T/DSC. Die heeft 3 standen:
Uit: Hij doet niets
Knipperen: Om aan te geven dat die jouw toch echt een beetje moet helpen met wegrijden
Aan: Dit wordt is teveel! Ik zal je eens flink inhouden :wink:

Geplaatst: 07 mar 2006, 12:26
door Sepp
Wielspin bij het wegrijden???...hmmm...dan moet je de rem eens vol intrappen op besneeuwd wegdek:
onmiddellijk een ingrijpende ABS. En dat is pas een vreemde ervaring. Het zal wel veiliger zijn maar ik moet er aan wennen...

Geplaatst: 07 mar 2006, 16:06
door Robert
Sepp schreef:Wielspin bij het wegrijden???...hmmm...dan moet je de rem eens vol intrappen op besneeuwd wegdek:
onmiddellijk een ingrijpende ABS. En dat is pas een vreemde ervaring. Het zal wel veiliger zijn maar ik moet er aan wennen...
Euh, het is toch ook de bedoeling dat ABS onmiddelijk reageert? Als ie pas na een paar seconden reageert, dan lig jij al in de sloot. Zo onbestuurbaar is je wagen.
Als je de mogelijkheid een keer hebt, doe eens mee aan een slipcursus. Echt supergaaf om dat een keer te doen en mee te maken. In Lelystad, bij de ANWB, laten ze je rijden in de wagen met uitschakelbare ABS. Eerst de ABS uit, en remmen. Nou werkelijk, je glijdt bijkant van de baan af. Met ABS aan, blijf je gewoon sturen en corrigeren en eigenlijk geen centje pijn.

Wat betreft de traction control, als die ingrijpt verlies je een bult vermogen. Resultaat: Je kijkt in de uitlaat van de Japanner, en moet je alle zeilen bijzetten om weer gelijk te komen. Dus precies de juiste grip zoeken, zodat de ASC+T net niet ingrijpt; dan spuit je "asfaltkrullend" weg (bij wijze van dan...). Afbeelding

Geplaatst: 09 mar 2006, 13:24
door Eelke
Hebben we het nou over traction control of over ABS? ;)

Edit: dit is een retorische vraag - m.a.w. antwoord wordt niet verwacht - en mag door de moddereter als hint worden opgevat ;)

Geplaatst: 09 mar 2006, 15:39
door Robert
Beide... We begonnen met ASC+T, dan een zijsprongetje naar de ABS. En weer terug naar ASC+T. En over CBC hebben we het nog niet gehad....