Pagina 1 van 2
Mogelijk aanschaf Cooper S
Geplaatst: 04 nov 2007, 22:04
door CTMINI
Hallo,
Zit er aan te denken om onze cooper in te ruilen voor een cooper s.
Waar moet je op letten bij een cooper s oftewel wat zijn de zwakke punten van een cooper s.
Alle tips zijn welkom.
Gr.
Cindy.
Geplaatst: 04 nov 2007, 22:11
door kwiebje
ligt er aan uit welk jaar je een mini gaat kopen.
Geplaatst: 04 nov 2007, 23:16
door CTMINI
Dat weet ik nog niet, enigste eis is dat die weinig km. moet hebben gelopen uitgang is daarbij <50.000 km maar zeker niet meer dan 75.000 km.
Kun je me eventueel de zwakke plekken per bouwjaar kunnen vertellen ?
BVD !
Gr.
Cindy.
Geplaatst: 04 nov 2007, 23:47
door mso
Koop een Mini Next bij de BMW dealer dan krijg je 2 jaar garantie

Geplaatst: 05 nov 2007, 08:11
door snans
idd, mini next lijkt me meest aangewezen
Geplaatst: 05 nov 2007, 08:54
door Kees en Annet
Mocht je nog een mooie cooper s zoeken. Bij Jan de Jong in Hilversum staan er 3 en de 4de komt eraan.

Annet
Geplaatst: 05 nov 2007, 08:59
door stanleyh
Ik ben bezig mijn S in te ruilen op een clubman.
Dan komt er weer een Sje te koop
Keuze genoeg lijkt me.
Zwakke plekken vraag je?
Die heeft een MINI toch geen
Gr Stein
Geplaatst: 05 nov 2007, 09:59
door speedy
Gewoon met garantie kopen , als er dan zwakke punten zijn dan valt het onder de garantie. Of je laat de auto Dekra of Anwb keuren voor ongeveer 250 euro en die kijken de auto ook helemaal na en daarna krijg je een uigebreid rapport daar staat alles in over de auto
succes ermee
gr,
speedy
Geplaatst: 05 nov 2007, 13:48
door werner
Als je de keuze hebt neem dan een facelift model (vanaf 11-2004)
Verbeterde versnellingsbakverhuidingen en betere coating in de compressor enz.
Geplaatst: 05 nov 2007, 17:10
door CTMINI
Ik doel meer op b.v. van de cooper en one is bekend dat de eerste jaren er slechte versn.bakken in lagen.
Geld dat niet voor de cooper S, dergelijke kwalen. Hoe goed is de motor ?
Gr.
Cindy.
Geplaatst: 05 nov 2007, 17:15
door Berthil
De motor is beresterk. Alleen de koppeling van de S wil nog wel eens wat herrie maken maar wat ook niet weer hoeft te betekenen dat er een nieuwe in moet. Verder zijn het allemaal maar kleine dingetjes of zeer sporadisch dus niet direct als een zwak punt aan te merken. Roest onder de dorpel ook even nakijken.
Bij de facelift gaat de linker (vloeistofgevulde) motorsteun nog wel eens kapot, die lekt dan.
Geplaatst: 01 dec 2007, 15:51
door WoK
ik ga me hier sinds een tijd weg geweest ook maar ff op verder....
Heb een 2004 S'je gezien, faceliftje, xenon alles dr op en dr aan om t maar zo te zeggen...
daarbij is t ook nog is een Works uitvoering...masw 218 pony's onder de kap....
24.900 moet die kosten.....
kan iemand mij advies geven of dit duur/goedkoop, goeie koop, slechte koop is ???
Het proefritje vond ik heerlijk...alleen vind dat ie wat wazig in de 3e versnelling is te krijgen....opmerkingen hierover??
Geplaatst: 01 dec 2007, 20:56
door kwiebje
ten eerst heeft een works 210 pk (opgegeven). Tevens moet de auto lekker schakelen dus ook goed in zijn 3. Was dit toen hij koud was of toen hij warm was ?
Hoeveel heeft de mini gelopen ? Dan is het beter te kijken of het een reƫle prijs is.
Geplaatst: 03 dec 2007, 09:17
door WoK
45000 gelopen...
er zou een "works" kit aangeschaft zijn van wat is t .....5000 euri ofzo...
en dat zou dan 218 pk zijn....
toen die koud was...was t niet zo eenvoudig om m naar de 3 te schakelen...
t was een beejte zoeken zeg maar (kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de bak gewoon nog
niet gewend ben...)
eenmaal in de 3 naar de 4 en 5 en 6 was niet zo'n probleem....
Geplaatst: 03 dec 2007, 09:35
door FastBunny
WoK schreef:45000 gelopen...
er zou een "works" kit aangeschaft zijn van wat is t .....5000 euri ofzo...
en dat zou dan 218 pk zijn....
toen die koud was...was t niet zo eenvoudig om m naar de 3 te schakelen...
t was een beejte zoeken zeg maar (kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de bak gewoon nog
niet gewend ben...)
eenmaal in de 3 naar de 4 en 5 en 6 was niet zo'n probleem....
Je hebt maar 2 Works kits.
1 van 200PK (opgegeven!) en
1 van 210PK (opgegeven!) deze is hetzelfde als de 200PK kit, maar ook met een JCW luchtfilter en JCW bougies.
De 210PK kit haalt op de testbank echter maar 200 gemeten PK.
Je kunt er wel 218PK gemeten! uit krijgen, maar dan moet je met de Works naar Beek toe om hem te laten chippen. Standaard heb je dus geen 218PK !