Pagina 1 van 2

Gereduceerd vermogen

Geplaatst: 18 jan 2008, 10:50
door llaura
hallo allemaal,

ik heb eventjes een vraag..
ik lees nu net even de offerte door van de mini cooper s cabrio (rh31)
En nu zie ik onder alle opties "gereduceerd vermogen" staan.
Wat betekend dit?
En waarom zit dit erop?

Alvast bedankt!

llaura :)

Geplaatst: 18 jan 2008, 10:52
door frankie
Je bent van Belgie? Dan zal het te maken hebben dat je ipv 170pk, 163pk hebt ivm de taksen e.d.

Geplaatst: 18 jan 2008, 10:54
door llaura
frankie schreef:Je bent van Belgie? Dan zal het te maken hebben dat je ipv 170pk, 163pk hebt ivm de taksen e.d.
Dat klopt, dus in belgië halen ze het vermogen terug naar 163pk? en is dit verplicht?
Merk je groot verschil in die 7pk verschil?

Geplaatst: 18 jan 2008, 10:58
door frankie
Bij 163pk ligt toch een grens voor de taksen als ik me niet vergis, scheelt het ook wel een hoop. Volgens mij werden alle S'en R53 en R52 in Belgie "geknepen" tot 163pk. Denk niet dat je heel veel voelt dan die 7pk minder, en anders kun ja altijd langs Beek Autoracing :roll:

Geplaatst: 18 jan 2008, 17:42
door snans
gereduceerd vermogen is 163pk
BIV 1239.00 euro
jaarlijkse rijtaks 231.66 euro

standaard vermogen is 175pk
BIV 2478.00 euro
jaarlijkse rijtaks 231.66 euro

je kan in belgië rustig de 175pk versie verkrijgen, maar kost je meer aan BIV

Geplaatst: 19 jan 2008, 21:56
door llaura
Bedank allemaal voor de nuttige antwoorden! :D
ik heb even wat opgezocht op internet en dan kom ik aan het volgende:

"De belasting op de inverkeerstelling (BIV) is een eenmalig geïnde taks op elke verkoop van personenauto's, auto's voor dubbel gebruik, minibussen en motorfietsen. De belasting is verschuldigd op grond van het vermogen van hun motor, uitgedrukt hetzij in fiscale PK, hetzij in kilowatt (kW). Indien het vermogen van een motor berekend in fiscale PK en kW aanleiding geeft tot een verschillend bedrag, wordt steeds het hoogste tarief genomen. U betaalt deze belasting niet aan de verkoper, maar aan de Administratie der Directe Belastingen van wie u een aanslagbiljet krijgt."


Dus als ik de auto koop met het gereduceerde vermogen, en ik laat hm daarna, na een paar maandjes eventueel bij bmw zelf terug zetten op de standaard 170 pk. moet er dan alsnog bij betaald worden? of zal dit problemen geven?

Bedankt iig! :)

Geplaatst: 19 jan 2008, 22:11
door Fred
Een beetje garagist zal die 170 pk zelfs zo laten :wink:

Geplaatst: 19 jan 2008, 22:28
door snans
als je hem bij BMW/MINI belgië laat aanpassen, is hij wettelijk verplicht om dit door te geven aan de fiscus. Nederlandse dealers gaan hier normaal geen problemen rond maken :wink:

Geplaatst: 20 jan 2008, 15:33
door llaura
snans schreef:als je hem bij BMW/MINI belgië laat aanpassen, is hij wettelijk verplicht om dit door te geven aan de fiscus. Nederlandse dealers gaan hier normaal geen problemen rond maken :wink:

Stel als ik het in Nederland terug laat zetten, telt de garantie dan nog?

Geplaatst: 20 jan 2008, 16:03
door snans
k zie geen probleem...

maar

het leven is één groot vraagteken :mrgreen:

Geplaatst: 20 jan 2008, 16:54
door FastBunny
Officieel maf je toch in Belgie helemaal geen tuning doen? Tenminste zoiets heb ik wel eens gehoord van een belg ;).

Overigens als je in Nederland een Workskit in je Cooper S laat bouwen blijft je auto op kenteken nog steeds 170PK houden :s. Maar het wordt hier pas een 'probleem' als je meer dan 30% ofzoiets afwijkt van je orginele vermogen.

En de dealer zal het terugzetten van 163PK naar 170+ niet kunnen zien :) Maar als je het dan toch laat doen ga dan even langs bv Beek, dan krijg je meer dan 170PK er voor terug :wink:

Geplaatst: 20 jan 2008, 17:17
door snans
Beek heeft toch nog geen oplossing voor aanpassen van de resentste R56's ?

Geplaatst: 20 jan 2008, 17:24
door FastBunny
snans schreef:Beek heeft toch nog geen oplossing voor aanpassen van de resentste R56's ?
De cabrio is nog van het vorige model :) In dit geval dus de R52 (cabrio), welke hetzelfde is als de R53 Cooper S, maar dan zonder een dakje :)

Geplaatst: 20 jan 2008, 17:35
door snans
haja, klopt, maar was weer te fel met de mijne bezig :wink: :mrgreen:

Geplaatst: 20 jan 2008, 18:02
door Ivo
Ik zou me om die 7 pk minder op papier maar niet al te druk maken. Het zou me trouwens niets verbazen als er niet of nauwelijks verschil zou zijn in vermogen tussen de 163 pk- en de 170 pk-versie als je ze allebei op de testbank zou zetten.