Pagina 1 van 2
Hoe herken ik het verschil tussen motor van ONE en COOPER ?
Geplaatst: 12 nov 2007, 14:14
door miniracer
ik ben aan het kijken voor een nieuwe "2dehands" cooper motor .
maar hoe kan ik er zeker van zijn dat ik de COOPER motor aankoop, en niet de motor voor de ONE ???
de schroothandelaars zeggen allemaal " jaja , het is voor de cooper", maar ze kunnen mij niet zeggen waarom ?
bedankt.
Geplaatst: 12 nov 2007, 15:26
door Boudie
Er is geen verschil . Zelfs het gasklep is hetzelfde.
bron:
www.RealOEM.COM
Wat ze ooit bij Topgear beweert hebben;koop een One en laat 'em chippen.
En je hebt een Cooper voor een One prijs.
Misschien heeft iemand wel verschil gezien.Dacht altijd dat de Gasklep kleiner was.
Geplaatst: 12 nov 2007, 15:29
door Jenkins
Boudie schreef:Er is geen verschil . Zelfs het gasklep is hetzelfde.
bron:
www.RealOEM.COM
Wat ze ooit bij Topgear beweert hebben;koop een One en laat 'em chippen.
En je hebt een Cooper voor een One prijs.
Das idd een goed idee.
De motor van een One zal goedkoper verhandeld worden dan die van een Cooper.
En een chipkuur bij Beek zal nog steeds goedkoper zijn.
Geplaatst: 12 nov 2007, 15:36
door miniracer
Jenkins schreef:Boudie schreef:Er is geen verschil . Zelfs het gasklep is hetzelfde.
bron:
www.RealOEM.COM
Wat ze ooit bij Topgear beweert hebben;koop een One en laat 'em chippen.
En je hebt een Cooper voor een One prijs.
Das idd een goed idee.
De motor van een One zal goedkoper verhandeld worden dan die van een Cooper.
En een chipkuur bij Beek zal nog steeds goedkoper zijn.
no way , ik steek geen one motor in men cooper,
ik weet bijna zeker dat er bepaalde dingen zijn die anders zijn,
ik heb al een chip bij beek en die is afgesteld op een cooper en niet op een one,
en moest ik dan een one motor erin steken dan zou dat misschien niet zo een goed idee zijn mits ik er nu 126 pk'tjes aan de krukas uit haal....
en die prijs van een one en een cooper zijn net hetzelfde hoor....
Geplaatst: 12 nov 2007, 15:47
door Jenkins
miniracer schreef:no way , ik steek geen one motor in men cooper,
ik weet bijna zeker dat er bepaalde dingen zijn die anders zijn,
...
en die prijs van een one en een cooper zijn net hetzelfde hoor....
Mooi!
Is dat ook weer opgelost.

Geplaatst: 12 nov 2007, 16:04
door FastBunny
Het enige verschil tussen een One en een Cooper is dat de software (!) een One begrenst. De gasklep gaat maar 85% open ipv de volle 100%. Dit alles wordt puur software matig gedaan.
Alle partnumbers van een One of een Cooper blok zijn hetzelfde.
Motor ONE
Motor Cooper
Geplaatst: 12 nov 2007, 16:05
door coendek
dan zou het voor mij makkelijk zijn
one blokje voor weinugh!
Geplaatst: 12 nov 2007, 16:15
door miniracer
Jenkins schreef:miniracer schreef:no way , ik steek geen one motor in men cooper,
ik weet bijna zeker dat er bepaalde dingen zijn die anders zijn,
...
en die prijs van een one en een cooper zijn net hetzelfde hoor....
Mooi!
Is dat ook weer opgelost.

ja , maar zoveel weet ik er ook niet van.... hehe....

Geplaatst: 12 nov 2007, 16:19
door miniracer
FastBunny schreef:Het enige verschil tussen een One en een Cooper is dat de software (!) een One begrenst. De gasklep gaat maar 85% open ipv de volle 100%. Dit alles wordt puur software matig gedaan.
Alle partnumbers van een One of een Cooper blok zijn hetzelfde.
Motor ONE
Motor Cooper
super ,
daar heb je nu wat aan se...
Dus als ik het goed begrijp en Stel dan dat ik een ONE blokje koop,
dan zal de beeksoftware (geschreven op basis van de oorspronkelijk coopersoftware) genoeg zijn om het oneblokje te doen reageren als mijn oorspronkelijk cooper blokje....
oef.. wat een zin ... maar hij is eruit en ik hoop dat hij duidelijk genoeg is...

