Pagina 1 van 1

Problemen met 1 cilinder in de motor

Geplaatst: 24 jun 2008, 20:40
door Björn
Beste Mini liefhebbers,

Ik heb in oktober 2007 een Mini Cooper gekocht die van oktober 2002 is. Nu heb ik sinds een aantal weken het volgende probleem:
Het motormanagement lampje is gaan branden en ik merkte toen niets aan mijn auto, maar ben er toch mee naar mijn dealer gegaan om uit te laten lezen wat er mee aan de hand is. Na een onderzoek van 2 uur volgens de dealer was het hen nog steeds niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand was met mijn motor. Wel wisten ze mij te vertellen dat er 1 van de 4 cilinders niet helemaal feilloos werkte. Om precies te achterhalen wat er met deze cilinder aan de hand is moeten zij nu het motorblok gaan openmaken. De dealer zei dat ik er rekening mee moet gaan houden dat het best wel eens wat geld kan gaan kosten als ze precies weten wat er aan de hand is. Inmiddels merk ik nu wel aan mijn motor dat er inderdaad iets niet goed is met 1 cilinder. Tijdens het rijden mis ik regelmatig (niet de hele tijd) het vermogen van 1 cilinder die dan niet (of voldoende) mee werkt.
Nu is mijn vraag of iemand dit ooit ook heeft meegemaakt met zijn Mini en hoe dat is afgelopen?????

Alvast bedankt voor de genomen tijd en moeite. Groeten Björn

Geplaatst: 24 jun 2008, 20:55
door frankie
Wat hebben ze precies gedaan om tot de conclusie te komen dat 1 cilinder niet goed is? Hebben ze daarvoor compressie gemeten?

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:19
door Jenkins
Misschien een lek bij een van de 4 ventielen, wat ook een verminderde compressie kan veroorzaken!?

Geplaatst: 24 jun 2008, 22:27
door werner
Of misschien een bobine/kabel die niet goed is!
Ik zou dit eerst proberen voor dat ze de boel gaan slopen/openmaken :wink:
Kan je een boel geld schelen :wink:

Geplaatst: 24 jun 2008, 22:42
door tysie
Misschien handig om eerst eens een second opinion te vragen bij een onafhankelijk garagebedrijf.

Wellicht dat een ritje naar Beek Autoracing je een hoop geld bespaard.

Geplaatst: 24 jun 2008, 22:44
door Sid
compressie meten kan veel informatie opleveren. als dit allemaal prima is zou ik zeker niet meteen het blok laten openmaken, omdat het probleem dan inderdaad wellicht zit in de ontsteking bij die ene cilinder.

Geplaatst: 24 jun 2008, 22:50
door Berthil
Laat ze ook de rubbers rond de injectoren nakijken (en de injectoren zelf).
Bij mij was er een stukje van de dichting af. Als er teveel benzine ontsnapt loopt die ene cilinder te arm (of slecht).

Met een endoscoop moet er ook wel wat te zien zijn voordat men de boel helemaal open schroeft. Open schroeven kost een vermogen (of vakantie) bij de dealer.

Geplaatst: 25 jun 2008, 09:16
door Sepp
Ik zou ook eerst een 2nd opinion laten uitvoeren bij een andere dealer of evt inderdaad bij Beek Auto Racing zoals Tysie zegt.

Geplaatst: 27 jun 2008, 17:58
door Björn
Ok alvast bedankt tot dusver met de reacties. Ik denk dat ik dan het beste eerst eens even naar een onafhankelijke garage kan gaan ofzo voor een 2nd opinion.

Beek autoracing is wel een dikke 100 km voor me en ik durf eigenlijk niet echt meer in mn auto te rijden dus ik weet niet of dat een gepaste oplossing is? Ik kom uit Eindhoven, dus misschien is er in mijn omgeving wel een specialist die daar verstand van heeft??

Weet iemand van jullie er een in de buurt van Eindhoven???