Pagina 1 van 4
G's Ride.. 213 pk, 252 Nm met 15% pulley
Geplaatst: 05 sep 2011, 13:47
door Gideon
Geplaatst: 05 sep 2011, 17:11
door Fred
Mooie clubman, neusje is knap zo, vind de striping op de achterkant alleen een stuk minder. Op het dak vind ik het wel nice.
Die r53 is een mooie basis, wat zijn de plannen?
Geplaatst: 05 sep 2011, 19:09
door Gideon
Dank,
De striping maakt de mini aan de achterzijde wel wat drukker, maar ook wat sportiever... mening denk ik
De plannen voor de R53 zijn: Schroefset KW variant 2, uitlaat (cat-back), Pulley 15%, misschien catcams nokkenassen, jcw injectoren, en GP bougies... Maargoed, zijn allemaal plannen he, nu de centen nog

Geplaatst: 05 sep 2011, 22:55
door Fred
Plannen maken is bijna net zo leuk als de uitvoering ervan

Geplaatst: 06 sep 2011, 10:17
door Gideon
Uitlaat, pulley, bougies zijn al binnen

Geplaatst: 06 sep 2011, 10:29
door BMX
zie dat je een dumpvalve wil monteren op een R53..?
dat gaat m niet worden

t kan wel.. maar je krijgt iig niet het geluid dat je zo graag wil
Geplaatst: 06 sep 2011, 11:31
door GreyCooperS
Ik vermoed dat de BOV op de Clubman S gaat hoor

Geplaatst: 07 sep 2011, 08:50
door Gideon
Ik weet het wel zeker

Update R53-R55 :)
Geplaatst: 13 jan 2012, 11:28
door Gideon
Zo het is alweer een tijdje geleden dat ik en update heb gegeven...
Aan mijn R53 zijn inmiddels wat kleine kleine dingetjes gebeurd:
DONE:
-Verlaging (h&r veren -30mm) veren,
-H&R spacers 15 mm rondom (niet gemonteerd op de foto's)
-Catback uitlaat,
-Audio afgesteld,
-ramen verduisterd met PrivacyShades,
-Halo drivinglight (lelijke kleur die ledjes... nu maar afgekoppeld)
-Steenslag + een kras laten spuiten,
-Wintervelgen gespoten
TO DO:
-Pulley+riem monteren (denk dat ik het zelf ga doen)
-Software afstellen bij Fasttech
-misschien een KW schroefset of cobra
Helaas is men dashbordklepje kapot...Het lipje om het klepje vast te houden is afgeknapt, er is bruut geweld gebruikt door mijn lieve collega. Iemand tips of heeft iemand het lipje/sluiting liggen?
De R55 is net door fasttech getuned... man o man wat een vermogen nu! Echt super leuk, het blaast, sist, roggeld en drukt stukken meer

vermogen zit nu op de 215-220 pk.
Alleen wel een probleem.. Er is een harde bonk linksvoor wanneer de mini in veert (bilstein dempers met H&R veren). Het gebonk wordt steeds harder. Van alles losgehaald en vast gezet, stabilisatorstang afgekoppeld, vering omhoog gedraaid maar helaas. Toplagers van de demper zijn goed.. heeft iemand suggesties? Onze kennis houdt op...

Geplaatst: 08 feb 2012, 17:42
door Gideon
Zo vanavond gaat het dan eindelijk gebeuren..
-pulley monteren (15%)
-Nieuwe riem,
-Kettingspanner
-Wiellijstje LA
Vrijdag een afspraak gemaakt voor een software op maat... eens kijken wat ie gaat presteren op de bank... denk 205-215 pk?
Geplaatst: 08 feb 2012, 17:47
door Gideon
Probleem van de vering van de R55 is trouwens verholpen... Bleek een lekker demper (H&R goeie kwaliteit toch?) Stond op de hoogste stand

Geplaatst: 08 feb 2012, 18:14
door Stan
Gideon schreef:Zo vanavond gaat het dan eindelijk gebeuren..
-pulley monteren (15%)
-Nieuwe riem,
-Kettingspanner
-Wiellijstje LA
Vrijdag een afspraak gemaakt voor een software op maat... eens kijken wat ie gaat presteren op de bank... denk 205-215 pk?
Chapeau dat je dit zelf wil doen.
Ik heb ook zelf de pulley van de compressor vervangen , dit is wel een rot klus en bijna de hele motor moet los doordat deze naar omhoog moet worden gehesen. maar eens je klaar bent ben je er echt fier op dat je dit zelf hebt gedaan.
Geplaatst: 08 feb 2012, 18:45
door Peter
Eerder 200 à 205PK schat ik zo in...
Succes met de montage!
Geplaatst: 09 feb 2012, 08:01
door Blue Chaser
Mooie Mini's

Geplaatst: 09 feb 2012, 11:58
door Gideon
Yes het is gelukt, was wel 4 uur onder de pannen maar het is allemaal goedgekomen. Wat een pokke werk zeg!
De pulley zit echt knettervast! Met drie pulleytrekkers geprobeerd maar helaas... Toen maar de slijptol gepakt en ging het beter...
Zie de foto's!
Morgen op naar fasttech voor de afstelling op de bank... Grafiek zal ik posten.
