Pagina 1 van 2
Lampje remmen blijft aan?!
Geplaatst: 05 mar 2008, 22:50
door kamiel
Ik heb afgelopen week mijn remblokjes laten vervangen omdat er een geel lampje was gaan branden in de kilometer teller.
Ik heb de blokjes(EBC Redstuff)

laten vervangen bij een niet BMW dealer. hier kwamen ze erachter dat de achterblokjes ook op waren, deze zijn vervangen voor nieuwe en tevens zijn ook de slijtsensoren links voor en recht achter vervangen.
Toch blijft het lampje in de kilometerteller branden, is hier een trukje voor om het te laten doven, of moet ik de min pool van de accu losmaken zodat de computer kan resenten? is dit laatste wel aan te raden ivm eventuele codes van bijvoorbeeld de Boost radio?
Graag jullie meningen/oplossingen of reacties

Geplaatst: 06 mar 2008, 00:59
door Berthil
Die moet bij de dealer gereset worden.
Geplaatst: 06 mar 2008, 15:44
door mini mini
zeg hoe ziet dat lampje eruit?
heb je er een foto van?
want ik weet niet of ik zoiets heb?
Geplaatst: 06 mar 2008, 19:36
door kamiel
hebben volgens mij alle mini's
morgen om half elf gaat hij aan de computer voor het lampje uit te maken
kosten 30 euro ex BTW
als je bij de BMW dealer een scheet laat moet je nog ervoor betalen
Geplaatst: 07 mar 2008, 00:01
door kamiel
nou, ik heb zelf de oplossing gevonden.
Als het lampje van de remsensoren blijft branden na het vervangen van de remblokjes en slijt indicators/sensoren op de remklauwen hoef je dus niet naar de BMW dealer, maar kun je het zelf laten uitgaan door je motor te starten, vervolgens een stukje te gaan rijden, motor weer uitzetten, sleutel weer op contact, zonder de motor te starten en dan het kleine knopje onder je handrem induwen en het lampje gaat uit op de kilometerteller
Bovengenoemde heb ik vanavond gedaan en het lampje ging inderdaad uit.
Weer wat geleerd.
Geplaatst: 07 mar 2008, 00:32
door Berthil
Dat is dan niet het lampje van de remsensoren wat brand maar het lampje wat aangeeft dat de bandenspanning niet klopt.
Geplaatst: 07 mar 2008, 00:38
door kamiel
nee, dat is toch echt een ander lampje.
Het lampje van de banden spanning ging ook even branden en ging na ongeveer 30sec weer uit, het lampje van de slijtindicator was toen al uit.
Geplaatst: 20 mar 2008, 11:59
door minipino
Manier om dit uit te krijgen is simpel (en het verklaart waarom het bij jouw ook werkte), je sleutel in stand 2, minimaal 20 seconden wachten en dan op je rem trappen. Sleutel stand 0, en daarna starten maar.
Geplaatst: 20 mar 2008, 18:47
door kamiel
minipino schreef:Manier om dit uit te krijgen is simpel (en het verklaart waarom het bij jouw ook werkte), je sleutel in stand 2, minimaal 20 seconden wachten en dan op je rem trappen. Sleutel stand 0, en daarna starten maar.
kijk daar hebben we wat aan!

+1 karma

Geplaatst: 27 mar 2008, 18:14
door Mini Poeper
minipino schreef:Manier om dit uit te krijgen is simpel (en het verklaart waarom het bij jouw ook werkte), je sleutel in stand 2, minimaal 20 seconden wachten en dan op je rem trappen. Sleutel stand 0, en daarna starten maar.
Heb dit geprobeerd maar werkt bij mij niet.
Geplaatst: 30 mar 2008, 23:52
door minipino
Mini Poeper schreef:minipino schreef:Manier om dit uit te krijgen is simpel (en het verklaart waarom het bij jouw ook werkte), je sleutel in stand 2, minimaal 20 seconden wachten en dan op je rem trappen. Sleutel stand 0, en daarna starten maar.
Heb dit geprobeerd maar werkt bij mij niet.
En je hebt wel de slijtindicator vervangen? (zoja,is nu niet toevallig de andere as versleten?)
Geplaatst: 03 apr 2008, 02:08
door Mini Poeper
minipino schreef:Mini Poeper schreef:minipino schreef:Manier om dit uit te krijgen is simpel (en het verklaart waarom het bij jouw ook werkte), je sleutel in stand 2, minimaal 20 seconden wachten en dan op je rem trappen. Sleutel stand 0, en daarna starten maar.
Heb dit geprobeerd maar werkt bij mij niet.
En je hebt wel de slijtindicator vervangen? (zoja,is nu niet toevallig de andere as versleten?)
Nee, zelfs niet op terug gemonteerd. Past niet op Ferodo blokken.
Geplaatst: 03 apr 2008, 06:54
door kamiel
Mini Poeper schreef:minipino schreef:Mini Poeper schreef:
Heb dit geprobeerd maar werkt bij mij niet.
En je hebt wel de slijtindicator vervangen? (zoja,is nu niet toevallig de andere as versleten?)
Nee, zelfs niet op terug gemonteerd. Past niet op Ferodo blokken.
Dan denk ik ook niet dat het lampje ooit uit zal gaan
zijn er hier toch nog meer wat met ds2500 blokjes rondrijden, hoe doen dezen dat? laten ze het lampje gewoon branden??
Geplaatst: 03 apr 2008, 09:33
door Mini Poeper
kamiel schreef:Mini Poeper schreef:minipino schreef:
En je hebt wel de slijtindicator vervangen? (zoja,is nu niet toevallig de andere as versleten?)
Nee, zelfs niet op terug gemonteerd. Past niet op Ferodo blokken.
Dan denk ik ook niet dat het lampje ooit uit zal gaan
zijn er hier toch nog meer wat met ds2500 blokjes rondrijden, hoe doen dezen dat? laten ze het lampje gewoon branden??
Moet ff langs dealer. Is niet zo dat lampje weer uitgaat dat sensor geen contact meer maakt. Heeft boordcomputer eens het signaal gehad dat snoertje contact maakte dan laat 'ie het lampje branden. Moet binnenkort toch ff langs dealer voor een beurt.
Geplaatst: 05 apr 2008, 18:20
door minipino
Is ook simpel op te lossen, moet je wel de sensor kabel nog hebben. Die aansluiten en als het goed is zitten er twee draadjes in, die met elkaar verbinden en ergens afplakken (ophangen, verbergen).
Dus dat jouw lampje blijft branden is logisch (minipoeper), er vind namelijk een check plaats door de boordcomputer. En die constateert dat er geen contact met de twee helften is.