Pagina 1 van 7

Trillen bij optrekken (na verlaging)

Geplaatst: 29 nov 2007, 14:40
door Geert-Jan
Ik heb deze week mijn MINI Cooper S laten verlagen en nu voel ik bij het optrekken een trilling.
Weet iemand misschien waar ik naar zou moeten kijken / laten kijken?

Geplaatst: 29 nov 2007, 14:54
door mso
Waar heb je hem laten verlagen? Hebben ze hem ook uitgelijnd?

Geplaatst: 29 nov 2007, 14:56
door Geert-Jan
Hij is nog niet uitgelijnd er werd namelijk gezegd dat ik dat beter pas kon doen na +- 2 weken.
Maar toen ik belde dat ik het alleen had met optrekken werd gezegd dat dit niet door het uitlijnen kon komen.

Geplaatst: 29 nov 2007, 15:03
door Peter
Komt dit niet uit de aangrijfassen? Die zijn op een bepaalde rijhoogte ingesleten en nu is die rijhoogte verandert en dus moeten ze wellicht opnieuw inslijten...

Geplaatst: 29 nov 2007, 15:08
door Geert-Jan
OK, de auto heeft inmiddels al 70.000 gereden.
Kan dit verder geen kwaad? en hoelang zou zoiets ongeveer kunnen duren?

PS Heeft niemand anders met de Coen-veren hier last van? Want die zouden het dan ook moeten hebben.

Geplaatst: 29 nov 2007, 15:08
door Berthil
Dat is het, zeker als die al wat kilometers heeft gelopen.

Oplossing is nieuwe aandrijfassen met nieuwe homokeneten of veel kilometers maken zodat de homokeneten onder de nieuwe hoek ook ingesleten raken.

In Duitsland doet men wel eens opvulringen aan het uiteinde van de assen om de hoek zo ook weer gelijk te krijgen, of zelfs het motorblok met versnellingsbak wat hoger zetten.

Geplaatst: 29 nov 2007, 15:17
door Berthil
Ik had het ook met Eibach veren, het maakt niet uit welke verlaging het is. Het gaat er om hoeveel de hoek die de homokeneten maken is verkleind na verlagen en hoeveel de homokeneten zijn ingesleten.

Bij werd het steeds wat minder, na 5000 kilometer een stuk mindern en na 10.000 kilometer geheel weg.

Geplaatst: 29 nov 2007, 15:20
door Geert-Jan
Berthil schreef:Oplossing is nieuwe aandrijfassen met nieuwe homokeneten of veel kilometers maken zodat de homokeneten onder de nieuwe hoek ook ingesleten raken.
Zeker een duur grapje?

Geplaatst: 29 nov 2007, 15:29
door Berthil
Paar honderd per stuk dacht ik. Inderdaad niet goedkoop dus.

Geplaatst: 29 nov 2007, 16:33
door Peter
Meer dan een paar honderd per stuk zegt mijn gevoel...

Geplaatst: 29 nov 2007, 20:23
door Hans
Is het niet dat je banden nog koud en een beetje vierkant zijn? Nadat die een tijdje heeft stilgestaan..

Geplaatst: 29 nov 2007, 20:42
door Wint
Hans schreef:Is het niet dat je banden nog koud en een beetje vierkant zijn? Nadat die een tijdje heeft stilgestaan..
Nee, dit heb je alleen maar vanaf 1000 RPM tot ongeveer 2000 RPM.
Daarboven is het weg.
Je hebt er dus ook last van als je motor/banden warm zijn.
Het zijn inderdaad die homokeneetrubbers, ik had er ook last van, maar na een paar duizend kilometertjes was het weg.

Geplaatst: 30 nov 2007, 12:16
door Geert-Jan
Dat wordt dus kilometers maken.
Zijn er verder nog tips wat wel of juist niet te doen?

Geplaatst: 03 dec 2007, 16:44
door Wint
Geert-Jan schreef:Dat wordt dus kilometers maken.
Zijn er verder nog tips wat wel of juist niet te doen?
Een motordemper monteren hielp iets met het verminderen van het trillen bij mij, alleen trilt wel weer de rest van auto...
Tja.., keuzes maken.
(of gewoon weer omhoog met dat ding. :wink: )