Pagina 1 van 3

Lekke runflat

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:40
door CoenV
Hey allemaal,

Vandaag een lekke band gereden rechtsvoor!! :evil: Heb er runflats onderliggen en heb dus geen reservewiel in de achterbak maar alleen zo'n compressor en een spul wat er in gespoten moet worden!

Nu de vraag...
Hoe kun je dit het beste doen? :( Heb hier geen ervaring mee en de boekjes die ik heb zijn in het Duits en daar ben ik niet zo'n held in hehehe ( nadeel van een import auto he.... :mrgreen: )
En als ik dat spul erin heb zitten kan ik dan gewoon verder rijden??? of moet alsnog de band verwisseld worden?

Hoop snel op wat reacties zodat we morgen weer kunnen gaan touren :D :D

Thanx!

Groet,
Coen

Re: Lekke runflat

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:42
door MaVaEe
Jessica schreef:Hey allemaal,

Vandaag een lekke band gereden rechtsvoor!! :evil: Heb er runflats onderliggen en heb dus geen reservewiel in de achterbak maar alleen zo'n compressor en een spul wat er in gespoten moet worden!

Nu de vraag...
Hoe kun je dit het beste doen? :( Heb hier geen ervaring mee en de boekjes die ik heb zijn in het Duits en daar ben ik niet zo'n held in hehehe ( nadeel van een import auto he.... :mrgreen: )
En als ik dat spul erin heb zitten kan ik dan gewoon verder rijden??? of moet alsnog de band verwisseld worden?

Hoop snel op wat reacties zodat we morgen weer kunnen gaan touren :D :D

Thanx!

Groet,
Coen
Je hebt Runflats en een busje met schuim? Volgens mij is dat schuim juist als je GEEN runflats hebt!

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:44
door CoenV
hehehe daar begint het al... Heb een pakketje met een blauwe compressor en een witte bus erbij.

Maar een runflat zou toch eigenlijk niet lek kunnen of stel ik nu een hele domme vraag??? :roll:

Gr. Coen

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:52
door MaVaEe
Jessica schreef:hehehe daar begint het al... Heb een pakketje met een blauwe compressor en een witte bus erbij.

Maar een runflat zou toch eigenlijk niet lek kunnen of stel ik nu een hele domme vraag??? :roll:

Gr. Coen
Klopt die heb(lees had want door een lekkage in mn kofferbak is ie kapot! :mrgreen: ) ik ook in mn kofferbak maar dat was nog met mn oude banden(Geen runflats). Maar runflats kunnen natuurlijk wel lek enkel door de harde wang rij je niet op de velg.

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:54
door Mitchell
Jessica schreef:hehehe daar begint het al... Heb een pakketje met een blauwe compressor en een witte bus erbij.

Maar een runflat zou toch eigenlijk niet lek kunnen of stel ik nu een hele domme vraag??? :roll:

Gr. Coen
Runflat kan wel lek, maar dan kan je er nog zo'n 100km mee verder rijden (met max 80km/h). Ik heb toevallig vorige week een lekker band gehad (links voor). Ik was eerst naar de kwik fit geweest en die vertelden mij dat een runflat niet gerepareerd mag worden en dat het dus een nieuwe band moest worden (240euries). Ik ben vervolgens langs de dealer gegaan en die hebben hem van binnen uit gerepareerd (het kan dus wel!). Mijn tip dus... spuit er niks in en laat hem bij de dealer maken!

Gr. Mitch

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:54
door CoenV
Ok Duidelijk maar het heeft dus geen nut om dat spul erin te spuiten... er moet dus gewoon een nieuwe band op... :mad:

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:55
door CoenV
Mitchell schreef:
Jessica schreef:hehehe daar begint het al... Heb een pakketje met een blauwe compressor en een witte bus erbij.

Maar een runflat zou toch eigenlijk niet lek kunnen of stel ik nu een hele domme vraag??? :roll:

Gr. Coen
Runflat kan wel lek, maar dan kan je er nog zo'n 100km mee verder rijden (met max 80km/h). Ik heb toevallig vorige week een lekker band gehad (links voor). Ik was eerst naar de kwik fit geweest en die vertelden mij dat een runflat niet gerepareerd mag worden en dat het dus een nieuwe band moest worden (240euries). Ik ben vervolgens langs de dealer gegaan en die hebben hem van binnen uit gerepareerd (het kan dus wel!). Mijn tip dus... spuit er niks in en laat hem bij de dealer maken!

