Pagina 1 van 1

Olielampje

Geplaatst: 14 feb 2008, 18:03
door frankie
Het volgende,

Wanneer ik flink doortrap en dan ook echt flink, gaat na een tijdje bij hobbels en bochten het olielampje branden. Dan flikkert het vervolgens een beetje en gaat het weer uit. Bij gewoon doortrappen, zeg paar keer tot 6000 toeren is er niks aan de hand, alleen bij extreem gassen dus.

Oliepeil is verder goed, olie zit er net 2000km in en het is de voorgeschreven olie van BMW.

Iemand een idee? :?

Geplaatst: 14 feb 2008, 19:25
door frankie
Dan zou het niet afhankelijk hoeven zijn van de rijstijl toch?

Geplaatst: 14 feb 2008, 19:30
door frankie
quattro gmbh schreef:Door al die power bij max toeren komt ie steeds langzaam los....

Nee ik kan me er niet uit lullen geloof ik :mrgreen:
Hehe, probeer dan; door de hoge toeren meer resonantie ofzo :roll: :mrgreen:

Geplaatst: 14 feb 2008, 19:31
door frankie
Jammer dat ik geen olietemp. meter heb. Misschien loopt de olietemp wel wat op ofzo? :roll: Maar dat verklaart ook weer niet waarom in bochten of op hobbels, of wellicht is dat wel toeval :roll:

olie lampje

Geplaatst: 14 feb 2008, 20:01
door spenki
Hoi:

Zit er een orig oliefilter in wil ook wel eens wat uitmaken ?

Is het binnen rooster v/h olie filter wel in de nw filter overgezet ?

Zit je filter er niet verkeerd om in ?

Oliedruk sensor defect of stekker aansluiting aan sensor slecht ?

Gr Spenki en succes

Geplaatst: 14 feb 2008, 20:31
door frankie
Hoi Spenki, bedankt voor je antwoorden, ik zal daar eens naar kijken.
Zit er een orig oliefilter in wil ook wel eens wat uitmaken ?

Is het binnen rooster v/h olie filter wel in de nw filter overgezet ?

Zit je filter er niet verkeerd om in ?


Zou dit moeten resulteren in een lekkage bij het filter?

olielapje

Geplaatst: 14 feb 2008, 21:41
door spenki
Hoi:

Nee ik denk eerder aan evetuele lekkage binnen in het filter door verkeerde of
omgekeerde montage. Bij bij hebben ze een keer de filter verkeerd om
gemonteerd en zonder dat binnen rooster en toen brandde/knipperde het
olie lampje ook terwijl er net nw olie op zat.

Gr Roy

Geplaatst: 14 feb 2008, 21:46
door frankie
Klinkt aannemelijk, ik ga dat eens even (laten) checken binnenkort.

edit: wat gegoogled en gevonden op wat lijkt op het probleem dat jij had? Was dat bij jou ook direct bij starten? Stationair? Normaal gebruik?
MINI Cooper Oil Filter Warning
This information is for the owners of the normal Coopers, not the "S" models. Symptoms are oil pressure light indicates "LOW" oil pressure after a filter and oil change. When performing an oil change, or having your local mechanic perform that duty, make sure you or he is aware of the following. The Cooper oil filter cartridge slips over a perforated center core attached to the inside of the oil filter cap. The core is spring-loaded and applies some preload pressure to seal the filter against the filter base. We have had several do-it-your-self mechanics call us in a panic after performing a simple oil and filter change. What has occurred is when removing and discarding the filter cartridge they have inadvertently discarded the center-sealing core. The result is low oil pressure at idle that will damage your engine if not corrected immediately.
Maar dat geldt dus blijkbaar meer voor de Coopers, niet de S-jes.

Geplaatst: 18 feb 2008, 14:57
door frankie
Gecheckt, oliefilter is prima, origneel en goed gemonteerd.

Zal de sensor ook checken samen met de stekker.

Iemand nog meer suggesties??

Geplaatst: 17 mar 2008, 11:22
door center
ik heb exact hetzelfde probleem en koop een nieuwe sensor voor 10 euro bij de dealer.
is het biij jou al opgelost?

Geplaatst: 17 mar 2008, 11:25
door frankie
Nee tijdje geen last van gehad, dus dacht dat het over was, tot afgelopen zaterdag op de bank van Beek. Ook daar was de suggestie oliesensor. Dus die is nu in bestelling en gaat er van de week onder.