Geplaatst: 12 nov 2007, 16:27
door coendek
ik zou ALTIJD nieuwe software laten schrijven op een nieuw blokje.... nietwaar?
Coen
Geplaatst: 12 nov 2007, 16:47
door FastBunny
btw waarom ben je aan het kijken naar een nieuw motorblok?
Geplaatst: 12 nov 2007, 16:57
door miniracer
FastBunny schreef:btw waarom ben je aan het kijken naar een nieuw motorblok?
ik ben zo stom geweest om met te weinig olie te rijden , mag. mijn krukas en drijfstangen beschadigd ?
had 3 maand gelden er nog een litertje 5w40 bijgedaan, maar blijkbaar niet genoeg en nu zit ik dus met de gebakken peren (zoals ze dat hier zeggen)
maar nu dat het nieuwe blok er toch al uit is , ben ik aan het overwegen een cilinderkoptuning te doen. maar is het mogelijk dit zelf te doen ? en wat zouden jullie doen om wat meer vermogend te zijn?
beter een cilinderkop tuning of beter een nieuw vliegwiel. Ik heb al een goede helix koppeling.
Geplaatst: 12 nov 2007, 20:20
door minibandit
Boudie schreef:Er is geen verschil . Zelfs het gasklep is hetzelfde.
bron:
www.RealOEM.COM
Wat ze ooit bij Topgear beweert hebben;koop een One en laat 'em chippen.
En je hebt een Cooper voor een One prijs.
Misschien heeft iemand wel verschil gezien.Dacht altijd dat de Gasklep kleiner was.
heb ik ook altijd gedacht...tenminste dat hebben "kenners" mij verteld
enkel de gasklep, de uitlaat en de versnellingsbak is anders...NOT dus !!
dan blijft enkel nog de uitlaat en de versnellingsbak over,
uitlaatje is zeker anders

heb ik met m'n eigen ogen mogen zien

de cooper is enkele mm's groter in diameter dan de One, en dan gaat het niet over het sierstukje,
maar wel degelijk de pijp vanaf het spruitje...of het spruitje zelf ook anders is kan ik niet zeggen

Geplaatst: 12 nov 2007, 23:10
door Mini Poeper
Dat er geen verschillen zijn tussen de One en Cooper blok klopt. Ook dat de gaskleppen gelijk zijn klopt ook. Al is deze bij tóch 11,2% gegroeid.
Maar...
Volgens mij zijn er wel degelijk nog hardware matige verschillen tussen de pré-facelift One en pré-facelift Cooper. Vanaf de facelift is er enkel dat software verschil. Volgens zit er bij de pré-facelift modellen een verschil in uitlaat.
M'n dealer merkte al eens op dat 'ie 't zo raar vond dat mijn na de 4000 tpm blijft trekken, terwijl de One's daarmee ophouden bij 3500 tpm.
minibandit schreef:
uitlaatje is zeker anders

heb ik met m'n eigen ogen mogen zien

de cooper is enkele mm's groter in diameter dan de One, en dan gaat het niet over het sierstukje,
maar wel degelijk de pijp vanaf het spruitje...of het spruitje zelf ook anders is kan ik niet zeggen

Klopt, weet echter niet zeker of dat bij de facelift versies ook nog is.
Geplaatst: 13 nov 2007, 10:28
door FastBunny
miniracer schreef:FastBunny schreef:btw waarom ben je aan het kijken naar een nieuw motorblok?
ik ben zo stom geweest om met te weinig olie te rijden , mag. mijn krukas en drijfstangen beschadigd ?
had 3 maand gelden er nog een litertje 5w40 bijgedaan, maar blijkbaar niet genoeg en nu zit ik dus met de gebakken peren (zoals ze dat hier zeggen)
maar nu dat het nieuwe blok er toch al uit is , ben ik aan het overwegen een cilinderkoptuning te doen. maar is het mogelijk dit zelf te doen ? en wat zouden jullie doen om wat meer vermogend te zijn?
beter een cilinderkop tuning of beter een nieuw vliegwiel. Ik heb al een goede helix koppeling.
Als je nog een reserve of donor cilinderkop zoekt.. we hebben er nog eentje liggen, ongeveer 40.000km netjes mee gereden