Gr. Mitch
En wat mocht dat grapje bij de dealer kosten??

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:56
door Mitchell
Jessica schreef:Ok Duidelijk maar het heeft dus geen nut om dat spul erin te spuiten... er moet dus gewoon een nieuwe band op... :mad:
lees mijn tekstje ff! :lol:

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:58
door CoenV
Mitchell schreef:
Jessica schreef:Ok Duidelijk maar het heeft dus geen nut om dat spul erin te spuiten... er moet dus gewoon een nieuwe band op... :mad:
lees mijn tekstje ff! :lol:
hahaha ging allemaal even door elkaar heen :D
Thanx voor je info

Geplaatst: 07 mar 2008, 19:59
door Mitchell
Graag gedaan! Ik rijd nu weer vrolijk rond met een goedkope en veilige oplossing van de dealer zelf... dus zker aan te raden. Je band kan natuurlijk niet altijd gerepareerd worden!

Gr.

Geplaatst: 07 mar 2008, 20:03
door CoenV
Mitchell,

Heb net de dealer aan de tel. gehad en die zegt inderdaad dat het ervan afhangt waar het gat zit... Hij zei dat het rond de 100 euri's zou gaan kosten kan dat kloppen?!

Geplaatst: 07 mar 2008, 20:03
door MaVaEe
Mitchell schreef:Graag gedaan! Ik rijd nu weer vrolijk rond met een goedkope en veilige oplossing van de dealer zelf... dus zker aan te raden. Je band kan natuurlijk niet altijd gerepareerd worden!

Gr.
Nee het ligt toch ook aan de plek van het lek?

Edit: Crosspost :mrgreen:

Geplaatst: 07 mar 2008, 20:10
door Mitchell
Jessica schreef:Mitchell,

Heb net de dealer aan de tel. gehad en die zegt inderdaad dat het ervan afhangt waar het gat zit... Hij zei dat het rond de 100 euri's zou gaan kosten kan dat kloppen?!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet precies weet, ik moet de factuur nog binnenkrijgen! Ik denk wel dat die prijs kan kloppen, ze zijn er toch een goed uur mee bezig geweest... demonteren, repareren, uitbalanceren en monteren. Zodra ik de prijs weet laat ik het je weten!

Gr. Mitch

Geplaatst: 07 mar 2008, 20:18
door mini7benno
Runflats zijn wel te "proppen" maar bij de dealer doen ze dat meestal niet.
Ik zou in ieder geval niet kiezen voor een nieuwe band bij de dealer, onderhands bij een garage zijn de banden stukken goedkoper.
Zolas gezegd: niets inspuiten, heeft namelijk geen zin, inspuit spul is voor non run flats.
Met een beetje pech heb je iets ingespoten waardoor je velg naar de bliksem is (lees: de lekke band zeer moeilijk te verwijderen is)

Geplaatst: 07 mar 2008, 20:49
door CoenV
Guys, laat me even een ding uitleggen want het lijkt alsof ik de ballen verstand heb van auto's... hehehe :wink: ik rij al bijna 7 jaar auto's van de zaak en als er dus iets met die auto's aan de hand is is het een kwaestie van even de lease maatschappij bellen... :D jaja zelfs bij een lekkeband! hahaha

maar ik neem aan dat als er "runflat" staat op de banden zelf dat het dan ook gaat om een runflat band en dat die er dus waarschijnlijk later zijn ondergezet door de vorige eigenaar.. Vandaar die reparatiekit dusss!

Heb net de dealer gesproken en kan morgen even langs komen en dan gaan ze er even na kijken. Ze zeiden dat ze het wel koneden maken maar niet op elke plek Duimen dus.

Verder begreep ik ook dat je niet 1 band kunt vernieuwen maar dat je dat per 2 moet doen??? hahaha

Ik heb het gevoel dat ik nog heel veel ga leren hier op 't forum... :oops:

Thanx again!!

Mzzl