Poep en Insecten terroriseren mijn (verkeerd) gespoten kap!
Geplaatst: 07 mei 2008, 23:56
Enkele maanden geleden heb ik, naar aanleiding van een aanrijding, mijn Mini Cooper uit 2003 laten repareren bij een schadeherstelbedrijf. De bumper en de motorkap zijn hierbij vervangen en moesten zodoende in de juiste kleur gespoten worden. Indi Blue in dit geval.
Na dat de schade optisch keurig hersteld was, kwam het probleem echter snel om de hoek. De nieuwe lak is namelijk waterdragende lak zoals dit sinds enkele jaren verplicht is, aldus mijn schadehersteller. In mijn geval houdt dit in dat, iedere keer als een vogel op mijn auto poept, de lak aangetast raakt. En dit al binnen enkele uren. Zodoende had ik al snel verschillende plekken op mijn motorkap. Plekken die niet, zoals bij velen, doffe tot witte vegen lijken. De plekken op mijn motorkap zijn, als je ze goed bekijkt, plaatsen waar de lak opgebobbeld is, net alsof je er van binnenuit een brander op hebt gezet. Hierdoor was de glans plaatselijk verdwenen en ben ik terug gegaan naar de schadehersteller.
Deze gaf mij aan dat dit regulier is bij waterdragende lakken, dat er niets aan was te doen, maar met polijsten was het deels weg te werken. Dit was redelijk succesvol. Echter nu, een maand later, hebben er weer uitwerpselen van vogels op mijn motorkap gezeten en hebben ook insecten die ik aanrijd dezelfde uitwerking. Mijn motorkap wordt onderhand een vlekken circus ookal draag ik er secuur zorg voor dat na iedere rit alle bende van mijn motorkap verdwijnt. Hoewel nodig, levert dit wel enige frustratie op om dit na iedere rit te moeten doen en telkens toch weer met lelijke plekken geconfronteerd te worden.
Ben ik extra gestraft met milieu eisen omdat ik schade had aan de mooiste soort auto ooit gemaakt?
Heeft het schadeherstel bedrijf gelijk en moet ik echt een emmer met sof en doekjes in mijn auto meezeulen en iedere rit gaan soppen?
Kan ik dan niet beter op zoek gaan naar een lekker milieu onvriendelijke gespoten tweedehands kap uit 2001-2003?
Of moet ik nog maar eens een hartig woordje gaan spreken met mijn schadehersteller?
Ik ben heel benieuwd naar de reacties!
Na dat de schade optisch keurig hersteld was, kwam het probleem echter snel om de hoek. De nieuwe lak is namelijk waterdragende lak zoals dit sinds enkele jaren verplicht is, aldus mijn schadehersteller. In mijn geval houdt dit in dat, iedere keer als een vogel op mijn auto poept, de lak aangetast raakt. En dit al binnen enkele uren. Zodoende had ik al snel verschillende plekken op mijn motorkap. Plekken die niet, zoals bij velen, doffe tot witte vegen lijken. De plekken op mijn motorkap zijn, als je ze goed bekijkt, plaatsen waar de lak opgebobbeld is, net alsof je er van binnenuit een brander op hebt gezet. Hierdoor was de glans plaatselijk verdwenen en ben ik terug gegaan naar de schadehersteller.
Deze gaf mij aan dat dit regulier is bij waterdragende lakken, dat er niets aan was te doen, maar met polijsten was het deels weg te werken. Dit was redelijk succesvol. Echter nu, een maand later, hebben er weer uitwerpselen van vogels op mijn motorkap gezeten en hebben ook insecten die ik aanrijd dezelfde uitwerking. Mijn motorkap wordt onderhand een vlekken circus ookal draag ik er secuur zorg voor dat na iedere rit alle bende van mijn motorkap verdwijnt. Hoewel nodig, levert dit wel enige frustratie op om dit na iedere rit te moeten doen en telkens toch weer met lelijke plekken geconfronteerd te worden.
Ben ik extra gestraft met milieu eisen omdat ik schade had aan de mooiste soort auto ooit gemaakt?
Heeft het schadeherstel bedrijf gelijk en moet ik echt een emmer met sof en doekjes in mijn auto meezeulen en iedere rit gaan soppen?
Kan ik dan niet beter op zoek gaan naar een lekker milieu onvriendelijke gespoten tweedehands kap uit 2001-2003?
Of moet ik nog maar eens een hartig woordje gaan spreken met mijn schadehersteller?
Ik ben heel benieuwd naar de reacties!