Pagina 1 van 2

Geplaatst: 05 apr 2008, 12:02
door pieterdg
Test het eens he :roll:

Geplaatst: 05 apr 2008, 12:11
door iDarkDesign
in zn 4 zat ik op 170. Wel hooooog in de toeren.


iDD

Geplaatst: 05 apr 2008, 12:37
door FastBunny
De toerenbegrenzer zit normaal net voor de 7000rpm en na een beek kuurtje op 7200rpm. Dus ik zou zeggen probeer het uit, zelf trek ik in de 1e versnelling niet door tot 7000rpm maar vanaf de 2 kan dat wel :)

Geplaatst: 05 apr 2008, 12:39
door Mini Poeper
En alleen als het blok goed warm is kuch kuch

Geplaatst: 05 apr 2008, 13:35
door frankie
in 5 kom je wel verder dan 210 km/h op teller :roll: :roll:

Geplaatst: 05 apr 2008, 14:17
door Berthil
Zoiets kun je uitrekenen als je bandenmaat en versnellingsbak-overbrengingen weet. Scheelt benzine. Is vast wel te vinden als je even zoekt, ik ben ze al eens ergens tegengekomen.

Eerste 5 versnellingen heeft dus niks met Works te maken aangezien alles gelijk is qua overbrenging met een standaard MCS, alleen in de 6 komt deze in de praktijk een stukje verder.

Geplaatst: 05 apr 2008, 15:27
door iDarkDesign
Thomas schreef:De reden dat wij het ons afvroegen, omdat we gister 175 in zn 4 reden. Maar, wij hadden ooit gehoord dat de Mini harder kon in zn 4. Vandaar de vraag. En het "even testen" is vrij moeilijk, gezien we altijd de 50km/h te hard in de gaten houden!
Vanuit waar dan ook in NL zit je binnen 3 uur op Duits grond gebied. Rammen daar!

iDD

Geplaatst: 05 apr 2008, 18:31
door FunkyRAT
wat berthil zegt.

In de praktijk hangt het er een beetje vanaf wanneer je naar je snelheidsmeter kijkt en hoe lang je durft om tegen de begrenzer te drukken. Ook is belangrijk of er hier gesproken wordt over echte km's of teller km's per uur.

Ook wind en heuvel op spelen volgens mij een rol.

Geplaatst: 05 apr 2008, 18:38
door Peter
Na een beekkuurtje rond de 185 in z'n 4. Verder weet ik het niet.

Geplaatst: 05 apr 2008, 18:43
door frankie
FunkyRAT schreef:wat berthil zegt.

In de praktijk hangt het er een beetje vanaf wanneer je naar je snelheidsmeter kijkt en hoe lang je durft om tegen de begrenzer te drukken. Ook is belangrijk of er hier gesproken wordt over echte km's of teller km's per uur.

Ook wind en heuvel op spelen volgens mij een rol.
Wind en heuvel maakt natuurlijk niks uit voor de maximale snelheden in de diverse versnellingen, wel voor de topsnelheid.