Pagina 1 van 2

Mini Clubman Cooper D

Geplaatst: 10 apr 2012, 11:58
door Bas van Melis
Afgelopen donderdag mijn Clubman Cooper D opgehaald (bij mijn weten met Chili pakket), dus tijd voor een auto topic.

De auto:

Afbeelding

De auto is afgeleverd door BMW Smudde in Enshede en is tot heden dealer onderhouden, ik ben voornemen het onderhoud zelf te gaan doen. Hiervoor zijn tips uiteraard welkom, begreep dat de diesel een apart additief hebben wat bijgevuld dient te worden.

De auto heeft nu 130.000 km op de klok en staat op wintervelgen, dit gaat op zeer korte termijn veranderen. Heb namelijk een setje BBS CS 012's aangeschaft is zwart maat: 17x 7,5 et 38:

Afbeelding

Daarnaast ben ik voornemens de auto een tikje te verlagen alhoewel ik nu al regelmatig met de voorlip over drempels schaaf.
En wellicht andere bumpers te monteren (Cooper S / JCW) omdat deze het in mijn ogen echt afmaken.

De afspraak om de Diesel te chippen wordt ook op korte termijn gemaakt bij Zip tuning, ben zeer benieuwd naar de resultaten!

Geplaatst: 10 apr 2012, 12:07
door speedy
Welkom ! Lip aan de voorkant kun je verwijderen :wink: mooie wielen trouwens 8) en verlagen met die wielen is zeker een must :wink:

Geplaatst: 10 apr 2012, 12:09
door GreyCooperS
Welkom..en mooie Dooper!

Wielen zijn gaaf 8)

Tunen bij Zip zou ik even goed over nadenken...google maar eens over de tevredenhei..

Geplaatst: 10 apr 2012, 12:12
door frankie
Zipperdezip! :roll:



Mooi Clubbie, velgen gaan top staan 8) 8)

Geplaatst: 10 apr 2012, 12:54
door Bas van Melis
GreyCooperS schreef:Welkom..en mooie Dooper!

Wielen zijn gaaf 8)

Tunen bij Zip zou ik even goed over nadenken...google maar eens over de tevredenhei..
Hmmm ik kan dus beter naar Beek gaan?? Wil nml kwaliteit en geen braswerk, auto dient straks toch een aantal jaren mee te gaan.

Geplaatst: 10 apr 2012, 12:57
door frankie
Beek of BR Performance, Jero, sowieso betere adressen dan ZIP.

Geplaatst: 10 apr 2012, 13:50
door GeoBem007
Zou idd van ZIP wegblijven. Hebben ons een Cooper S-motorblok gekost (nuja, onder garantie kunnen vervangen maar toch).

Heb al anderhalfjaar de tuning van Beek op mijn Cooper D en ik heb nog geen enkel probleem gehad. Intussen ook al 60.000km ofzo mee gereden.

Leuke plannen! Verlagen met een schroefset is optimaal om het comfort te behouden. De twee 'lipjes' onder de bumper, net voor de wielen, kan je weghalen. Dan hoor je veel minder vaak geschraap. Verder is het gewoon wat voorzichtig zijn.

Ohja, als je gaat verlagen lusten die wielen wel een spacertje ;)

Geplaatst: 10 apr 2012, 18:15
door Blue Chaser
Mooie Clubman D ..
Velgen zijn zeker cool , zeker icm verlaging 8) 8) 8)

Geplaatst: 10 apr 2012, 19:30
door Koenv
Ziet er goed uit Bas, velgen gaan zeker top staan.

Enjoy :D

Geplaatst: 10 apr 2012, 21:17
door Ivo
Mooie Clubman en die BBS'en gaan heel dik staan! 8) 8)

Geplaatst: 12 apr 2012, 22:58
door Bas van Melis
Vandaag pakketje van GLS binnen gekregen:

Afbeelding

Morgen bandjes erom en monteren, eindelijk de winter wielen eraf!

Re: Mini Clubman Cooper D

Geplaatst: 13 apr 2012, 00:00
door Floor-is
Bas van Melis schreef:Afgelopen donderdag mijn Clubman Cooper D opgehaald (bij mijn weten met Chili pakket), dus tijd voor een auto topic.

De auto:

Afbeelding

De auto is afgeleverd door BMW Smudde in Enshede en is tot heden dealer onderhouden, ik ben voornemen het onderhoud zelf te gaan doen. Hiervoor zijn tips uiteraard welkom, begreep dat de diesel een apart additief hebben wat bijgevuld dient te worden.

De auto heeft nu 130.000 km op de klok en staat op wintervelgen, dit gaat op zeer korte termijn veranderen. Heb namelijk een setje BBS CS 012's aangeschaft is zwart maat: 17x 7,5 et 38:

Afbeelding
Die heb ik ook, maar dan in het grijs. Heb je de ET38's? Als je dan gaat verlagen, moet je voor minimaal een 5mm spacer gebruiken. (Anders loopt de band tegen de schokbrekers aan.)
Daarnaast ben ik voornemens de auto een tikje te verlagen alhoewel ik nu al regelmatig met de voorlip over drempels schaaf.
En wellicht andere bumpers te monteren (Cooper S / JCW) omdat deze het in mijn ogen echt afmaken.

De afspraak om de Diesel te chippen wordt ook op korte termijn gemaakt bij Zip tuning, ben zeer benieuwd naar de resultaten!
Zip is soms goed, soms niet. Betrouwbaarder: Beek, of die lui in Belgiƫ wiens naam ik telkens vergeet :)


Gefeliciteerd met de aankoop, daar ga je vast van genieten!!

Re: Mini Clubman Cooper D

Geplaatst: 13 apr 2012, 00:03
door Bas van Melis
Thnxs voor de tip, twijfel nog of ik direct voor een schroefset ga of eerst voor veren.
Iig maar even wat spacers gaan bestellen!

Heb Beek inmiddels gebeld, binnenkort een afspraak maken!

Geplaatst: 13 apr 2012, 00:06
door Floor-is
Ik ben voor de schroefset gegaan omdat je daarmee veel meer comfort behouden kunt. Veren korten de veerweg in, waarbij deze bovendien stugger moeten zijn. Resultaat: kortere, stuggere remweg en daarmee dus minder comfort.
Voordeel van veertjes is de prijs natuurlijk :)